Gå til innhold

Klamydia etter fast partner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gikk du gjennom et svangerskap uten at klamydia med oppdaget??? Jeg tror ikke det gitt!! Spør typen din en gang til.

Anonymkode: f9add...90e

Jeg har aldri blitt testet for klamydia i svangerskapene mine. Tror bare de tester unge under 25 år.

Anonymkode: 14c34...b09

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok 🙂 jeg var under 25 da jeg fikk alle mine 3. Derfor trodde jeg det gjaldt alle gravide. 

Utrolig hånlig oppførsel av deg i denne tråden, tatt i betraktning at du bare "tror alle blir testet".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hånlig oppførsel av deg i denne tråden, tatt i betraktning at du bare "tror alle blir testet".

Jada beklager

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var da helt ærlig ganske uansvarlig av dere begge å ikke teste dere før forholdet. Dere begge kunne ha vært sterile innen nå. Folk flest tror man må ha gått med det i 1 år før man blir steril, men i realiteten er det kun 3 måneder man er ved høyere risk allerede. 

Anonymkode: 677da...df2

Må det ikke utvikles til bekkeninfeksjon for å gjøre en steril?

Anonymkode: e714b...93d

AnonymBruker
Skrevet

Ja det går an. Jeg ble selv anklaget en gang for å ha gitt en fyr klamydia. Han sa det var kjempelenge siden han hadde hatt sex og plutselig brøt det ut klamydia på han. Han skyldte på meg noen mnd etter vi avbrøt dating. Jeg hadde testet meg uka før han skrev dette, og var 'clean'. 

Anonymkode: 8ad9c...f71

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke så lang tid uten symptomer. Jeg hadde tatt det som et soleklart bevis på utroskap og kasta han rett på dør. Er lei for det   men dump han, han er ikke lojal mot deg og i tillegg lyver han  , dobbelt svik!! :(

Anonymkode: ae950...285

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle gravide testes ikke for klamydia nei. Jeg har 3 barn og har aldri blitt testet. 

Anonymkode: f07e9...b62

Skal ikke si bastant at alle blir testet, men jeg kjenner til et tilfelle der typen hadde vært utro og babyen ble født med synlig klamydiabakterier på hodeskallen og øynene. Og sånn ble den klamydiaen oppdaget. Det var ikke tvil fra lege eller dama at typen måtte vært utro. Han nektet i mange år og lente seg på det legen er nødt til å nevne om at ja det fysisk mulig å ha klamydia i mange år (ingen har det så lenge uten symptomer) men jeg er sammen med bestekameraten hans og vet om hele utroskapshistorien. Menn er svin!

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke så lang tid uten symptomer. Jeg hadde tatt det som et soleklart bevis på utroskap og kasta han rett på dør. Er lei for det   men dump han, han er ikke lojal mot deg og i tillegg lyver han  , dobbelt svik!! :(

Var ikke det litt vel bastant. Sannsynlig, kanskje, men soleklart, nei. 

Anonymkode: 68915...1bf

• Liker 1
Skrevet

Klamydiaen ble påvist under svangerskapet. Problemet var at første test jeg selv tok ble negativ (trolig falsk negatov) min kjæreste tok test ved samme tid og fikk påvist klamydia. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Minny<3 skrev:

Klamydiaen ble påvist under svangerskapet. Problemet var at første test jeg selv tok ble negativ (trolig falsk negatov) min kjæreste tok test ved samme tid og fikk påvist klamydia. 

Akuratt som utroskapshistorien til bestekameraten til kjæresten min. Han nekta til dama men typen min visste alt.

Jeg mener bastant det er høyst usannsynlig å gå med klamydia så lenge uten symptomer. 

Han har vært utro. 

Tenk å gjøre dette mot en som elsker deg og bærer sitt barn!!! Undersøkelser viser at det desverre er fra svangerskapet og fremover de fleste utro menn blir utro... Når han gjør det nå, tenk hvor lett han har for det når du er utslitt om et år som småbarnsmamma, eller om fem år når gnisten mellom dere er borte... De tenker at det du ikke vet har du ikke vondt av og ser ikke noe galt i det for sin egen del, derfor lyver de også selvom bevisene er ganske klare. Du fortjener ikke å kaste bort livet ditt på en sånn mann ❤💔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klamydia er en bakterie, og kroppen bekjemper den tilslutt, men det tar inntil 2 år. Enten har man tydelige symptomer, eller har man ikke, og da vil man kunne gå med det hele perioden uten symptomer. I fast forhold vil man også kunne få ping-pong-smitte, siden man fikk det på ulikt tidspunkt, så etter at kroppen har bekjempet det vil partneren smitte deg på nytt, så vil du smitte han igjen, når hans kropp har tatt det, og dette kan i teorien pågå i åresvis.

Så fasit er at TS ikke kan vite dette, og du må enten velge å stole på han eller ikke. Det du kan gjøre er å få alle prøvene som ble tatt under svangerskapet, kanskje ble du testet uten å ha fått det med deg, siden det er så mye testing og man får ikke med seg alt. 

Og det vi alle bør ta med oss fra dette er at man alltid bør teste seg for alt, før man dropper kondom med en fast partner. Det er gratis, lett tilgjengelig, og den eneste måten å vite 100% at man starter med blanke ark. Så slipper man slike tvilstilfeller mange år uti et forhold. Testing er for alle, ikke bare risikogrupper. 

Anonymkode: ca2c6...f57

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klamydia er en bakterie, og kroppen bekjemper den tilslutt, men det tar inntil 2 år. Enten har man tydelige symptomer, eller har man ikke, og da vil man kunne gå med det hele perioden uten symptomer. I fast forhold vil man også kunne få ping-pong-smitte, siden man fikk det på ulikt tidspunkt, så etter at kroppen har bekjempet det vil partneren smitte deg på nytt, så vil du smitte han igjen, når hans kropp har tatt det, og dette kan i teorien pågå i åresvis.

Så fasit er at TS ikke kan vite dette, og du må enten velge å stole på han eller ikke. Det du kan gjøre er å få alle prøvene som ble tatt under svangerskapet, kanskje ble du testet uten å ha fått det med deg, siden det er så mye testing og man får ikke med seg alt. 

Og det vi alle bør ta med oss fra dette er at man alltid bør teste seg for alt, før man dropper kondom med en fast partner. Det er gratis, lett tilgjengelig, og den eneste måten å vite 100% at man starter med blanke ark. Så slipper man slike tvilstilfeller mange år uti et forhold. Testing er for alle, ikke bare risikogrupper. 

Anonymkode: ca2c6...f57

Takk for svar. Har tenkt på om det er noen mulighet slik du sier at man smitter frem og tilbake. Tenker å stole på han til motsatte er bevist med tanke på vår lille familie. Er i permisjon nå å kjenne at tankene fort kan ta drastiske vendinger og havne ved overtrening når man sitter mye alene. Alt i alt trives jeg godt i forholdet, og vi har etter min mening verdens nydeligste barn sammen, og mange fine studer å dele.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke si bastant at alle blir testet, men jeg kjenner til et tilfelle der typen hadde vært utro og babyen ble født med synlig klamydiabakterier på hodeskallen og øynene. Og sånn ble den klamydiaen oppdaget. Det var ikke tvil fra lege eller dama at typen måtte vært utro. Han nektet i mange år og lente seg på det legen er nødt til å nevne om at ja det fysisk mulig å ha klamydia i mange år (ingen har det så lenge uten symptomer) men jeg er sammen med bestekameraten hans og vet om hele utroskapshistorien. Menn er svin!

Jada, bla bla. Du kjenner til ett tilfelle, og vipps, så er menn svin🤷‍♂️

https://www.aftenposten.no/norge/i/dRzgz/kvinner-like-utro-som-menn

https://www.tv2.no/a/3437943/

Første kjæresten min hadde ikke mindre enn 2 andre hemmelige menn på si, men kvinner er slett ikke noe herk. Hun er/var

AnonymBruker
Skrevet

Tror for all del ikke alle menn er svin, og vet kvinner kan være like ille som menn. Det er ikke det som er poenget med dette innlegget. Det er alltid en mulighet for at partneren din er utro, man kan ikke kontroll alt hva den andre gjør. Likevel finnes det gode mennesker der ute, krysser fingrene for at din barnefar et en av dem.

Anonymkode: e03fb...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...