Gå til innhold

Make - Up artist


Gisele

Anbefalte innlegg

la inn et innlegg her for ei stund siden om ernæringsfysiolog studie, men ingen respons! men.. mister (nesten!!) ikke motet hehe.. :lol:

det er ikke bare det studiet som jeg tenker på, men tiden begynner å bli noe knapp. lurte derfor på om noen kunne si litt om Make-up artist studiet (jepp - ikke helt det samme som ernæringsstudiet!) har lest om ei skole i oslo, men hvis det er noen her på KG som kunne ha sagt litt om dette, jobben... osv så hadde det vært supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke egen erfaring, men har en venninne som nettopp har gått på en make-up-artist-skole. Tror det var 1 eller 1/2 år.

Slik jeg forsto på henne var det litt useriøst. Ofte kom de på skolen og hadde ikke lærer, ble bare sendt hjem. Andre dager var de på skolen fra morgen til kveld.

Hun har heller ikke fått jobb enda og føler vel at hele studiet var litt bortkastet. Det kostet også en hel formue.

Vet ikke om dette er samme skolen altså. Men jeg tror at jeg ville sjekket litt rundt før jeg la masse penger i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tenkt til å ta utdannelse som make up artist og det er plenty av muligheter for jobb alt ettersom hva du vil drive med. Vil du jobbe innenfor film, teater e.l så teller arbeiderfaring. Så her må du regne med å klatre deg oppover. Har du en bra portefolio så har du desto større muligheter!

Det er to skoler i Oslo som du kan gå, og ingen av de er useriøse utifra hva jeg har hørt. Men det er jo ikke akkurat slik at du fullfører studiet og så venter på at det skal falle en jobb i fanget ditt da.. Vet ikke hva veninnen din ( Lea) har søkt for noen jobb, men en må som sagt bygge seg opp en bra portefolio og ha litt arbeiderfaring før en får jobb på de større stedene.

Den ene skolen kan du lese litt mer om her : http://www.makeart.no/

og den andre her: http://www.artcomplexion.no

Spør du meg tar du sikte på noe veldig bra her, og som make up artist har du store muligheter innenfor jobb og lønn. Men du må som sagt være forbredt på å klatre deg oppover hvis du ikke har flaks selvfølgelig :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at det var noen av disse skolene min venninne gikk på. Mulig at det var av en mer useriøs art (virket i alle fall sånn).

Det ser ut som den har et dårlig rykte blandt potensielle arbeidsgivere også, for jenta har søkt og søkt, men finner ikke noen som vil ha henne. Hun jobber til daglig som frisør og får noen oppdrag i den sammenheng. Tror ikke at hun venter at jobbene skal ramle ned i fanget på henne akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på den skolen som heter make- up artist skolen (første linken) Og jeg kan absolutt IKKE anbefale den!!!!!!!!! Det er en utrulig dårlig skole, som koster en formue!!!!! :evil: :evil: :evil: Når jeg gikk der, var vi en klasse på ca 20 til å begynne med. 5-7 stk tok eksamen, og bare forsi se ville ha noen papirer på at vi hadde gått der. HELE klasse var misfornøyd. Vi ble lovet oppdrag, fikk ingen før vi maste lenge. Lærerene var uproffesjonelle, og mest opptatt av festing. En lærere som skulle være med på et oppdrag vi var blitt gitt, kom faktsik full!! (må sies at hun ble sparket, etter at vi tok det opp med ledelsen). Lærerene favoriserte, og satte andre elever til å undervise... Kunne ramset opp masse mer, men jeg merker at jeg blir sint og oppgitt fordi jeg kastet bort så sinnsyke masse penger på dette!!!

Det er veldig vanskelig å få jobb som make- up artist. Du må belage deg på å jobbe masse som assistent, og du jobber heller ikke på fast lønn. Det er et meget spesielt miljø, og ikke alle passer inn der. Så tenk deg godt om, ihvertfall før du begynner på denne skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...