AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Hvor ofte er du blitt offer for mansplaining? Anonymkode: b528f...66b
Phoenix Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Jeg blir ofte mansplaina - men det er like ofte venninner som gjør det som menn. Er så lei av det begrepet der, det er faktisk undertrykkende for menn. Jeg hadde ikke likt det om noen tilla kjønnet mitt en så dårlig kvalitet som «mansplaining» gjør. Vi kvinner finner oss ikke i sånt, hvorfor gjør dere menn det? 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Pleide å mansplaine tidligere, men fikk så mange ovariereaksjoner at jeg vurderte å kutte det ut. Anonymkode: 0c45a...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Sjelden jeg blir utsatt for det, men så en variasjon av det her i går, en hetero mann som aldri har hatt en penis i munnen engang som ville ha dama til å deepthroate, det var jo bare å la han få all kontroll og ta styringen for han vet hvordan det gjøres 😂😂😂 Anonymkode: 4502e...216 11
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Rimelig ofte. Skremmende mange menn som prøver å forklare meg fremgangsmåte på prosedyrer jeg selv har skrevet 🤦♀️ eller automatisk antar jeg er nyutdanna og trenger forklar av Basic oppgaver jeg har utført med gode tilbake meldinger i 3år. Men blir mindre etter hvert som jeg har steget i rang. Anonymkode: 0a316...c85 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 Kan vi være så snill å unngå begreper som dette? Det er sexistisk, akkurat som "manspreading". Det får deg til å fremstå som rimelig dum. Anonymkode: 18d97...4fc 11
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #8 Skrevet 7. januar 2020 Hva er mansplaining for noe? Anonymkode: e89f3...c60 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #9 Skrevet 7. januar 2020 Nei. Men skulle jeg bli utsatt for noe lignende fra menn (eller kvinner) tar jeg meg ikke nær av det. Enten ville jeg tatt det som en god diskusjon, eller så ville jeg fortalt hva jeg syntes om måten de sier ting på. Eller vært barnslig og himlet med øynene og sagt «herregud» eller noen sånt. Det er jo ikke verre enn det. Anonymkode: 94d2f...f54 2
Krakatoa Skrevet 8. januar 2020 #10 Skrevet 8. januar 2020 Jeg har selv blitt anklaget for det en gang av en kvinnelig kollega som halvveis overhørte en samtale jeg hadde med min daværende kvinnelige sjef. Viste seg at hun ikke hadde hørt alt og ikke hadde oppfattet konteksten i det heletatt. Hun ble flau da jeg fortalte hvordan situasjonen faktisk var. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #11 Skrevet 8. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er mansplaining for noe? Anonymkode: e89f3...c60 https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn-i-nyhetene/mansplaining-er-nar-menn-forklarer-kvinner-ting-som-kvinner-allerede-vet-1.1192583 Jeg skulle ønske det var en side på KG som forklarte ord og uttrykk slik at man slapp å google så mye. Anonymkode: 0fdea...851 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #12 Skrevet 8. januar 2020 Kjæresten min gjør det av og til, men jeg tror ikke han mener noe vondt med det. Han overforklarer ting til stadighet, til hvem som helst. Anonymkode: 27aa9...fd3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #13 Skrevet 8. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min gjør det av og til, men jeg tror ikke han mener noe vondt med det. Han overforklarer ting til stadighet, til hvem som helst. Anonymkode: 27aa9...fd3 Undervurderer andre altså...charming... Anonymkode: 9cf4c...1c1 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #14 Skrevet 8. januar 2020 merkelig det der. aldri før har vi kjønn vært så polariserte. begge kjønn utfører "mainsplaining" jeg har gjort det på typen og typen har gjort det på meg Anonymkode: c9dbd...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #15 Skrevet 8. januar 2020 15 timer siden, Phoenix skrev: Jeg blir ofte mansplaina - men det er like ofte venninner som gjør det som menn. Er så lei av det begrepet der, det er faktisk undertrykkende for menn. Jeg hadde ikke likt det om noen tilla kjønnet mitt en så dårlig kvalitet som «mansplaining» gjør. Vi kvinner finner oss ikke i sånt, hvorfor gjør dere menn det? Kjempeundertrykkende.... heh. Mansplaining beskriver hvordan menn forklarer kvinner, gjerne avbryter en kvinne når hun forteller noe hun kan fordi han tror han har mere peil fordi hun er kvinnfolk. Det er en mannegreie. Kvinner kan også utdype og forklare men det går ikke ut på det samme som mansplaining så slutt med de stakkars male tears. Vil du snakke om undertrykking av menn så begynn med de homofile og fargede. Anonymkode: 016be...c8d 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #16 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjempeundertrykkende.... heh. Mansplaining beskriver hvordan menn forklarer kvinner, gjerne avbryter en kvinne når hun forteller noe hun kan fordi han tror han har mere peil fordi hun er kvinnfolk. Det er en mannegreie. Kvinner kan også utdype og forklare men det går ikke ut på det samme som mansplaining så slutt med de stakkars male tears. Vil du snakke om undertrykking av menn så begynn med de homofile og fargede. Anonymkode: 016be...c8d Det er ikke en mannegreie, kvinner gjør dette også. Begrepet mansplaining er sexistisk. https://edition.cnn.com/videos/world/2016/02/12/australia-senate-mansplaining-argument-sot.australian-parliament Anonymkode: ab513...dd2 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #17 Skrevet 8. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan vi være så snill å unngå begreper som dette? Det er sexistisk, akkurat som "manspreading". Det får deg til å fremstå som rimelig dum. Anonymkode: 18d97...4fc Manspreading er også et kjønnet problem. Hvor mange damer ser du breier ut låra bevisst så hun tar opp tre plasser på t banen og markerer sitt terretorie? Hvor ofte nekter damer å trekke til seg kneet når noen sitter ved siden av , men heller breier seg enda mere med både armer og bein? Det er ikke sexisme å påpeke kjønnede tematikker. Isåfall er det å påpeke at fler kvinner enn menn har langt hår, at fler menn enn kvinner faller ut av skolen, at fler kvinner enn menn ser på såpeserier, at fler menn enn kvinner voldtar også sexistisk. Det er det ikke, det er fakta. Fint at du bryr deg om sexistiske problemer men start heller å være mot kitchenjokes, slutshaming, cryshaming av gutter osv istedet. Anonymkode: 016be...c8d 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #18 Skrevet 8. januar 2020 Haha herregud, dere kvinner som irriterer dere over mansplaining er håpløse. Hvorfor er dere så bittre på menn? Kan dere womansplaine det til meg? Lol Anonymkode: aeb3b...99c 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #19 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Manspreading er også et kjønnet problem. Hvor mange damer ser du breier ut låra bevisst så hun tar opp tre plasser på t banen og markerer sitt terretorie? Hvor ofte nekter damer å trekke til seg kneet når noen sitter ved siden av , men heller breier seg enda mere med både armer og bein? Den dagen kvinner får penis og baller så trenger også kvinner å sitte med bena fra hverandre. Inntil da er det ikke noe behov for å sitte med spredte ben. For øvrig opplever ikke jeg "manspreading" som noe problem da jeg alltid sitter med bena samlet og aldri bruker hele benplassen jeg har foran meg. Anonymkode: ab513...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #20 Skrevet 8. januar 2020 Skjer titt og ofte at folk MÅ forklare selv om man har forstått etter to ord. Men det er da ikke kjønnsrelatert. Anonymkode: 46d12...d43 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå