Gå til innhold

Jeg er 170 cm høy og veier 80 kg, men ser ikke overvektig/lubben ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er overvektig i følge BMI, men jeg ser ikke noe overvektig/lubben ut selv om jeg veier 10 kg mer enn jeg er høy, holdte jeg på å si. Folk flest tror at jeg veier 10 kg mindre og kaller meg enten normalvektig eller slank 😅 Da jeg veide 7 kg mindre fikk jeg høre at jeg så tynn ut. Er vi flere her som veier mye uten å se tunge ut? Er jo litt artig å bære kiloene såpass godt 😎 Jeg vet at 80 kg ikke akkurat er kjempe masse, men veldig mange kvinner veier jo mellom 55-70 kg maks.

Anonymkode: bdc3f...106

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man veier noen kilo for mye betyr ikke at man ser overvektig ut.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke noe om hvordan du ser ut så det skal jeg ikke kommentere. Folk bærer vekt ulikt. 

Jeg ser også tynnere ut enn vekt skulle tilsi. Jeg er 174 og ca 62 kg. Får høre at jeg ser sykelig tynn ut, men det er jeg ikke helt enig i da. Trener en del så har muskler pluss at jeg er bredt bygd så brystkassen min ser stor ut i forhold til den smale midjen. Hoftekam stikker ut og man ser ribbeina mine. Jeg har nok litt lav fettprosent slik at jeg ser tynnere ut enn BMI skulle tilsi. 

Når det er sagt så hadde jeg en periode jeg veide 89 kg. Jeg så ikke da at jeg faktisk var lubben, men har sett det på bilder i ettertid. Eller jeg så jo jeg var lubben. Men ikke at det var såpass mye. Det er mye lettere å se nå når jeg er slank igjen. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: treg internett førte til dobbelpost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har akkurat samme problem. Bein stikker ut av kroppen, men enda sier bmi jeg er overvektig. Men jeg har bred kroppsbygging. Er kvnne på 184 og 94 kg.  Er vel er det at kvinner skal veie 55 kg og være under 165 som "ødelegger" når man er høy.

Anonymkode: aca79...f4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det høres så merkelig ut at folk får så mye kommentarer på kroppen sin. Jeg har aldri fått høre at jeg ser tynn ut feks, selv om jeg var undervektig(Bortsett fra samboer og lege da). Også må du huske på at folk er høflige også...

Anonymkode: 20238...cc8

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat samme problem. Bein stikker ut av kroppen, men enda sier bmi jeg er overvektig. Men jeg har bred kroppsbygging. Er kvnne på 184 og 94 kg.  Er vel er det at kvinner skal veie 55 kg og være under 165 som "ødelegger" når man er høy.

Du er overvektig når du veier 94 kg, med mindre du har like mye muskulatur som en mann. Jeg trener 4-5 ganger i uka, har en god del muskulatur, er 183 cm og veier 78 kg. Bmi på 23, dvs normalt.

Anonymkode: 3eefc...c34

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du?

Anonymkode: e9aac...113

Er det nødvendig å spørre om egentlig? Du virker grumpy.

Det ser du av innlegget mitt forresten. Jeg spør om det er andre som veier mye uten å se tunge ut.

NB: Jeg skrev ikke innlegget for å få bekreftelser på at jeg ser slank eller normalvektig ut, for det vet jeg at jeg gjør, så jeg fisker ikke etter flere bekreftelser på dette. Synes bare det er gøy å veie mer enn jeg ser ut som og da må det være lov å spørre om det er flere som har det sånn.

Nemlig :)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det høres så merkelig ut at folk får så mye kommentarer på kroppen sin. Jeg har aldri fått høre at jeg ser tynn ut feks, selv om jeg var undervektig(Bortsett fra samboer og lege da). Også må du huske på at folk er høflige også...

Jeg får kommentarer fordi både familie, venner og psykolog er bekymret. Og fordi de prøver å få meg til å spise mer når de ser at jeg spiser for lite. 

Type: Du er jo så tynn du kan/burde spise mer. Eller hvis jeg og en venninne har skeiet ut med noe usunt og jeg får panikk og prater med henne om det. Da prøver hun å få meg til å tenke rasjonelt ved at jeg er jo såpass tynn dette tåler jeg helt fint å spise i blant. Da hjelper hun meg til å roe ned. 

Det er stort sett omsorg i det. Men jeg fikk ikke kommentarer den gangen jeg veide 89 kg. Alle visste det var pga spiseforstyrrelsen hadde endret karakter og at jeg slet med kroppen min. Å kommentere det ville bare gjøre det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Helsikkes sykehusnett. Det skjedde på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er like høy som deg og veier 78. Jeg ser ikke feit ut, sikkert mye fordi jeg har smal midje (fettet legger seg andre steder), men jeg føler meg likevel langt bedre når jeg veier 10 kilo mindre. Derfor prøver jeg på det.

Anonymkode: 30599...1e5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overvektig i følge BMI, men jeg ser ikke noe overvektig/lubben ut selv om jeg veier 10 kg mer enn jeg er høy, holdte jeg på å si. Folk flest tror at jeg veier 10 kg mindre og kaller meg enten normalvektig eller slank 😅 Da jeg veide 7 kg mindre fikk jeg høre at jeg så tynn ut. Er vi flere her som veier mye uten å se tunge ut? Er jo litt artig å bære kiloene såpass godt 😎 Jeg vet at 80 kg ikke akkurat er kjempe masse, men veldig mange kvinner veier jo mellom 55-70 kg maks.

Hallo på do, hei på deg, va sjer a. 

jeg veier hele 65 kg og er 170 cm høy og, gisp, jeg ser ikke feit ut heller. Im so cool. Too cool 4 skool og greier. 

Anonymkode: d42a9...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en venninne som veier 91 kilo og er 171 cm og hun ser ikke tykk ut. Kraftig bygget er hun, men ser på ingen måte ut som hun veier så mye. 

Jeg derimot er 168 cm og ser rund ut hvis jeg går over 70 kg, hvordan jeg hadde sett ut med 91 kilo tør jeg ikke tenke på 😂

Anonymkode: 03d50...94a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er overvektig når du veier 94 kg, med mindre du har like mye muskulatur som en mann. Jeg trener 4-5 ganger i uka, har en god del muskulatur, er 183 cm og veier 78 kg. Bmi på 23, dvs normalt.

Anonymkode: 3eefc...c34

Er nok ikke det. Men det må du gjerne tro.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo på do, hei på deg, va sjer a. 

jeg veier hele 65 kg og er 170 cm høy og, gisp, jeg ser ikke feit ut heller. Im so cool. Too cool 4 skool og greier. 

Anonymkode: d42a9...01d

Hei på deg sann! Skal vel LITT til for å se feit ut når man veier 65 kg og er 170 høy, men hadde du veid det samme som meg (15 kg mer enn du veier i dag) hadde du kanskje sett feit ut? Kropper er jo ulike, noen ser feite ut når de veier 80 kg andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har endret oppfatningen av hva som ser normalvektig og slankt ut i dag. Jeg hører sånne kommentarer som det du sier hele tiden. Ta en tidsreise tilbake 30 år og rapporter tilbake om hvor mange som kaller deg slank her. Tipper 0

Anonymkode: 478a4...e9d

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det nødvendig å spørre om egentlig? Du virker grumpy.

Det ser du av innlegget mitt forresten. Jeg spør om det er andre som veier mye uten å se tunge ut.

NB: Jeg skrev ikke innlegget for å få bekreftelser på at jeg ser slank eller normalvektig ut, for det vet jeg at jeg gjør, så jeg fisker ikke etter flere bekreftelser på dette. Synes bare det er gøy å veie mer enn jeg ser ut som og da må det være lov å spørre om det er flere som har det sånn.

Nemlig :)

Ja vel.

Anonymkode: e9aac...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får stadig kommentarer (komplimenter) på kropp og utseende. 

Anonymkode: 8f612...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...