AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 På kontoret jeg har på jobben er det helt utrolig dårlig luft. Jeg blir så dårlig av å være der. Blir kvalm, svimmel og får vondt i hodet. Har klagd til sjefen, men det skjer ingenting. I dag klarte jeg nesten ikke å kjøre hjem, føler at jeg skal besvime. Jeg er gravid, så kanskje jeg reagerer ekstra sterkt pga det? Hva kan jeg gjøre, kan jeg nekte å bruke kontoret? Anonymkode: 27f2c...373 1
Gjest Embryo Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Ta opp problemet med verneombudet. Hvis dere ikke har verneombud, kan du snakke med tillitsvalgt eller din fagforening. Finn også gjerne ut om det er flere av dine kolleger som reagerer på det samme som deg. Lykke til!
Whistler Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: På kontoret jeg har på jobben er det helt utrolig dårlig luft. Jeg blir så dårlig av å være der. Blir kvalm, svimmel og får vondt i hodet. Har klagd til sjefen, men det skjer ingenting. I dag klarte jeg nesten ikke å kjøre hjem, føler at jeg skal besvime. Jeg er gravid, så kanskje jeg reagerer ekstra sterkt pga det? Hva kan jeg gjøre, kan jeg nekte å bruke kontoret? Anonymkode: 27f2c...373 Snakk med verneombudet på jobben din om luft og tilstanden på den. Har den blitt dårligere etter at du ble gravid, eller har den vært sånn hele tiden? Har du kontor med vindu? Enekontor? Kontorfellesskap? Er det flere på jobben som blir dårlig av å være i den utrolig dårlig luften? Kjøring av bil når man føler at man skal besvime strider mot veitrafikkloven så det bør du la være å gjøre med tanke på egen g medtrafikanters sikkerhet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Har du ikke vindu du kan åpne på kontoret? Jeg antar graviditeten gjør deg ekstra følsom, og du reagerer på ting du normalt ikke ville reagert på. Gravide får ofte svært god luktesans, og lukter ting de aldri har kjent før. Det kan være veldig plagsomt. Jeg selv, for eksempel, har aldri likt salami. Da jeg var gravid, kjente jeg det STINKET salami av enkelte mennesker på toget på vei til jobb om morgenen. De hadde spist salami til frokost, eller de hadde matpakke med salami på i sekken sin med seg. Jeg måtte bare bytte sete og flytte meg vekk fra sånne folk! Jeg kjente det veltet seg i magen og jeg ble helt uvel av den salamistanken! Etter at barnet var født og luktesansen normaliserte seg, kjente jeg ikke lenger hvem som hadde spist salami på avstand. Jeg antar det er noe på kontoret ditt som gjør deg dårlig nå når du er gravid, men som vil bli bra igjen senere. Du får evt be legen om sykmelding om det blir for ille. Anonymkode: df261...af1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Kontakt verneombud å få den til å måle luftkvaliteten. Jeg gjorde nettopp dette på min arbeidsplass. Anonymkode: 882d1...283 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå