AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Jeg hører så mye negativt om barnehager rundt omkring, spesielt her på kg er det stadig innlegg om barn som blir «forsømt» i barnehagene. Kjenner jeg blir veldig bekymret for mini som begynner i barnehagen til august, bare 10 måneder gammel. kan noen dele positive erfaringer fra barnehagene? Er det noe jeg kan gjøre for å forberede meg selv og barnet mitt? Anonymkode: b0741...50d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 du får ikke høre så mye positivt på KG.. om noe som helst! Vi er veldig fornøyd med barnehagen vår. Anonymkode: af522...6bf 9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Jeg fryktet det samme når vår mini skulle begynne i høst, men det gikk strålende. Jeg stilte barnehagen ledende spørsmål i forkant for å høre litt hvordan de gjorde det der med små (min var 12 mnd når hun begynte i november, men gikk ikke enda så bekymringene var jo mye med utetid og kald snø og gråting osv). Veldig fornøyd med barnehagen og hvordan de håndterer de små, min som er minst, og hvordan de tar seg av neg som forelder også! Eneste minuset mws vår bhg er at allerede siden vi startet har det sluttet to personer, så en periode i Desember var det (unge) vikarer inne osm jeg ikke var komfortabel med av flere (og gode) årsaker, men nå er det stabilt igjen 😊 Anonymkode: ebc39...0a9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Jeg har hatt tre barn i seks forskjellige barnehager og undervist i matematikk i barnehagelærerutdanninga og dermed vært på besøk i ganske mange barnehager i forbindelse med praksisbesøk. Jeg har absolutt mest positive erfaringer. To semestre (av 30) har jeg opplevd flere vikarer enn min jente likte fordi hun var en veldig sjenert type, men hun (og de andre) har alltid hatt en eller flere hun har blitt veldig glad i, så det har ikke vært store problem. Min erfaring er også at alle barnehagene har hatt dyktige pedagoger som klarer å begrunne sine valg. Jeg har noen ganger diskutert med venninner som ikke skjønner hvorfor de gjør noe, men vi har da kommet frem til at de faglige argumentene som ligger til grunn er gyldige. Jeg har også sett god utvikling i kompetanse hos barnehagelærere i forbindelse med jobb. Folk er veldig interessert i å lære og å gjøre det som er best for de små, og de tingene jeg har snakket med folk om andre steder, har jeg også sett at har kommet til vår kommune. Både studenter og ansatte i praksisbarnehagene har vist veldig stor kjærlighet til barna og yrket. De får tårer i øynene når de snakker om at det er de som har Norges viktigste jobb. Spesielt to av våre barn har likt spesielt godt å være den siste som ble hentet, for da fikk de så godt forhold til senvakt, og de fikk mye tid sammen i rolige omgivelser. Det var alltid vanskelig å hente dem tidlig. Siste brydde seg ikke så mye om det, men han ville alltid i barnehagen for han var en aktiv unge som syntes det var kjedelig å være hjemme. De som likte å bli hentet sist gråt en del da vi gikk i perioder, men det gikk alltid fort over, og da de gråt da vi skulle hjem også, tror jeg ikke det var så galt. Anonymkode: c7db8...77b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Jeg var kjempeskeptisk til å sette barnet mitt i barnehage nettop pga alle skrekkhistoriene. Jeg drøyde det til hun ble 2.5, men redselen var like stor fordet. Vi hadde litt startproblemer! Uansett, det ordna seg etter jeg tok et oppgjør. Barnehagen er utrolig bra! Det er enkelte av de ansatte som vi har fått spesielt god kontakt med, og de er genuint interessert i barnet mitt❤️ jeg føler meg trygg på å levere barnet mitt til en av disse, for jeg vet at hun får omsorg fra dem. Beviset er at de bestandig kommer og forteller meg hva hun har gjort, hva hun har spist, hva hun har sagt, morsomme detaljer, og de forteller hvordan dagen har gått på et personlig plan. Det er hyggelig ❤️ Anonymkode: bb162...150
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 Vi kjempefornøyde med barnehagen barna våre går i. De får alle måltider servert, noe som er uhyre lettvint i en hverdag med tre unger. Det er en Espira barnehage. Anonymkode: 30e24...ea5
Megplussto Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 Vi har hatt de to barna i to forskjellige barnehager pga flytting. Var litt eldre enn din når de begynte (12 og 14 mnd), men var mange små i begge barnehagene. Vi har vært veldig fornøyde med begge, men den nyeste er helt fantastisk. De sender meldinger med bilder av barna etter vanskelige leveringer for å vise at de har roet seg ned, legger inn informasjon om dagen i app, hyggelige ansatte, fokus på trivsel og lek for barna og rom for at barna skal få være seg selv. Er litt eldre barnehage og eldre lokaler, men det er så utrolig hyggelig stemning der og barna trives. Ikke følelse av at de små blir oversett i det hele tatt. Alltid plass på et fang, de voksne på småbarnsavdeling har alltid sittet på gulvet og lekt eller kos med de små når vi henter og leverer. Tilrettelagt lek for de aller minste, og de blir litt «skjermet» ved at de ofte ikke er ute sammen med de aller største avdelingene og spiser en halvtime før de andre i matsalen så de slipper unna det aller verste bråket. Vet det er vanskelig, men ikke bekymre deg så masse, dette går nok veldig bra. Forsøk å tenke på at man hører ofte mest fra de som er misfornøyde fordi de har et større behov for å snakke om det enn alle de som er fornøyde. Og merker dere ting ved barnehagestart som dere ikke liker/er enig i, så gi beskjed. Mye kan fikses. Ellers bytter dere barnehage - det går også helt fint. Dersom dere har mulighet til det så hadde jeg brukt ekstra lang tid på tilvenning der dere er tilstede i barnehagen, samt kortere dager siden barnet er så lite. Jeg ville også gjort barnet vant til å være blant andre barn dersom det er mulig - kan være litt skremmende med masse små bråkebøtter rundt seg dersom de ikke er vant med det😊
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #8 Skrevet 7. januar 2020 Vi er fornøyde med barnehagen vår Det er småtteri som kunne ha vært bedre men det vil det alltid være. Vi føler at barnet er godt ivaretatt der. Anonymkode: c6bf8...01b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #9 Skrevet 7. januar 2020 Jeg elsker barnehagen vår! Har hatt et veldig godt inntrykk som bare har blitt forsterket på foreldresamtaler. Måten de ansatte snakker om mine barn på viser meg at de kjenner dem og bryr seg om dem. Anonymkode: c92bd...51b 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #10 Skrevet 7. januar 2020 Vi er veldog fornøyde. Alle måltider serveres der. Fint og stort uteområde med trær (har forstått at det ikke er en selvfølge...) Det eneste som er negativt er at det har vært en del vikarer tilstede. Litt ustabilt når det kommer til de ansatte pga langvarige sykmeldinger men dette forklarte de på en mail. Samt at vi ser en tendens til at rumpa hans ofte er rød etter en dag på barnehagen med mange vikarer men dette varslet vi ifra om og da ble det bedre 😊 Anonymkode: f2842...5e1
Anonym90059005 Skrevet 7. januar 2020 #11 Skrevet 7. januar 2020 Er vel ikke så mange som føler behov for å lage innlegg på KG som heter "jeg er fornøyd med barnehagen", er jo kun det negative som kommer innlegg om. De aller aller fleste har det jo helt topp. 3
Tirius Skrevet 7. januar 2020 #12 Skrevet 7. januar 2020 Jeg er fornøyd med barnehagen. Var ikke fornøyd med pedagogen til første barn de første 3 årene, men det skjønte jeg ikke før hun fikk ny pedagogisk, verdens fineste menneske. Men barnehagen er jeg fornøyd med. Føler de er sikret, trygge, styrer tar det videre om det er noe.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #13 Skrevet 7. januar 2020 Vi er veldig fornøyde og ungen vår trives kjempegodt 😊 Anonymkode: d96ab...b32
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #14 Skrevet 7. januar 2020 Har blandet erfaring med barnehagen til ungen. Er en relativt liten og oversiktlig barnehage, så det er jo bra. Men kom dårlig ut av det i starten med pedagogisk leder og ikke helt fått tilliten til dem etter det. Er også litt for ofte skjermtid når vi henter. Utenom det trives ungen der, fordi hen er sosial og kanskje syns det ee kjedelig hjemme sammenlignet med det å være i barnehagen. Anonymkode: e88a1...3fa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #15 Skrevet 7. januar 2020 Jeg har hatt 2 barn i 4 forskjellige barnehager. Og har vært veldig fornøyd med alle barnehagene. Den ene var så fantastisk, at det er ikke mulig å sette ord på det. Minste startet der da han var 10 mnd, og jeg var jo veldig bekymret. Men som han ble bortskjemt der med masse kos og tid. Han var veldig rolig, og glad i å kose. Mens flertallet av de andre barna skulle utforske og være aktive, halvparten var jo og 2 år. Og både de ansatte og barna var så rolige og harmoniske. Jeg har selv jobbet i flere barnehager, og aner ikke hvordan de klarte det. Anonymkode: 5be10...18a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #16 Skrevet 7. januar 2020 Vi er superfornøyd med barnehagen til vår 15 måneder gamle gutt. Han stortrives, de ansatte er så gode og snille med barna og de har et fint pedagogisk opplegg. Sønnen min løper mot de og gir de klem! Jeg var også bekymret før han skulle starte, men det har gått over all forventning. Generelt står det vel mye om negative erfaringer om det meste på forumer på nettet, det er gjerne når man har et problem med noe at man ønsker å diskutere det. Så jeg tror ikke det representerer hele sannheten. Anonymkode: 483f0...dfb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #17 Skrevet 7. januar 2020 Vi er kjempefornøyd Anonymkode: bcad7...121
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #18 Skrevet 7. januar 2020 Kjempefornøyd med barnehagen vår! Mer skeptisk til hvordan vår lille premature tulle på 12mnd (10 mnd korrigert) skulle takle det. Men det har gått så utrolig bra! Barnehagen er så flinke til å ivareta barnas behov og rette seg etter disse, så nå har jeg to små på hver sin avdeling som stortrives og som jeg er helt sikker på at blir iverksatt i trygge omgivelser. Anonymkode: b0fcf...ae0
kermit123 Skrevet 7. januar 2020 #19 Skrevet 7. januar 2020 Fornøyd vi også, men ikke av typen som setter opp excelark i forkant av bhg-valget, krever spesielle dietter for barnet, krever en full rapport om barnet etter endt dag, så det har sikkert noe med det å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #20 Skrevet 7. januar 2020 Har vært veldig fornøyd med barnehagen mini har hatt flest år i. Var godt fornøyd med ped.lederen som var der, men ante tydeligvis lite, for da det kom en ny ped.leder ble alt 1000 ganger bedre! Fantastisk flott leder som har sett alle barna og gjort dem godt skoleklar. De var på fantastiske turer, de tok alle problemene på strak arm og tok alle alvorlige. Er så heldig at ped.lederen også kun bor 150 m unna oss, så treffer på henne og hunden hennes støtt og stadig. Hunden var med på turer og slikt også. Fantaskisk nydelig og barnekjær hund! Vurderte å bytte barnehage for å komme til en som var i forbindelse med skolekretsen, men valgte å bli pga ped.lederen. Angrer ikke et sekund 😄 Anonymkode: efe46...c65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå