AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #41 Skrevet 7. januar 2020 Nei, men jeg har brukt egenmelding når jeg har vært hjemme med sykt barn. Med omgangssjuke i januar og flere feberdager i februar, pluss vankopper i mars var alle dagene brukt opp i slutten av mars, så jeg ikke en annen løsning enn å si at jeg var syk. Anonymkode: 09ce2...202 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #42 Skrevet 7. januar 2020 Hadde jeg gått tom for sykt barn dager, hadde jeg glatt brukt egenmelding. 0 dårlig samvittighet så lenge asylbaroner og barnehagekonger sitter med sugerøret i velferdskassa, og vi har en regjering som prioriterer skattelette til de rikeste. Anonymkode: fc2f1...818 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #43 Skrevet 7. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det en gang i fjor, var på randen og var lettere å skylde på barnet der og da. Jeg er så heldig at jeg er aldri syk, hadde høy feber en gang i 2014 og en dag med omgangssyken i 2008, har og tre barn som så og si aldri er syke (har kanskje brukt to dager på ti år) så må ærlig si at det gjorde at jeg ikke hadde dårlig samvittighet. Anonymkode: 9e7fe...5f4 Men hvorfor tok du ikke ut en egenmeldingsdag? Jeg mener vi må skille mellom å utnytte systemet og å bruke litt skjønn. Høres ikke ut som du utnytter systemet. Jeg har heldigvis fleksitid og kan ta fri om jeg er på randen. Og det skjer. Det straffer seg da siden må ta igjen arbeid, men da går det iallfall ikke ut over andre. Anonymkode: 3e0ae...686
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #44 Skrevet 7. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du misbrukt egenmelding for sykt barn dag på deg selv? Anonymkode: 403f0... Nei. Har lite fravær i jobben, og de gangene jeg har vært borte har ungene vært syke. Brukte noen dager for en tid siden pga egen influensa. Jeg kan forstå dette er vanskelig for de som har mange barn (som blir syk på ulike tidspunkt). Anonymkode: a8b23...18d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #45 Skrevet 8. januar 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du har brukt kun 6 syke-barn dager på 10 år så anser jeg deg og ditt barn som heldig. Vet om de som bruker opp kvoten sin på under ett år fordi barnet såpass ofte syk.. Anonymkode: 1dc6e...c01 Maks 6 dager i løpet av ett år. Ikke totalt på 10 år. Jeg kunne hatt mer, men har familie som kan stille opp. Anonymkode: 9f41f...3e8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #46 Skrevet 8. januar 2020 Jeg har aldri misbrukt syk barn dager. De få (1-2) ggr/2.hv.år el noe, har vært når ungene har vært syke. Jeg har imidlertid brukt min egenmelding på min den gangen 12 år gamle datter (som akkurat hadde fylt 12 år) som jeg den gangen var alene med. Våknet tidlig på morgenen, da jeg skulle på jobb, så at hun fortsatt sov. Vanligvis står hun opp før meg. Tror hun har forsovet seg. Går bort til henne for å vekke henne, i det jeg tar i henne, så kjenner jeg at hun koker. Tar tp under armene, som viser 40.c Gir henne en paracet og en flaske med saft og ber henne ta paracet og drikke godt gjennom dagen. Jeg får bare en grynt tilbake. Tvinger henne opp i sittende, presser inn paracet og drikke, og går. I det jeg er på vei ut døra så tenker jeg hva er det du holder på med!!! Du drar fra din syke unge, for å ta vare på andres unger. (Jobber med barn). Hva hvis det er noe alvorlig, hun er bare 12 år. Har ikke dårlig samvittighet for det. Hadde gjort det samme en gang til, hvis det skjedde nå. Anonymkode: ebcc1...242 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #47 Skrevet 8. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri misbrukt syk barn dager. De få (1-2) ggr/2.hv.år el noe, har vært når ungene har vært syke. Jeg har imidlertid brukt min egenmelding på min den gangen 12 år gamle datter (som akkurat hadde fylt 12 år) som jeg den gangen var alene med. Våknet tidlig på morgenen, da jeg skulle på jobb, så at hun fortsatt sov. Vanligvis står hun opp før meg. Tror hun har forsovet seg. Går bort til henne for å vekke henne, i det jeg tar i henne, så kjenner jeg at hun koker. Tar tp under armene, som viser 40.c Gir henne en paracet og en flaske med saft og ber henne ta paracet og drikke godt gjennom dagen. Jeg får bare en grynt tilbake. Tvinger henne opp i sittende, presser inn paracet og drikke, og går. I det jeg er på vei ut døra så tenker jeg hva er det du holder på med!!! Du drar fra din syke unge, for å ta vare på andres unger. (Jobber med barn). Hva hvis det er noe alvorlig, hun er bare 12 år. Har ikke dårlig samvittighet for det. Hadde gjort det samme en gang til, hvis det skjedde nå. Anonymkode: ebcc1...242 Obs at retten til å bruke sykt barn dager gjelder ut det kalenderåret barnet fyller 12 år. Så dersom barnet hadde fylt 12 det året kunne du brukt sykt barn dag. Anonymkode: d818d...070
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #48 Skrevet 9. januar 2020 På 7.1.2020 den 12.12, AnonymBruker skrev: Skjønte det i det jeg svarte, du er selvsagt alene med barnet. Anonymkode: ffe9a...aa0 Har samboer, men vi har ikke felles barn. Men veldig flott med 40 dager, heldig som enkelte synes at vi er 🤪 for noen stakkars bruker opp kvoten sin på snørr og gørr som gjør at de ikke får sende barna i bhg og må være hjemme med fri. Vi har i tillegg gratis parkering og kjører bomfritt. Er ikke måte på hvor mange goder man får med sykt barn så vi lever livet ass, og tenker vi vant 1. Premie da barnet ble født, som ga oss masse goder i hverdagen. Skulle ikke vært foruten 🤦♀️ anbefales Anonymkode: 9f41f...3e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå