Gå til innhold

Mansplaining

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplevd det mange ganger, spesielt fra en mann her på 55 år i bygda hvor jeg bor, 15 år eldre enn meg som har null utdanning utover å drive gård og kjøre traktor,men som tror han vet så ufattelig mye bedre om meg som kvinne, om alt!!

Herregud så irriterende det er å bli fortalt ting man kan bedre om selv..!!🙄🙄🙄

Anonymkode: 4bb98...a20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns middelaldrende damer er verst på det. Spesielt ei jeg treffer på møter i veldeldig organiasjon. Hun har et stort ego, prater kun om seg og sine, uansett hva folk sier så snur hun det til å handle om seg. Tilogmed en person som er litt nedfor, og sier f.eks at hun måtte til legen da hun hadde så vondt i magen, da er det "ÅJA ONKEL GUSTAV GIKK OGSÅ TIL LEGEN DA HAN HADDE BROKK, JEG HAR ALDRI HATT BROKK OG DET ER JEG KJEMPEGLAD FOR, JEG HAR BARE HATT HJERTEFLIMMER OG DA GIKK JEG BLABLABLA". Alltid høyt og intenst. Ikke at det hadde med mansplaining å gjøre, jeg tror bare ego og selvhevding har så mye med det å gjøre. 

Har en kompis som kan være litt på det, men gjør det mot menn, kvinner, unge og gamle, intens fyr som trives med lederansvar, kontroll, men egentlig er han veldig raus, alltid hjelpsom og vil at andre skal lykkes så jeg ser ikke det store egoet når han gjør det, det er bare plagsomt. 

Anonymkode: a17a1...2bc

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Kjempeundertrykkende.... heh. Mansplaining beskriver hvordan menn forklarer kvinner, gjerne avbryter en kvinne når hun forteller noe hun kan fordi han tror han har mere peil fordi hun er kvinnfolk. 

Det er en mannegreie. 

Kvinner kan også utdype og forklare men det går ikke ut på det samme som mansplaining så slutt med de stakkars male tears. Vil du snakke om undertrykking av menn så begynn med de homofile og fargede.

Anonymkode: 016be...c8d

Du fremstår veldig reflektert i dette innlegget... heh.

For en usmakelig kommentar du kommer med! Jo, vet du, mange kvinner er like nedlatende som visse menn er. Lever du under en stein? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Phoenix skrev:

Du fremstår veldig reflektert i dette innlegget... heh.

For en usmakelig kommentar du kommer med! Jo, vet du, mange kvinner er like nedlatende som visse menn er. Lever du under en stein? 

Enig i det, mansplaining er egentlig et idiotisk begrep da kvinner gjør det minst like ofte, om ikke mer. 

Jeg skrev et eksempel på mansplaining tidligere i tråden angående deepthroating, hvor en mann skal fortelle en kvinne at problemet er at hun vet jo bare bare ikke hvordan det gjøres, i motsetning til han (som bare skal dytte penisen i halsen på damer, ikke motta). Sånt blir jo for dumt, og han var sikkert bare et troll også.

Men ellers så er det jo bare å se på KG for womansplaining, det er ikke måte på hvor mye bedre alle vet enn trådstarter, og hvor mye man skal overforklare åpenbare greier som egentlig ikke var spørsmålet.

Mitt inntrykk er at mansplaining/womansplaining er noe folk med enten overdrevet høy tillit til egen intelligens og fortreffelighet gjør, eller de med dårlig selvtillit i forhold til det samme. Et behov for å hevde seg og skinne litt, eller rett og slett være nedlatende som du skriver. Og de egenskapene går på tvers av kjønn.

Anonymkode: 4502e...216

• Liker 4
Skrevet
På 7.1.2020 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Rimelig ofte. Skremmende mange menn som prøver å forklare meg fremgangsmåte på prosedyrer jeg selv har skrevet 🤦‍♀️ eller automatisk antar jeg er nyutdanna og trenger forklar av Basic oppgaver jeg har utført med gode tilbake meldinger i 3år. Men blir mindre etter hvert som jeg har steget i rang. 

Anonymkode: 0a316...c85

Her tror jeg du kanskje feiltolker situasjonen. Menn som overforklarer til deg er ikke nedlatende, men bruker anledningen til å sosialisere med deg. Det er altså et påskudd for å bruke tid sammen med deg.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Manspreading er også et kjønnet problem.  Hvor mange damer ser du breier ut låra bevisst så hun tar opp tre plasser på t banen og markerer sitt terretorie? Hvor ofte nekter damer å trekke til seg kneet når noen sitter ved siden av , men heller breier seg enda mere med både armer og bein?

Årsaken til at menn foretrekker å spre beina litt, er at de livsviktige testiklene er ømfintlige mot høye temperaturer. Av samme grunn ligger testiklene i en pung, som løfter eller senker testiklene etter temperaturen i skrittet. Når menn sitter med samlede bein, er risikoen stor for at sædcellene skades.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Manspreading er også et kjønnet problem.  Hvor mange damer ser du breier ut låra bevisst så hun tar opp tre plasser på t banen og markerer sitt terretorie? Hvor ofte nekter damer å trekke til seg kneet når noen sitter ved siden av , men heller breier seg enda mere med både armer og bein?

Manspreading kommer av biologiske årsaker - og det er faktisk ikke et normalt fenomen. De fleste menn sprer ikke beina særlig, og gjør det kun om det ikke er i veien. Men tror du virkelig ikke det fins en kvinnelig versjon av dette? Womanspreading er kvinner som tar opp masse plass med vesker. Ser like ofte en kvinne som tar opp to seter med vesken, som en mann som tar opp litt mer plass enn nødvendig med beina sine. Skal også nevnes at menn er større rent fysisk. Vi tar altså mer plass.

17 hours ago, AnonymBruker said:

Kjempeundertrykkende.... heh. Mansplaining beskriver hvordan menn forklarer kvinner, gjerne avbryter en kvinne når hun forteller noe hun kan fordi han tror han har mere peil fordi hun er kvinnfolk. 

Det er en mannegreie. 

Kvinner kan også utdype og forklare men det går ikke ut på det samme som mansplaining så slutt med de stakkars male tears. Vil du snakke om undertrykking av menn så begynn med de homofile og fargede.

Jo, det går faktisk ut på det samme. En sterk trang til å være bedreviter. Det kan hende mange oppfatter folk som virkelig vil hjelpe, som folk som vil være bedreviter for pur faen. Det er en stor forskjell. Noen vil virkelig bare hjelpe.

Anonymkode: 18d97...4fc

• Liker 1
Skrevet

Hvaer det?

Anonymkode: 74189...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...