AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #81 Skrevet 8. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en sånn "tipp hva jeg veier" periode. Og alle, absolutt alle, tippet 10-20 kg mindre enn det jeg veide. Når vi vet at det er sånn, da er det eneste som gjenstår vår egen subjektive vurderingsevne. Og den har alltid vært heller upålitelig. Anorektikere ser seg jo ofte større enn det de er, og nylig var det en hel tråd om det motsatte her inne "ser ikke selv at jeg har lagt på meg" eller noe sånn. Hvorfor vil du ikke poste bildet når dette er fanesaken din, TS? Anonymkode: 478a4...e9d Jeg har ingen formening om hvordan du ser ut, men hadde jeg fått spørsmålet ville jeg garantert safet meg ved å si et lavere tall en jeg trodde av ren høflighet. I tillegg er jeg relativt normalvektig, og har liten kjennskap til hvordan man ser ut når man veier feks 80-100 kg. Sånn sett ville jeg nok ikke klart å ha noen særlig formening heller. Anonymkode: 42475...063 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #82 Skrevet 8. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 172 og veier rundt 65-67 kg. Ser både kragebein og ribbein, flat mage osv. Trent hele ungdomstiden og er i slutten av 20-Årene nå, går mye og går lett ned i vekt. Veier jeg 63 kg får jeg beskjed om at jeg ser mager ut. Anonymkode: e110b...bbc Har du mye fett på lår og rumpe siden du har flat mage med den vekta? Jeg veier 66 kg og er 4 cm høyere enn deg men jeg har godt med fett både på mage, rumpe og lår. Anonymkode: d83c5...102
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. januar 2020 #83 Skrevet 8. januar 2020 Hvordan ser en overvektig ut? Tror nok oppfatningen om hvordan en overvektig og en slank person ser ut har endret seg de siste årene. Vi er blitt så vant til å se overvektige og tjukke mennesker at vi synes normalt slanke folk er tynne. Folk bærer vekt ulikt, og selvsagt er det liten forskjell på utseendet når man er i øvre del av normalområdet og nedre del av overvektsområdet. Men veier man for mye, ser man som oftest slik ut, selv om man ikke ser det selv. Det blir litt som da jeg var gravid og var helt sikker på at jeg bare hadde lagt på meg på magen. Skulle prøve ei vanlig bukse for moro skyld. Den stoppa på knærne 😂
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #84 Skrevet 8. januar 2020 Jeg er en del kilo overvektig (sikket 10+, men jeg gidder ikke anskaffe vekt for å veie meg), men når vi var på et jobbevent i sommer kom det frem at flere kolleger anså meg som tynn/slank. Kommer vel alt an på perspektivet som ser. Anonymkode: f0ad9...f38
_popcorn_ Skrevet 9. januar 2020 #85 Skrevet 9. januar 2020 Ryddet for slettet innlegg og sitering av dette. _popcorn_, mod
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #86 Skrevet 9. januar 2020 Jeg er også 170 å 82 kilo.. Er ikke tykk forde.😉 Anonymkode: bda46...856 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #87 Skrevet 9. januar 2020 Jeg er 172 og 82 kg! Ser ikke tykk ut, men jeg kjenner at jeg har fett på kroppen for å si det sånn. Så prøver å slanke meg. Anonymkode: a61f2...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #88 Skrevet 9. januar 2020 På 7.1.2020 den 12.09, AnonymBruker skrev: Har akkurat samme problem. Bein stikker ut av kroppen, men enda sier bmi jeg er overvektig. Men jeg har bred kroppsbygging. Er kvnne på 184 og 94 kg. Er vel er det at kvinner skal veie 55 kg og være under 165 som "ødelegger" når man er høy. Anonymkode: aca79...f4e Hva mener du med at «bein stikker ut av kroppen» da? Det er helt normalt at man skimter ribbein, og man er rimelig overvektig før man er der at hoftebein ikke stikker ut. Kragebein stikker ofte ut om man ikke har veldig mye muskler, og ryggraden vil jo stikke ut om man bøyer seg forover. Anonymkode: 051ef...677 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #89 Skrevet 9. januar 2020 På 7.1.2020 den 16.44, AnonymBruker skrev: Har aldri nevnt ordet slank, kommenterte at man trenger ikke se lubben ut. Anonymkode: 03d50...94a På 7.1.2020 den 17.52, AnonymBruker skrev: Jeg veide 70kg og (er 159 høy) i maaaange år. Fikk aldri en kommentar på at jeg var tykk. ... Anonymkode: 8737c...143 På 7.1.2020 den 17.57, AnonymBruker skrev: Tenker slank, normal og så lubben. Anonymkode: 03d50...94a Slank er normal. Eller burde være normal. Man kan være mager, tynn, slank/normal/passe, lubben, tykk. Blir så trist at denne normaliseringen av overvekt! Man kan fint være både lubben og overvektig på 24 i BMI også, hvis det meste av ekstravekten er fett. Og la oss bare være ærlige på at kvinner som får for høy BMI på grunn av muskelmasse er ytterst sjeldent, og «tung beinbygning» er en myte. Jeg tror også at mange overvektige aldri har vært slanke uten at det er fordi de er syke, og dermed ser man dratt og tynn ut i ansiktet, og så tror de det er fordi de ikke kan ha lavere vekt uten å se «for tynn» ut. Hører stadig om folk som sier f.eks. «Jeg er 168 og hvis jeg veier under 68 kilo ser jeg rett og slett syk ut, en gang var jeg 69 kilo og da sa alle jeg var for tynn» Vill gjetting, den ene gangen var personen enten syk eller hadde en dårlig periode i livet som ga dårlig matlyst.... Mannen min er 183. Han veide en periode 90 kilo. En god del fett rundt magen, men ikke noe som vistes med klær på. Så ble han syk og gikk ned til 84. Var dratt i ansiktet og så for tynn ut i ansiktet. Mange kommenterte med bekymring at han var blit så tynn. Men han hadde fortsatt en del kvaps rundt mage og korsrygg. Nå har han kuttet ut alkohol, spiser bedre og trener mer, og har gått ned til 79. Ser ikke tynn ut i det hele tatt. Kan faktisk fint gå ned noen kilo til, og har definitivt mer fett å ta av rundt magen. Men det hadde selvsagt vært behagelig å bare si «nei, jeg må være over 87 kilo, ellers synes folk jeg ser tynn og syk ut» Og at folk ikke kommenterer at man er tykk betyr da ikke at man ikke er det? De fleste er forholdsvis høflige, så de sier ikke høyt det de tenker om sånt. Hadde noen spurt meg om jeg syntes de var tykke hadde jeg sikkert løyet også, fordi jeg synes det er en kjip ting å si til noen. Anonymkode: 051ef...677 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #90 Skrevet 9. januar 2020 Jeg er 176 høy, og veier per i dag 70-71 kg. Ser slank ut. Har veid 78 uten å se svær ut, men det har nok med at jeg er heldig med proporsjonene (timeglass). Da jeg for flere år siden var nede i under 65, fikk jeg stadig kommentarer på at jeg var alt for tynn..... Anonymkode: 19470...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #91 Skrevet 9. januar 2020 13 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Hvordan ser en overvektig ut? Kroppsfasong har mye å si. Jeg er heldig og har timeglassfigur, og har markert midje selv om jeg veier noen kilo mer enn jeg burde for egen trivsels skyld. Jeg synes mye fett rundt midjen gjør at folk ser tykke ut selv om resten av kroppen er tynn. Anonymkode: 30599...1e5 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. januar 2020 #92 Skrevet 9. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kroppsfasong har mye å si. Jeg er heldig og har timeglassfigur, og har markert midje selv om jeg veier noen kilo mer enn jeg burde for egen trivsels skyld. Jeg synes mye fett rundt midjen gjør at folk ser tykke ut selv om resten av kroppen er tynn. Anonymkode: 30599...1e5 Kroppsfasong har helt klart mye å si, men veier man veldig mye ser man svær ut selv om man har timeglassfasong Jeg tror det har blitt så normalt å være litt overvektig at 10 kg for mye er den nye normalen, og man kategoriseres ikke som tjukk før man er skikkelig svær.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #93 Skrevet 9. januar 2020 13 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Kroppsfasong har helt klart mye å si, men veier man veldig mye ser man svær ut selv om man har timeglassfasong Jeg tror det har blitt så normalt å være litt overvektig at 10 kg for mye er den nye normalen, og man kategoriseres ikke som tjukk før man er skikkelig svær. Kun den lange smale kroppsfasongen var akseptert tidligere. Anonymkode: 7c1d4...bc2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #94 Skrevet 9. januar 2020 Jeg er 165 og 78kg. Både føler meg og ser feit ut. Er akkurat igang på Grete Roede kurs. Målet er 65. Jeg har korte ben, litt mage og enorme pupper...ikke en bra kombo. Anonymkode: 462f9...a82
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #95 Skrevet 9. januar 2020 TS, er du seriøs? Dersom jeg hadde måttet gjette hva en venninne eller kollega veide så hadde jeg sagt minst 10 kg mindre enn det jeg virkelig trodde for å ikke fornærme. Og det at du hører at du ser tynn ut når du går ned i vekt...Dette er psykologien bak det: Når vi er vant til å se en person på en viss vekt, og 170 og 80 kg er ikke en overvekt folk flest reagerer på, så vil rask vektnedgang ofte vise seg i ansikt først, og det kan gjøre at en person plutselig kan se mer definert ut enn man er vant med. Derfor reagerer menneskene rundt deg. Jeg reagerte selv da venninnen min gikk fra lettere overvektig til normalvektig. Sånn "oi du ser så slank ut!". Men jeg opplever ikke samme sjokkeffekt av en annen venninne som alltid har veid rundt 50 kg, på grensen til undervekt. Hun framstår som sunn og frisk for meg fordi jeg alltid har sett henne på den vekten. Det er fint at du er fornøyd med kroppen din, og trives med litt overvekt, men ikke lur deg selv til å tro at du framstår som en slank person. Anonymkode: ffd07...6c0 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #96 Skrevet 9. januar 2020 På 1980-tallet var normalvekt for kvinner på 170 cm ca 55 kg! Anonymkode: 7c1d4...bc2 2
Djungelvrål Skrevet 9. januar 2020 #97 Skrevet 9. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: På 1980-tallet var normalvekt for kvinner på 170 cm ca 55 kg! Anonymkode: 7c1d4...bc2 Man tok gjerne høyden minus 110, pluss minus 5 kilo. Da er de fleste innafor og er slanke. Denne er bannlyst på KG da "alle" mener de da ser syke ut. Jeg vet jeg hadde sett smashing ut om jeg hadde veid 6 kg mindre. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #98 Skrevet 11. august 2020 På 7.1.2020 den 13.30, AnonymBruker skrev: Jeg er 170cm og 50kg. Fatter ikke at man ikke ser i det minste lubben ut med 30(!)kg ekstra... Bilde? Anonymkode: 20238...cc8 Måtte bare kommentere på denne, for du er klar over at du er undervektig eller? Anonymkode: 9e8a1...c10
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #99 Skrevet 12. august 2020 Jeg er 170cm og 55kg. Jeg kan heller ikke forstå at man ikke ser overvektig ut med 25kg ekstra. Jeg har aldri spurt andre hva de tror jeg veier, men personlig ville jeg aldri sagt at andre ser tykke ut dersom de hadde spurt meg. Hvordan man framstår handler jo også litt om hvordan man kler seg. Og jeg tenker ikke over om andre er overvektige før de er skikkelig store liksom. Det er jo bra at du er fornøyd med deg selv Ts. Men husk at fett legger seg rundt organene dine og det er ikke sunt. Anonymkode: 20238...cc8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #100 Skrevet 12. august 2020 På 7.1.2020 den 12.24, AnonymBruker skrev: Har en venninne som veier 91 kilo og er 171 cm og hun ser ikke tykk ut. Kraftig bygget er hun, men ser på ingen måte ut som hun veier så mye. Jeg derimot er 168 cm og ser rund ut hvis jeg går over 70 kg, hvordan jeg hadde sett ut med 91 kilo tør jeg ikke tenke på 😂 Anonymkode: 03d50...94a nekter jeg å tro Anonymkode: 1537c...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå