Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Er en jente på 19 som er straks ferdig med vgs og skal studere videre. Jeg ligger på «Svak» 4 i P matte og er ikke den flinkeste i matte men jeg synes det er «gøy» å løse oppgaver og mestre dem.

har lyst til å studere økonomi fordi jeg elsker å være strukturert, jobbe med tall og system.

siden man kan komme inn på høyskoler med P matte regner jeg med at det holder men jeg er så usikker på om jeg klarer det!!!!!  

er det noen som studerer økonomi som kan fortelle meg om det er «vanskelig» for oss som ikke er så gode i matte?? Er så usikker på om jeg kommer meg igjennom et rent matte studie når jeg ikke er så god i det, selvom jeg liker å jobbe tall.

tusen takk 

Anonymkode: 0619c...ae0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du oppfyller inntakskravene så har du jo det som trengs.  Alt kommer deretter an på arbeidsinnsatsen din.

Anonymkode: e1920...978

AnonymBruker
Skrevet

Om du synes matte er vanskelig ville jeg valgt en annen retning enn ren økonomi, siden det her blant annet er mye finansfag, makro- og mikroøkonomi og matte. Bedriftsøkonomi (orden og systemer) er bare en liten del av studiet.

Bedriftsøkonomi har man også på for eksempel markedsføring, markedskommunikasjon og lignende studier, du kan jo ta en titt på det også. På BI er mye felles første året, så det er ikke veldig mye styr å bytte om du føler du har valgt feil (kan hende det blir et ekstra fag du må ta). 

Anonymkode: f37b1...5eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...