AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Jeg har sagt jeg ikke vil flytte hjem (til hjemstedet) når jeg er ferdig å studere, jeg vil til den største byen i Norge. Har aldri bodd i en slik by før, kun på mindre steder. Men så er det å finne seg en jobb man vil ha. Problemet og grunnen til denne tråden er at nå har jeg funnet en jobb på hjemstedet mitt. På den ene siden har jeg lyst å søke, på den andre siden burde jeg søke ut. Til storbyen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Andre som har lignende erfaringer å dele? Anonymkode: b0379...275
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Er i samme situasjon, bare at jeg har fått jobb på hjemstedet. Jeg ser på det som et steg videre i den retningen jeg vil at livet skal ta. Opparbeider meg erfaring slik at jeg blir mer aktuell for stillinger der jeg ønsker å etablere meg senere. På et vis kjedelig med en slik «pause» i livet, men samtidig så tjener jeg bra pga få med min kompetanse i området og har hyggelige kollegaer. Prøvde å søke jobber der jeg ønsket før jeg fikk denne jobben, men var vanskelig uten relevant erfaring og stor andel søkere. Satser derfor på å søke meg videre etterhvert som jeg har fått mer erfaring. Anonymkode: 85882...2e3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #3 Skrevet 8. januar 2020 Ta jobb der du får en. Vanlig at man må få erfaring fra mindre steder før man får jobb i Oslo. Anonymkode: 7994d...5fc 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #4 Skrevet 8. januar 2020 Hvorfor i all verden vil du f.eks bo i Oslo? Det er dyrt, skittent og folk går bare i sine egne bobler. Oslo har sin sjarm på sommeren, men resten av 10 mnd er det et hull å bo i. Ikke å anbefale, hilsen bondetamp som boddei Oslo noen år før h*n flyttet til nabofylket og pendler inn Anonymkode: 5209f...f17
Daria Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 (endret) Som nyutdannet er det lettere å få jobb på mindre steder. Søk deg hjem, få erfaringen og søk deg ut som en mer attraktiv arbeidstaker om et år eller tre, om du fortsatt vil det. En jobb er ikke en livstidsdom, det er ikke nå eller aldri. Endret 8. januar 2020 av Daria
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #6 Skrevet 8. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden vil du f.eks bo i Oslo? Det er dyrt, skittent og folk går bare i sine egne bobler. Oslo har sin sjarm på sommeren, men resten av 10 mnd er det et hull å bo i. Ikke å anbefale, hilsen bondetamp som boddei Oslo noen år før h*n flyttet til nabofylket og pendler inn Anonymkode: 5209f...f17 Må oppleves, derfor. ts Anonymkode: b0379...275
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå