AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta etter man har fått bestått et fag og fått resultatet i Studentweb, til det dukker opp under "eksamensresultater" hos Lånekassen? Har vært forsinket med 30 studiepoeng som jeg har bestått uten støtte nå, men alle fagene må vel være registrert som bestått og sendt fra universitetet til lånekassen før jeg kan søke om stipend igjen. Anonymkode: 02f21...9ee
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Jeg ville søkt allerede nå og evt sendt inn en mail til Lånekassen om at du har bestått emnene og at resultatet vil komme fra studiestedet om litt. Det er behandlingstid hos Lånekassen, så det er ikke sikkert de får sett på søknaden din før de får resultatene uansett. Anonymkode: ebd62...1ec
iskremm Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Får man ikke støtte om man ikke består fag? Jeg går 1.året, og hadde nettopp 4 eksamener, men strøk på 2, besto de to andre?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 2 minutter siden, iskremm skrev: Får man ikke støtte om man ikke består fag? Jeg går 1.året, og hadde nettopp 4 eksamener, men strøk på 2, besto de to andre? Du må alltid sette deg inn i betingelsene før du tar opp lån eller tar på deg andre økonomiske forpliktelser. Lånekassen aksepterer inntil 60 studiepoengs forsinkelse før de kutter støtten. Dersom forsinkelsen skyldes sykdom kan man enkelte ganger få unntak fra denne bestemmelsen. Anonymkode: 15216...600
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Ja det stemmer, jeg var over 60 studiepoeng forsinket men har hentet meg inn igjen nå. Semesteravgift må vel også være registrert som betalt før man får stipend? Jeg har betalt den nylig men det har ikke blitt registrert enda ser jeg. Pleier å ta litt tid. Men kanskje jeg bare skal søke nå og sende en mail da. Anonymkode: 02f21...9ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå