Gå til innhold

Bechterews

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har det og kan fortelle meg hvordan de lever med det?

Har akkurat fått diagnosen,synes det er veldig tungt

Anonymkode: 4d0fc...80b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har hatt det i snart 10 år, er godt medisinert og merker lite til det. Har en aktiv jobb og holder meg i aktivitet på fritiden. Kan ikke være i ro for lenge for da stivner jeg til. Er ikke til fysio lenger, det ga meg ingenting. 

Anonymkode: 070dc...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hatt det i snart 10 år, er godt medisinert og merker lite til det. Har en aktiv jobb og holder meg i aktivitet på fritiden. Kan ikke være i ro for lenge for da stivner jeg til. Er ikke til fysio lenger, det ga meg ingenting. 

Anonymkode: 070dc...946

Ok, håper det hjelper med riktige medisiner her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosert for under 5 år siden. Prøvd ut mange biologiske medisiner. Gått uten siden sensommeren. Veldig mye plager og betennelser skulder og kne i I tillegg til stiv rygg nakke og veldig vondt i korsryggen. 
psykisk blir man helt tullete i hodet. Ingen tror meg, leger skuver ansvaret over på hverandre. Nav maser og lager masse unødvendig trøbbel. Umulig å få kontakt med reumatolog. Mye greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min bror har det. For han er trening og kosthold alfa og omega. Han har fått en mye rettere holdning (det gikk lang tid før han ble diagnosert med det og det hadde gjort utslag i krum rygg) enn han hadde da han fikk diagnosen for 10 år siden. Han tar ingen medisiner nå lenger da det gav han nada. 

Han har et kosthold med minimalt av stivelse i maten  (han var strengere før enn nå), og spiser mat fra bunn og ikke halvfabrikat. 

Han jobber fullt og er aktiv med turgåing og styrketrening (satt opp av fysioterapeut). 

Anonymkode: ca7c3...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Ikanonym skrev:

Diagnosert for under 5 år siden. Prøvd ut mange biologiske medisiner. Gått uten siden sensommeren. Veldig mye plager og betennelser skulder og kne i I tillegg til stiv rygg nakke og veldig vondt i korsryggen. 
psykisk blir man helt tullete i hodet. Ingen tror meg, leger skuver ansvaret over på hverandre. Nav maser og lager masse unødvendig trøbbel. Umulig å få kontakt med reumatolog. Mye greier. 

Hvorfor tror ingen på deg? Når du har diagnosen bør de jo det.. 

Jeg er så utrolig sliten hele tiden, håper på hjelp til å takle dette. Er så lei av å hvile😳 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg er overvektig. Alle har meninger og eier deg så lenge du er usynlig syk. Det som står på nettet om B eller at en gammel onkel har det, gjør at vanlige folk tror du umulig kan ha det verre. Nav og sjefer overprøver legers medisinske grunner. Folk som aldri spør hvordan det går men sjokkert over at man er sykemeldt men er feks på en sosial sammenkomst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Ikanonym skrev:

Fordi jeg er overvektig. Alle har meninger og eier deg så lenge du er usynlig syk. Det som står på nettet om B eller at en gammel onkel har det, gjør at vanlige folk tror du umulig kan ha det verre. Nav og sjefer overprøver legers medisinske grunner. Folk som aldri spør hvordan det går men sjokkert over at man er sykemeldt men er feks på en sosial sammenkomst. 

Ok,det høres ikke bra ut. Håper du får god hjelp snartz 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...