AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Stemmer disse fordommende? Anonymkode: 4fce7...75f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Folk fra Innlandet er så treige, tørre og kjedelige at du kan få fnatt Anonymkode: a9153...495 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 De er veldig snille. Uansett hva de sier høres de hyggelige ut. "Je har eti opp alle onga mine". Se? Høres koslig ut uansett. Anonymkode: 2eb07...55e 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Som trønder har jeg definitivt opplevd en god del rølp. Skal sies at dette var hovedsaklig i ungdomsårene da (på bygdefester). Der blandes nykonfirmerte med 50-60åringer (og alle aldre i mellom), og de fleste er overstadig beruset. Det var i alle fall mye sånn for 15år siden da jeg var konfirmant. I dag stoppes oftere ungdommen av politiet dersom de tropper opp på lokalfester hvor alkoholen flyter. Moren min fortalte meg at ett foreldremøte da jeg gikk i 9ende omhandlet temaet hvor mye alkohol foreldre skulle sende med oss på fest. Det er jo helt sinnsykt, men det var helt vanlig. På bygda er det fremdeles mye fyll, men jeg merker lite forskjell på å være ut på byen i Trondheim vs Bergen den dag i dag. Handler jo litt om hvilken type uteplass man oppsøker. Jeg er ferdig med fyllefester, og setter stor pris på dørvakter som stopper folk som sjangler i køa. Anonymkode: 3fea6...78a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 Min erfaring er at alle mennesker er like og alle mennesker er forutsigbare. Du blir ikke spesiell av at du liker snodig mat, eller kun larver, det er fremdeles føde. Samme med klær, det er fremdeles klær. Noen ganger lurer jeg på om det stykkes opp i mindre biter bare for å ha noe å gjøre på. Hva skulle vi gjort om vi ikke hadde hatt mat og klær. Hva skal vi dømme, da, da??? Hulk. Anonymkode: 1bca8...d61
lillesnillelilla Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 Min erfaring er at folk fra bygda i innlandet er like rølpete som de fra bygda i Trøndelag. Men de fra innlandet er bare litg tregere å få i gang. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #8 Skrevet 7. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at alle mennesker er like og alle mennesker er forutsigbare. Du blir ikke spesiell av at du liker snodig mat, eller kun larver, det er fremdeles føde. Samme med klær, det er fremdeles klær. Noen ganger lurer jeg på om det stykkes opp i mindre biter bare for å ha noe å gjøre på. Hva skulle vi gjort om vi ikke hadde hatt mat og klær. Hva skal vi dømme, da, da??? Hulk. Anonymkode: 1bca8...d61 ?? Anonymkode: 4fce7...75f 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #9 Skrevet 7. januar 2020 Mitt inntrykk er at folk fra Oslo eller Østlandet tar mye plass. De snakker høyt og mye, ler av sine egne utsagn og er ofte brune og velkledde. Har hytte på Blefjell eller Trysil og liker å fremstå som litt pengesterke. Anonymkode: a64bc...53f 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #10 Skrevet 7. januar 2020 Inneslutta. Kan virke trege, men er det vi er veldig inneslutta som gjør det. Anonymkode: d58a8...a11 1
Isambard Skrevet 7. januar 2020 #11 Skrevet 7. januar 2020 Jeg synes det stemmer for bergensere og trøndere. Er egentlig østlendinger arrogante? Er det ikke heller alle andre som mener de er bedre enn østlendinger? 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #12 Skrevet 7. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer disse fordommende? Anonymkode: 4fce7...75f Ja, de stemmer. Anonymkode: a256b...7de 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #13 Skrevet 7. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk fra Innlandet er så treige, tørre og kjedelige at du kan få fnatt Anonymkode: a9153...495 Samme gjelder trøndere.😅 Anonymkode: a256b...7de
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #14 Skrevet 7. januar 2020 Trøndere: litt enkle, men varme. østlendinger: arrogante, kverulante, snobber, materialistiske, brune. vestlendinger: lukket, hardtarbeidende, gjerrige sørlendinger: forsiktige, lite vellykkede, hyggelige nordlendinger: direkte, pratsomme, ikke glad i innvandring. Anonymkode: e0405...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #15 Skrevet 8. januar 2020 Stor forskjell på østlendinger fra tett befolka Oslofjordområdet og resten. Telemark, Hallingdal og Innlandet er også østlandet. Samme med Vestlendinger, himmelvis forskjell på sunnmøring og Bergenser f.ex. Anonymkode: a9153...495 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. januar 2020 #16 Skrevet 8. januar 2020 Aldri møtt en arrogant østlending, de er faktisk de hyggeligste jeg har møtt. Folk fra Stavanger området syns jeg er mest arrogante, Sørlendinger veldig lukket og forsiktige.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #17 Skrevet 8. januar 2020 En fordom som definitivt ikke stemmer, er at sunnmøringer er gjerrige. Jeg flyttet dit som student, og har jobbet her i flere år. Har aldri møtt folk som bruker mer penger enn denne gjengen! På samme tid er mange av de helt vanvittige på å spare. Ei jeg datet klarte å spare nok penger til en "på sparket"-tur til Thailand på et par uker, og da hadde hun akkurat vært 2 uker i Las Vegas. Anonymkode: 721d3...6e0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #18 Skrevet 8. januar 2020 Har dere hørt sangen om elverum av Ole Paus? Som innflytter til Elverum vil jeg si det er en god beskrivelse av Elverum. Iallefall mye av det æ. Anonymkode: efb2b...6e3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #20 Skrevet 8. januar 2020 Jeg synes trøndere flest er utrolig høflig, snill, smilende og spøkende. Samtidig er de litt sjenert og privat, og de deler lite av seg selv og sin indre verden. Veldig fin til small talk og hyggelig sosialt samvær, men man skal kjenne de godt før de virkelig deler mye om seg selv og man kan ha dype samtaler. Deler lite av synet sitt på ting som politikk og verdensproblemer, de er veldig opptatt av god stemning og vil ikke støte noen. Nordlendinger er veldig hyggelige og tar godt imot andre. De er veldig ærlige og direkte, så man vet som regel akkurat hvor man har de siden de fleste ikke er redd for å si meningen sin. Kan kanskje virke for brå for andre, men det er ikke vondt ment. Kan være ganske frekke selv om de ikke misliker deg. Veldig lite dømmende. Folk fra Finnmark er skikkelig sær, sur og vanskelig. Vanskelig å bli kjent med. En del av de kan være superhyggelig selvfølgelig, men det er mange rare folk der. De er litt kranglete. Anonymkode: c522a...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå