AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Jeg lurer på hvordan det er å jobbe som psykolog, da tenker jeg enten som privatpraktiserende eller i poliklinikk der man har samtaler med pasienter. Hvor mange pasienter har man på en dag? Hvordan er det å snakke om det jeg ser for meg er ganske tunge ting hele dagen, hver dag? Studiet virker veldig spennende, men jeg må si jeg er usikker på hvordan jobben blir etterpå. Anonymkode: 5ed6c...ba8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #2 Skrevet 8. januar 2020 Poliklinikk er et helvete etter at pakkeforløpet kom. Ellers blir du vant til tunge temaer og får nok litt galgenhumor på det. Har nok 3/4 pasienter om dagen. Anonymkode: 1d746...8d2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 Slutta etter 3år, var ikke noe for meg. Altfor nedbrytende. Nå jobber jeg som miljøarbeider, tips til andre yrker for en eks-psykolog? Anonymkode: 89b99...af4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Skrevet 8. januar 2020 Det kommer veldig an på hvor man jobber, også hvilken poliklinikk, både type og stedet. Jeg jobber i BUP nå, og synes hverdagen er hektisk, men også fin. Det er ganske stor variasjon etter når på året det er, høsten og vinteren er mest travel. På sommeren er mange av barna og ungdommene på ferie så da er det rolig. I løpet av en dag har jeg alt fra 3-5 saker. Det kan være timer hvor jeg er med barnet/ungdommen, veileder foreldre, familiesamtale, ulik klinisk testing eller møter med andre rundt barnet som skole, barnevernet og lignende. Jeg jobber med en sak i alt fra 3 måneder til flere år. Men de fleste i 6-12 mnd. Jeg opplever å hjelpe mange av de jeg møter, og det er en god følelse. Det er ikke sakene i seg selv som er mest slitsomme, men kanskje mer det å føle man har mye å gjøre som kan stresse. Særlig i perioder når det hoper seg ooo. Pakkeløp innebærer litt ekstra skriving, men jeg tror det er fint for mange av pasientene at det er litt tydeligere rammene til hva de skal forvente seg. Alt i alt synes jeg det er kjempefint å være psykolog, men det er masse ansvar og i perioder krevende. Det tror jeg imidlertid gjelder de fleste jobber. Lønnen er ikke høy i begynnelsen, men som spesialist tjener man greit med tanke på at det er en 8-16 jobb uten særlig ansvar utenom arbeidstid. Anonymkode: c072c...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå