Minny<3 Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Situasjonen er slik: Jeg og kjæresten hadde vært sammen i 1 år og 9 måneder. Er fortsatt sammen den dag i dag. Ved en legesjekk testen vi begge positivt på klamydia. Begge har hatt tidligere sexpartnere, og ingen av oss hadde sjekket oss tidligere (desverre). Leser at klamydia går over i løpet av 1-2 år. Jeg har ikke vært utro og min partner nekter for utroskap. Mitt spørsmål er dermed: Er det mulig at dette kommer fra tidligere forhold? Ber om seriøse svar
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Ja det er mulig. Anonymkode: 9c796...cda 1
Lacy Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Det vil jeg tro, men det vil i så felle være ganske alvorlig mtp infertilitet... Men høyst usannsynlig egentlig... Tror ikke klamydia går over av seg selv?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Klamydia går da ikke over av seg selv. Det kan gjøre deg steril vel og merke. Anonymkode: d3a10...53b 8
Minny<3 Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2020 Betryggende å lese dette. Forstår at det er farlig og angrer på ikke å testet tidligere. Har nå et barn med samme person som nevnt her, så ikke noen tegn infertilitet enda hvertfall.
Lacy Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 Hm... Spesielt, må jeg si, og dere har i såfall vært veldig heldige ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 29 minutter siden, Minny<3 skrev: Betryggende å lese dette. Forstår at det er farlig og angrer på ikke å testet tidligere. Har nå et barn med samme person som nevnt her, så ikke noen tegn infertilitet enda hvertfall. Gikk du gjennom et svangerskap uten at klamydia med oppdaget??? Jeg tror ikke det gitt!! Spør typen din en gang til. Anonymkode: f9add...90e 16
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #8 Skrevet 7. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk du gjennom et svangerskap uten at klamydia med oppdaget??? Jeg tror ikke det gitt!! Spør typen din en gang til. Anonymkode: f9add...90e Det kan jo virke som at denne situasjonen er en stund tilbake i tid slik TS ordlegger seg? Husker forsåvidt ikke hvilke tester som ble tatt ifm svangerskap. Men de tar jo en del 🤔 TS: hva med å høre med legen som sjekket dere. Mulig h*n kan si noe om hvor utviklet dette var hos dere? Vet ikke om man kan se sånt. Anonymkode: 1653c...3be
Jr.Garcon Skrevet 7. januar 2020 #9 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 34 minutter siden, Minny<3 skrev: Betryggende å lese dette. Forstår at det er farlig og angrer på ikke å testet tidligere. Har nå et barn med samme person som nevnt her, så ikke noen tegn infertilitet enda hvertfall. Du har ikke klart å bli gravid og føde, og ha uoppdaget klamydia. Da må du fått den etter fødselen i alle fall. Alle gravide sjekkes for klamydia - så sant du ikke nekter så sjekkes gravide også for HIV. Endret 7. januar 2020 av Jr.Garcon 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #10 Skrevet 7. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan jo virke som at denne situasjonen er en stund tilbake i tid slik TS ordlegger seg? Husker forsåvidt ikke hvilke tester som ble tatt ifm svangerskap. Men de tar jo en del 🤔 TS: hva med å høre med legen som sjekket dere. Mulig h*n kan si noe om hvor utviklet dette var hos dere? Vet ikke om man kan se sånt. Anonymkode: 1653c...3be Man sjekkes for det meste ved graviditet. Anonymkode: f9add...90e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #11 Skrevet 7. januar 2020 Alle gravide testes ikke for klamydia nei. Jeg har 3 barn og har aldri blitt testet. Anonymkode: f07e9...b62
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #12 Skrevet 7. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle gravide testes ikke for klamydia nei. Jeg har 3 barn og har aldri blitt testet. Anonymkode: f07e9...b62 Du vet det bare ikke selv kjære du. Anonymkode: f9add...90e 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #13 Skrevet 7. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du vet det bare ikke selv kjære du. Anonymkode: f9add...90e Oj så flink med hersketeknikk Anonymkode: d3a10...53b 10
abc123detvardet Skrevet 7. januar 2020 #14 Skrevet 7. januar 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet det bare ikke selv kjære du. Anonymkode: f9add...90e "Når man er gravid er man ofte hos lege, jordmor eller gynekolog. Da er det ingen ting i veien for å spørre om testing. Alle gravide kvinner under 25 år blir rutinemessig testet for klamydia og hiv, da kan man gjerne spørre om å ta flere tester samtidig, sier hun." - babyverden "Det tilbys test for klamydia i svangerskapet hos følgende grupper: Gravide under 25 år, ved symptomer og som ledd i smitteoppsporing. Testen tas ved første svangerskapskontroll." - NHI Endret 7. januar 2020 av abc123detvardet 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #15 Skrevet 7. januar 2020 Ingen grunn til hersketeknikk. Jeg VET at jeg ikke har blitt testet for det. Legen min sa spesifikt at det ikke var nødvendig da vi kun hadde hatt sex med hverandre. Og en annen ting. Klamydia går over av seg selv, men det kan ta lang tid. Anonymkode: f07e9...b62 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #16 Skrevet 7. januar 2020 Det var da helt ærlig ganske uansvarlig av dere begge å ikke teste dere før forholdet. Dere begge kunne ha vært sterile innen nå. Folk flest tror man må ha gått med det i 1 år før man blir steril, men i realiteten er det kun 3 måneder man er ved høyere risk allerede. Anonymkode: 677da...df2 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #17 Skrevet 7. januar 2020 12 minutter siden, abc123detvardet skrev: "Når man er gravid er man ofte hos lege, jordmor eller gynekolog. Da er det ingen ting i veien for å spørre om testing. Alle gravide kvinner under 25 år blir rutinemessig testet for klamydia og hiv, da kan man gjerne spørre om å ta flere tester samtidig, sier hun." - babyverden "Det tilbys test for klamydia i svangerskapet hos følgende grupper: Gravide under 25 år, ved symptomer og som ledd i smitteoppsporing. Testen tas ved første svangerskapskontroll." - NHI Ok 🙂 jeg var under 25 da jeg fikk alle mine 3. Derfor trodde jeg det gjaldt alle gravide. Anonymkode: f9add...90e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #18 Skrevet 7. januar 2020 49 minutter siden, Jr.Garcon skrev: Du har ikke klart å bli gravid og føde, og ha uoppdaget klamydia. Da må du fått den etter fødselen i alle fall. Alle gravide sjekkes for klamydia - så sant du ikke nekter så sjekkes gravide også for HIV. Dette stemmer ikke, selv om mange gravide sjekkes for klamydia. Les her. https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller Anonymkode: e8683...5de
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #19 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, Minny<3 skrev: Situasjonen er slik: Jeg og kjæresten hadde vært sammen i 1 år og 9 måneder. Er fortsatt sammen den dag i dag. Ved en legesjekk testen vi begge positivt på klamydia. Begge har hatt tidligere sexpartnere, og ingen av oss hadde sjekket oss tidligere (desverre). Leser at klamydia går over i løpet av 1-2 år. Jeg har ikke vært utro og min partner nekter for utroskap. Mitt spørsmål er dermed: Er det mulig at dette kommer fra tidligere forhold? Ber om seriøse svar Klamydia går OFTEST over av seg selv i løpet av 2 år. Det er altså mulig at en av dere var smittet før dere ble sammen. Det er heller ikke slik at en nødvendigvis blir steril av klamydia, slik noen her skriver, men noen kan få komplikasjoner som i sin tur kan føre til sterilitet. Anonymkode: e8683...5de 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #20 Skrevet 7. januar 2020 Ja du kan ha det i åresvis. Ingen trenger å ha vore utro, men skjønner du blir litt sånn tja. Anonymkode: 6832d...1e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå