Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva forventer dere av Toastmaster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva forventer dere Toasmaster skal bidra med og hvor lenge ut på kvelden ønsker dere at vedkommende skal overholde sin plikt?

Skrevet

Hvor stor toastmasterens oppgaver skal være er opp til brudeparet. Noen ønsker en person som annonserer alt den dagen, fra brudeparet ankommer feststedet, middag med taler og sanger, samle folk til brudevals, kakeskjæring, evt leker, nattmat etc. Mens andre ønsker kun at toastmaster har jobben under middagen. Dette er jo den viktigste oppgaven. Jeg forventer at toastmaster holder styr på talene, annonserer de på en skikkelig måte, har kontakt med de på kjøkkenet slik at alt glir best mulig. Noen brudepar setter opp kjøreplanen for toastmaster, andre overalter det til h*n (må samarbeides med hovmester/kokk).

Skrevet

Vår toastmaster skal sørge for at alle gjestene er på plassene sine når vi kommer fra fotograf (telefonkontakt når vi reiser).

Holde kontakt med kjøkkenet, introduserer alle talene, gi praktisk informasjon hele kvelden.

Han har tatt på seg oppgaver rundt organisering av dans og kaker, og vil samle folk når vi skal reise.

Så vår toastmaster er "på jobb" hele kvelden og natten.

Skrevet

Vår toastmaster hadde ansvaret i festlokalet fra gjestene ankom (før oss) til kakekuttingen var overstått, sånn i 9-tiden eller no'. Etter det kunne han slappe av og bare feste! :-)

Han hadde kontakt med kjøkkenet, han annonserte taler, kaffe avec, polonaise med påfølgende brudevals, og selve kakekuttingen.

Og han gjorde en kjempejobb! :-D

Gjest Madam Felle
Skrevet

Toastmasteren vår er på jobb til vi har forlatt lokalet på natten. :wink:

Skrevet

Hos oss overtok strengt tatt hans forlover etter at toastmaster var ferdig med sitt 'program'. Han var nemlig sjåfør, og holdt seg derfor edru hele kvelden.

Toastmaster var fremdeles 'tilgjengelig', bare ikke like ansvarsbevisst. :wink:

Hans forlover kjørte oss til hotellet, dro så tilbake og 'kastet ut' de få gjenværende gjestene.

Skrevet

Da jeg var toastmaster var det veldig deilig å være ferdig med oppdraget etter middag.

Dans, kakeskjæring og nattmat ble annonsert av moren og svigerinnen (bare for å samle folk).

Skrevet

I utgangspunktet ser jeg for meg at toastmasters jobb er ferdig etter middag. Har ikke diskutert det med henne ennå, men jeg vet at hun stiller opp så mye jeg vil.

Skrevet

Vår toastmaster har selv indikert at hun anser sine oppgaver som over når vi har danset valsen (og selve festen er "åpnet"). Det synes vi er helt greit.

Hun får ikke noen spesielle ansvar før middagen heller. Skal spørre foreldrene om å ta imot gjestene, og vi selv skal ønske velkommen til bords.

Skrevet

Er toastmasteren okså gjest burde han bli ferdig fortest muligt.

Innleide toastmastere tar betalt for en hel kveld og jobber til festen er over.

Vi hadde en toastmaster fra toastmasterfirma og var strålende fornøyd. Kunne aldri tankt meg at den jobben skulle gått til en av gjestene.

Skrevet

Hva betalte du for å leie toastmaster og hvor fant du dem?

• 4 måneder senere...
Skrevet

Toastmasteren har ansvar for at alt fungere fra brudeparet kommer inn i lokalt til festen er slutt.

Henvise gjester fra de kommer inn døra om gaver, velkomstdrink, garderobe ...

iallefall forvisse seg om at det er lagt tilrette slik at gjestene fra første stund føler seg velkommen. men råd og tips finnes på www.silnes.com ... heter jeg silnes ? JEPP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...