AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Ja, hvordan vet man egentlig forskjell på disse to? En tidlig SA kan vel oppstå rundt den dagen man forventer mensen? Og må man til lege ved så tidlig SA? Anonymkode: 64555...ff1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Man merker ikke forskjell med mindre man har tatt en graviditetst som var positiv. Hvis man går noen dager over dagen mensen egentlig skulle kommet, kan kanskje blødningen bli litt kraftigere. Den har imidlertid vært som en vanlig mens hos meg (fikk positiv test dagen for ventet mens og mensen/veldig tidlig SA mellom 2 og 6 dager senere tre ganger mens vi prøvde). Mange opplever det uten at de er klar over det. Man trenger ikke gå til legen. Anonymkode: 372e8...9ac
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Man vet forskjell om man tester og har testet positivt. Om mensen kommer når den skal selv og testen har vært positiv så har man hatt en kjemisk graviditet og blir da ikke å regne som en sa. Har forstått det slik at det ikke blir regnet som en sa før man er 5+1 på veg. Anonymkode: 03d68...66b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Takk for svar! Ts Anonymkode: 64555...ff1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #5 Skrevet 8. januar 2020 På 7.1.2020 den 17.33, AnonymBruker skrev: Man vet forskjell om man tester og har testet positivt. Om mensen kommer når den skal selv og testen har vært positiv så har man hatt en kjemisk graviditet og blir da ikke å regne som en sa. Har forstått det slik at det ikke blir regnet som en sa før man er 5+1 på veg. Anonymkode: 03d68...66b Det går per definisjon innunder SA selv om det er en kjemisk graviditet. En tidlig spontanabort. http://www.onskebarn.no/Ufrivillig-barnloshet/?article_id=505 Anonymkode: a3986...821 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Man trenger som regel ikke å gå til lege hvis det skjer før uke 7. Anonymkode: 0e4f7...606
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 Tror det skjedde i uke 5 eller 6 hos meg. Jeg hadde visst om graviditeten i litt over en uke. Syntes ikke det føltes likt som mensen, hadde en veldig ekkel følelse i underlivet (en litt "kald" følelse? Vanskelig å forklare, men det hjalp med Paracet og ibux) og det var MYE mer blod og ekkelt enn mensen, minnet litt om sånn som renselsen var etter fødsel (men ikke så mye som det). Det varte også kanskje i 10 dager og ikke 7 som mensen. Det gikk helt ukomplisert for seg, men jeg tror ikke jeg kunne trodd det var en vanlig mens. Anonymkode: 2b45d...6e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå