Gå til innhold

Krevende venninne som forventer svar kjapt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! :)

Jeg har en venninne som sliter med sitt, er psykisk syk med bipolar og post traumatisk stress. Greia er at jeg setter veldig pris på henne, men det blir litt mye meg og mitt talk. 

Hun kan feks komme innpå chatten opptil to tre ganger dagen for å prate. Er jo hyggelig, men ikke så hyggelig når jeg så vidt for logget meg på så er hun der med engang! Svarer jeg sent så forventer hun nesten en forklaring på hvorfor. 

Dette er begynt å bli slitsomt. Kan ikke ha det sånn at jeg ikke kan prate med andre òg må diktere hvorfor jeg ikke svarer. Man er da ikke nødt å svare på minuttet. 

Hvordan ville dere forholdt dere til dette? Vil ikke ødelegge et vennskap for dette, men jeg kan ikke sitte å svare henne hele tiden time etter time heller. 

Anonymkode: 0a179...1e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Logge deg på.... chat? Eksisterer MSN enda? 😛 

Sånne lar jeg vente ekstra lenge med vilje. Hadde ei en gang som tok helt av for uviktige ting. Sendte melding, messenger, ringte, ringe samboeren for å be meg ta telefon. Helt sprø. Ignorerte og ignorerte og nå har hun lært seg å vente..

Anonymkode: 231c7...99b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha ja ikke sant! Enig med deg at sånne fortjener å vente.  Nei er messenger på Facebook jeg mente. 

Anonymkode: 0a179...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne om det, og fortell at det stresser deg når hun forventer øyeblikkelig svar. Senere kan du henvise til samtalen hvis hun fortsetter å mase. Dersom hun ikke etterhvert demper seg hadde jeg ignorert bevisst.

Anonymkode: 62d1b...c78

• Liker 2
Skrevet

Du må skru av aktiv modus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg litt igjen i venninna, før sendte jeg mye meldinger og tok mye kontakt, og ble litt «fornærma» når jeg ikke fikk svar, fordi jeg følte meg fort avvist rett og slett. (Brukte ikje konfrontere vennene mine med det ble bare lei meg «inni meg»). Ettersom jeg har blitt litt eldre skjønner jeg at der ikke handler om «meg» men at folk ikke har tid å svare «hele tiden» osv. 

Hvilken «forklaring» krever hun når du ikke svarer? Sikker på at hun mener det som å få forklaring og at det ikke bare er sånn «hva gjør du, du svarer litt sent»? 

Anonymkode: 6352f...29a

Skrevet

Kan du ikke bare si fra om at det er ikke sikkert du "er der" selv om du står som aktiv? Tror jeg står som aktiv selv om jeg ikke er inne i selve messenger. 🤔 Jeg svarer i alle fall ikke med en gang jeg får melding om jeg ikke vil. Skjønner det er vanskelig, men gjør det eller skru av aktiv modus som en foreslår. Visste ikke det gikk an. 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slått av «aktiv status» på messenger, nettopp pga noe lignende. Veldig behagelig, kan gå inn og ut av Facebook og messenger som jeg vil uten at alle får mer seg at jeg er pålogga.

Anonymkode: 7c1fa...625

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...