Gå til innhold

Godtesyk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken mat kan fjerne suget etter noe? 

Ikke tannkrem eller gjøre noe fysisk. Men vil vite om det er noe mat man kan spise som tar det bort med en gang. Hjelper det å spise en skive? Eller en sitron? Ingefær?

Vil kun høre om mat som hjelper for å få søtsuget bort.

Anonymkode: d0bae...1a5

• Liker 1
Skrevet

Noenganger når jeg har godtesug er jeg egentlig bare tørst så å drikke vann hjelper. Ellers er jeg sulten og da blir det en brødskive. Hvis man trenger noe søtt synes jeg det hjelper med frukt eller te/kaffe/whatever drikke med søtningsmiddel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Godteri? 0_o

Anonymkode: faefe...7a0

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godteri? 0_o

Anonymkode: faefe...7a0

Er det mat?🤔

AnonymBruker
Skrevet

Pepsimax 

Anonymkode: 55b5d...a8b

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at kromtabletter kan hjelpe? 

Anonymkode: f22e9...738

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke tannkrem eller gjøre noe fysisk. Men vil vite om det er noe mat man kan spise som tar det bort med en gang. Hjelper det å spise en skive? Eller en sitron? Ingefær?

Dette er hjernen som skriker etter å stimulere belønningshormonet.

Så det du skal gjøre nå er å stå imot, hver gang du kjenner suget skal du tenke deg om. Tenke på hvorfor, da forsvinner suget litt. Etter ca 14 dager så er mye av det borte. Etter 1mnd så går alt bedre.

Du kan evt drikke noen slurker melk nå i starten når suget er verst.

Men som sagt, du må stoppe godteri/annen søppelmat som fastfood, kaker, kjeks etc. Dette handler om avhengighet.

Anonymkode: 8f4ae...f4a

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg har lyst på godteri, og det ikke er helg, spør jeg meg selv om jeg har lyst på et eple/gulrot/banan. Eller så kjenner jeg etter om jeg er sulten, og lager litt kveldsmat om det er på kvelden.

Ikke gi etter, men spis et sunt alternativ.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper å ha et ordentlig variert kosthold. I enkelte kulturer er kutymen å spise noe søtt, salt, surt og bittert til hvert eneste måltid. En god kokk vil anbefale deg å føye til noe mykt, noe sprøtt og noe seigt. 

Suget etter "noe" handler ofte om at smaksløkene dine er kraftig understimulert. (men det kan handle om at du mangler vitaminer/mineraler i kosten)

Spiser du ordentlig spennende mat vil du føle deg "ferdig" (ikke stappmett, men godt fornøyd) i flere timer etter et måltid.

Anonymkode: 54558...bd8

• Liker 2
Skrevet

Eple, plommer, druer. Den høsten det var så billige plommer i Norge var jeg på mitt sunneste for jeg elsker plommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frosne druer eller nicecream :)

Anonymkode: f8c6a...e29

AnonymBruker
Skrevet

Drikk en «søt» te - Jeg bruker Pukka sin lakris-te, søtsuget blir borte etter en kopp.

Anonymkode: 06499...caa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...