AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Hei! Jeg er mellom leder for en avdeling som har hatt problemer i mange år. Jeg overtok for ca 8 mnd siden og vi har sett stor forbedring etter jeg overtok. Men, den tunge belastningen over tid gjør at jeg nå merker hvor negativt dette har påvirket meg. Jeg har kun jobbet i denne avdelingen i litt over halvannet år, nå får jeg ny leder som er min fjerde leder på halvannet år. Hver dag etter jobb er jeg nedstemt, lei meg og blir ofte tårer i bilen på vei hjem. Kjenner at jeg er på et dårlig sted mentalt pga all negativiteten på jobb. Noen som har råd? Er det bare til å komme seg bort og over i ny jobb? Ts Anonymkode: b4795...f77
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Ja. Prøv å sørg for at overgangen blir bra (CV, referanser, etc), men går ikke det så er det bedre å brenne broer enn å bli utbrent. Kom deg vekk! Man er såpass mye i arbeidslivet at man bør trives. Å slite litt i oppstartsfasen er greit, men etter 8 mnd? Da er noe galt Anonymkode: 85e0b...57e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Prøv å sørg for at overgangen blir bra (CV, referanser, etc), men går ikke det så er det bedre å brenne broer enn å bli utbrent. Kom deg vekk! Man er såpass mye i arbeidslivet at man bør trives. Å slite litt i oppstartsfasen er greit, men etter 8 mnd? Da er noe galt Anonymkode: 85e0b...57e Takk for svar! Det er veldig mye som enda er galt i den avdelingen, jeg vet ikke hvor jeg skulle begynt om jeg skulle fortalt alt. Vi har fått orden på mye, men hjelpes så mye som gjenstår. Nå er jeg så slitt mentalt at jeg vet ikke om jeg klarer å stå i mer. Jeg har hodepine omtrent hver dag etter jeg går fra jobb, føler jeg nesten ikke har energi og føler veldig lite. Jeg føler ingen tar vare på meg. Ts Anonymkode: b4795...f77
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Det er veldig mye som enda er galt i den avdelingen, jeg vet ikke hvor jeg skulle begynt om jeg skulle fortalt alt. Vi har fått orden på mye, men hjelpes så mye som gjenstår. Nå er jeg så slitt mentalt at jeg vet ikke om jeg klarer å stå i mer. Jeg har hodepine omtrent hver dag etter jeg går fra jobb, føler jeg nesten ikke har energi og føler veldig lite. Jeg føler ingen tar vare på meg. Ts Anonymkode: b4795...f77 Slik følelse sitter jeg også med. Jobber i malerfirma som nå blir ti år dette året . De har jobbet seg veldig store på kort tid men det er det arbeiderne som straffes for, det er ikke kapasitet til å ta alle jobbene. Dette kamuflerer de, eller forsøker de å kamuflere med å sende ut folk de har inne som er på arbeidstrening gjennom nav. Jeg sa opp i fjor, fikk meg en ny jobb hvor jeg dreit meg skikkelig ut. Etter det begynte jeg i firmaet igjen. Sjefen har alt for store forventninger til meg og jeg har att nødt til å ha med meg lærlinger og enkelte fra nav. Dette trives jeg svært dårlig med. Jeg har hatt perm noen måneder nå men skal snart tilbake siden den snart er over, og jeg gruer meg. Jeg blir fysisk uvell av tanken på alt blodslitet. Jeg vet at det er jeg ikke alene om å føle og flere andre har sagt opp allerede. Ergo mer jobb på oss som står igjen. Tenker på å si opp, igjen. Anonymkode: 29e1f...fc9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Ja, bytt jobb☺️ Anonymkode: 13b23...54a
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 På 8.1.2020 den 0.32, AnonymBruker skrev: Slik følelse sitter jeg også med. Jobber i malerfirma som nå blir ti år dette året . De har jobbet seg veldig store på kort tid men det er det arbeiderne som straffes for, det er ikke kapasitet til å ta alle jobbene. Dette kamuflerer de, eller forsøker de å kamuflere med å sende ut folk de har inne som er på arbeidstrening gjennom nav. Jeg sa opp i fjor, fikk meg en ny jobb hvor jeg dreit meg skikkelig ut. Etter det begynte jeg i firmaet igjen. Sjefen har alt for store forventninger til meg og jeg har att nødt til å ha med meg lærlinger og enkelte fra nav. Dette trives jeg svært dårlig med. Jeg har hatt perm noen måneder nå men skal snart tilbake siden den snart er over, og jeg gruer meg. Jeg blir fysisk uvell av tanken på alt blodslitet. Jeg vet at det er jeg ikke alene om å føle og flere andre har sagt opp allerede. Ergo mer jobb på oss som står igjen. Tenker på å si opp, igjen. Anonymkode: 29e1f...fc9 Takk for svar! Veldig leit at du kjenner deg igjen og opplever lignende. Jeg vet hvor mentalt belastende det er og hvor mye det sliter. Synd at du misset litt i den forrige jobben da. Nå vet jo ikke jeg hva det var, men alle kan gjøre feil og uhell kan skje. Tenker at som maler, og særlig med fagbrev, finnes det gjerne andre muligheter man kan vurdere? Jeg føler meg skikkelig overkjørt av min leder og føler ikke jeg blir hørt på behovene for min avdeling. Jeg blir satt i en forferdelig skvis og sliter skikkelig på meg mentalt. Min leder tar horrible beslutninger som går utover medarbeiderne jeg har ansvar for og jeg må ta støyten som deres nærmeste leder. Det er helt forferdelig noen dager! Ønsker meg bare bort fra denne jobben, samtidig så har jeg fått den ledermuligheten jeg har jobbet så hardt for å bevise at jeg duger til... Men, nå koster dette for mye for meg mentalt 😢 Jeg orker snart ikke mer. Ts Anonymkode: b4795...f77
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 På 8.1.2020 den 0.40, AnonymBruker skrev: Ja, bytt jobb☺️ Anonymkode: 13b23...54a Takk for svar! Tror jeg må begynne å lete etter ny jobb 😢 Er bare så dumt for på papiret har jeg en jobb nå jeg har drømt om lenge 😖 Ts Anonymkode: b4795...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå