Gå til innhold

Jeg er 170 cm høy og veier 80 kg, men ser ikke overvektig/lubben ut

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du evner ikke å forstå at vi mennesker ikke er helt lik? 

Anonymkode: 03d50...94a

Man ser ikke slank ut når man er overvektig med mindre man har mye muskler. Er ikke ofte kvinner har SÅ mye muskler at de er overvektige på BMI. Jeg kjenner mange godt trente kvinner med lav fettprosent og de er fortsatt normalvektige selv om de løfter mye tungt, mens menn ofte har høy BMI selv om de har lav fettprosent og mye muskler. Vi mennesker er ikke helt lik nei men det er da måte ppå. 

Anonymkode: 85cea...094

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pic, or it didnt happen.

Det er og stor forskjell med og uten klær.

Det er i bikini man må stå, om kroppen skal vurderes 

Anonymkode: ed535...487

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er relativt. At du syns det betyr ikke at andre syns det, nå til dags har folk et forvridd syn på hva som er en slank kropp. De som er slanke får beskjed om at de må spise og de som er overvektige og store får beskjed om at de er normale... Huff. 😕 Jeg prøver å gå ned i vekt selv og får hele tiden høre at jeg er ikke sååå stor.... Jo jeg er 100 jævla kg og er 170 cm høy! Selvfølgelig er jeg stor! 

100 kg har jeg også veid og da så jeg ikke normalvektig ut jeg heller. Men er stor forskjell på 80 kg og 100 kg da. Jeg ser normalvektig ut nå, men det betyr ikke tynn. Jeg ser hverken tynn eller lubben ut. Bortsett fra at jeg burde bli strammere i fisken så er jeg ganske perfekt bygget pga min timeglass figur :) Sorry, klarte ikke dy meg i denne tråden hvor folk er så på hugget 😂

TS

Anonymkode: bdc3f...106

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man ser ikke slank ut når man er overvektig med mindre man har mye muskler. Er ikke ofte kvinner har SÅ mye muskler at de er overvektige på BMI. Jeg kjenner mange godt trente kvinner med lav fettprosent og de er fortsatt normalvektige selv om de løfter mye tungt, mens menn ofte har høy BMI selv om de har lav fettprosent og mye muskler. Vi mennesker er ikke helt lik nei men det er da måte ppå. 

Har aldri nevnt ordet slank, kommenterte at man trenger ikke se lubben ut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri nevnt ordet slank, kommenterte at man trenger ikke se lubben ut. 

Det er jo lubben som kommer etter slank...

Slank, så fort det kommer noen få kg over der, ja da er man lubben.

Tror det er mer du som har ett annet syn på hva lubben er? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veier man 80 kg på så lav høyde, er man tykk, i mine øyne.

Du har passert lubben for lenge siden.

Hjelper ikke hvor fettet ligger.

Og dette er vel ett samfunnsproblem.

Man blir blind på seg selv, og derfor er jo overvekt ett større og større problem.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

https://app.mybodygallery.com/#/?height=173&weight=82

Kropper ser svært ulike ut på lik vekt og høyde. Her har jeg plottet inn 173cm og 82, det blir ikke nøyaktig det samme som TS, men ikke langt unna. Noen her er relativt slanke, mange normale, noen libne og noen tjukke. 

Anonymkode: b2a6b...c59

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

https://app.mybodygallery.com/#/?height=173&weight=82

Kropper ser svært ulike ut på lik vekt og høyde. Her har jeg plottet inn 173cm og 82, det blir ikke nøyaktig det samme som TS, men ikke langt unna. Noen her er relativt slanke, mange normale, noen libne og noen tjukke. 

Anonymkode: b2a6b...c59

Ville kallt alle der lubne.

Det er jo det som er lubben. Noen kg over slank.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, jeg er 180 cm og veier 80 kilo. Jeg ser nå ikke slank ut og har kiloene jevnt fordelt på kroppen. Trener gjør jeg også. Vet ikke helt hvordan fettet kunne fordelt seg annerledes slik at jeg så slankere ut? 

Tenker du kanskje har en del muskler? 

Anonymkode: 296e1...3e2

• Liker 4
Skrevet

Jeg er alt for tung ift høyde 😊 jeg er heldig med plasseringen, heldigvis! Får veldig mye positive kommentarer på utseende og fasong. Selv ikke helsepersonell kan se at jeg er såpass tung... Når det er sagt, så er jeg fortsatt alt for tung og må ned mange kg for å komme innenfor normalområdet på bmi 😊

Lykke til til meg for å si det sånn 😝 huff... 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veide 70kg og (er 159 høy) i maaaange år. Fikk aldri en kommentar på at jeg var tykk. Ikke at jeg var supertynn heller. Bare at jeg så helt normalt slank ut. Men når jeg sa vekten min ble folk sjokkerte. Brukte S i topp på den tiden og 42 i bukser. Etter 2 tette graviditeter veier jeg 99kg og bruker 46 i bukser og L/M i topp. Har nå som mål og gå ned noen kilo før sommeren. Har et 5 års prosjekt der målet er 70kg i første omgang.

Anonymkode: 8737c...143

AnonymBruker
Skrevet

Så klart er man stor når man veier 80 kg på den vekten. Forskjellige kropper kler forskjellig vekt, noe som er helt naturlig, men samtidig så trenger man ikke bli helt blind på en selv heller. Man kan være veldig heldig å legge på seg fett i en timeglass fasong, noe som gjør at man kler vekten bedre, men å kle vekten betyr ikke at man ikke er lubben, eller faktisk overvektig som man er på 170  og 80 kg. 

Og som en anen sier, at bein stikker ut her og der om hun veier mindre, litt synlig skjelett er faktisk slik vi skal se ut. At hoftebena synes, kragebein, antydning til ribbein, albue? Knær? Alt dette er faktisk helt naturlig, bare se på andre dyr også. Skjelettet skal ikke være helt dekket av et tykt lag med fett. 

Anonymkode: 5ea2a...de7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lubben som kommer etter slank...

Slank, så fort det kommer noen få kg over der, ja da er man lubben.

Tror det er mer du som har ett annet syn på hva lubben er? 

Tenker slank, normal og så lubben. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

173 høy og 74 kg, og jeg ser fortsatt slank ut, selv om jeg for øyeblikket er over trivselsvekten min. Har en tynn overkropp med veldig smal midje, med brede hofter, stor rumpe og kraftigere lår. Får veldig mye oppmerksomhet for kroppsfasongen min 😊 Jeg kan ikke veie mindre enn 62 kg, for da blir jeg alt for tynn i overkroppen. 

Anonymkode: 5d1da...336

AnonymBruker
Skrevet

Er egentlig litt dumt for sånne som oss som veier for mye men det ikke syns. Jeg veier 83kg og er 172 høy. Jeg er overvektig og på ingen måte syltynn, men jeg har tynt ansikt og kiloene legger seg 'fint'. Men kroppen min består av 40kg fett og det er faktisk ikke bra. Når man ser normal ut får man mye mindre motivasjon til å slanke seg også. 

Når jeg forteller folk hva jeg veier tror de ikke på meg. Jeg sliter i tillegg med å gå ned i vekt pga pcos, og spurte legen om metformin. Han mente jeg var normalvektig, så måtte veie meg der. Først da innså han at jeg var feit. 

Anonymkode: c994f...10b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veier man 80 kg på så lav høyde, er man tykk, i mine øyne.

Du har passert lubben for lenge siden.

Hjelper ikke hvor fettet ligger.

Og dette er vel ett samfunnsproblem.

Man blir blind på seg selv, og derfor er jo overvekt ett større og større problem.

Haha greit, da sier vi det sånn 😄 Jeg ser ut som de slankeste i linken noen la ved, men hvis det kalles lubben og ikke normalvektig, så er det helt greit, jeg blir ikke fornærmet, for da ser jo lubben bra ut ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 90 kg og 172, til og med min lege sa at jeg var heldig jeg hadde kg så fint fordelt på kroppen. Er jeg under 80 kg så blir jeg mager og stygg i ansiktet, så det er ikke aktuelt. Har ingen plager av vekta og går til lege og følger med så ting er totalt under kontroll. 

Det er så frekt å tvinge folk til å si at man er feit! Hold kjeft og pass din egen kropp tenker jeg, kanskje du er skikkelig " innfeit" . 

Anonymkode: 4bfc5...e64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lubben er litt småtjukk, litt for mye vekt. Det er et stadium mellom slank og lubben.

Se f eks på Mesternes mester, der alle har like klær, der kan man lett sammenligne kropper. De aller fleste er slanke og trente, men herregud så ulike kropper kan være! 

Anonymkode: 2ab7d...896

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke skryte på meg så mye muskler 😅 Men jeg har siden jeg var tenåring veid mer enn det har sett ut som. Så er det også de som veier mindre enn det ser ut som. Kropper er ulike.

I gamle dager kunne de som veide mindre enn de så ut som bli tatt for å være hekser. Hekser skulle jo fly gjennom lufta, så da var det en fordel å være lett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...