Gå til innhold

Spare penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt dumt spørsmål. Men jeg skriver det likevel. Dem som syns jeg er gjerrig eller lignende får bare syns det. Jeg synses generelt at mat osv er dyrt. 
så til spørsmålet mitt. Rema 1000 har en app som heter «Æ», der kan man skrive inn kode elle scanne QR kode. Er det noen av dere som vet om noen koder der man kan spare litt penger på noe? 

jeg vet om en kode og det er: baby1000 for dere som har barn. Utenom det vet jeg ikke.

Anonymkode: 55a0f...ac4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Coop har i alle fall kuponger på sin app.

Ellers er et stalltips for kiwi,meny ++ å være trumf medlem, samt å betale alt med komplettbank e.l. kredittkort dersom du har ryddig økonomi. Da får du 2% på alt du handler, 1 fra trumf og 1 fra kredittkortet.

Anonymkode: a2535...a48

Skrevet

Jeg har ikke Æ, så kan ikke hjelpe deg med spørsmålet.  Enig, synes ikke vi trenger å betale mer enn vi behøver.  Derfor abonnerer jeg på ukestilbudene til butikkjedene.  Slik kan jeg plukke ut de varene som er billige akkurat da. 

Mitt beste tips til god mat billigst mulig, er likevel å planlegge.  Vi handler bare èn gang i uken.  Har imidlertid en variert fryseboks som gjør det enkelt å ta ut middag hver dag.  Den fylles opp når det er tilbud. Denne uken er det f.eks. tilbud på nakkekoteletter av svin på Coop.  38 kr per kg er veldig billig, og gir mannen min og med 2 middager.  Så er det jo også godt, og raskt og enkelt å lage!   

AnonymBruker
Skrevet

Jeg benytter meg av alt sånt (ikke QR-kodene, er det noe ekstra?). Så lenge man ellers handler som man pleier og betaler ned kredittkortet hver mnd. blir det noen tusenlapper i året spart totalt.

Selvfølgelig ville det vært å foretrekke at alle droppet fordyrende lojalitetsprogram og satte ned prisene for alle i stede, men så lenge de er der bruker jeg det for alt det er verdt.

Jeg sparer rewardpoeng hos Norwegian (ungene flyr som regel til min mor en gang i året uansett, kjekt med poengene), har OBOS-kortet som gir 10% på billetter (jeg går mye på konserter og show, tillegg har man jo andre rabatter via OBOS), jeg får utbytte fra forsikringen på et par tusen, har Coop, Trumf og Æ og er medlem av Kinopluss. Sparer poeng på HM og div. andre kundeklubber (greit nå som man bare oppgir tlfnummer). Selvfølgelig vet jeg at alt blir tracket, og at det meste er bakt unn i prisene, men så får jeg i hvert fall litt tilbake.

Venter med å handle ting jeg uansett skal kjøpe til det er salg når det ikke haster (hudpleien jeg bruker er f.eks. som regel på 30-50% flere ganger i året, og den er rimelig til å begynne med).

Jeg er alenemor og tjener helt greit, men ikke mer, men har leilighet i Oslo og egen hytte fordi jeg er god med penger (og, ikke minst, har en snill mor, fått 500.000 i forskudd på arv, skal ikke skryte på meg å ha fått til alt selv 😄).

Anonymkode: 7ca7e...c1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...