Gå til innhold

Hvilke barneprogrammer liker du og ikke liker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker faktisk Vennebyen, Peppa Gris, Rorri Racerbil og Brannmann Sam. Er det som også går mest på TV her hos våre 3 barn mellom 0-6 år.

Jeg taaakler ikke Mikke Mus Klubbhus😂😂

Anonymkode: 1992d...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatar Peppa Gris, Lille Prinsesse og Fancy Nancy Clancy. 

Likar godt Spirit og Chip og Potet.

AnonymBruker
Skrevet

Peppa, Karsten og Petra, Brillebjørn, Sånn er jeg og sånn er det, og Klart jeg kan er helt okei å se. Lille Jack, Ra Ra og Lappeteppet er virkelig hat.

Anonymkode: c228f...211

AnonymBruker
Skrevet

Tapper - den pysete hunden 🥰

Anonymkode: ef625...888

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes søskensjokk og Pippi er best ❤️

Anonymkode: fe8da...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tapper - den pysete hunden 🥰

Anonymkode: ef625...888

Åh! Tapper!! 😻

Oggy og kakerlakkene, synes jeg også er morsom..... og Svampebob....🙈

Anonymkode: 76210...f2b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker faktisk Vennebyen, Peppa Gris, Rorri Racerbil og Brannmann Sam. Er det som også går mest på TV her hos våre 3 barn mellom 0-6 år.

Jeg taaakler ikke Mikke Mus Klubbhus😂😂

Jeg synes de har ødelagt Brannmann Sam 😤 Det er ikke det samme som da jeg var liten.. Dolly ser ikke ut som hun gjorde, og hvor har det blitt av hun med kafeen?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Liker gamle Fantorangen, men synes hen har blitt svært slitsom etter det kom ny skuespiller.. Gikk fra å være søt og sjarmerende, til å bli rampete, høylytt og brautende.. 

Endret av Frøken fjong
Skrevet
8 minutter siden, Frøken fjong skrev:

Liker gamle Fantorangen, men synes hen har blitt svært slitsom etter det ble kom skuespiller.. Gikk fra å være søt og sjarmerende, til å bli rampete, høylytt og brautende.. 

Ut med Fantorangen og inn med Baby Yoda :fnise:

• Hjerte 1
Skrevet

Går bare i Masha og Mishka her og synes nesten det er litt artig til tider selv. 

Ler fortsatt om jeg tenker på episoden hvor det lages wonton og Masha lager en stor og sier "look this one weighs one ton"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, KittyNose skrev:

Jeg synes de har ødelagt Brannmann Sam 😤 Det er ikke det samme som da jeg var liten.. Dolly ser ikke ut som hun gjorde, og hvor har det blitt av hun med kafeen?

Enig! Glemte helt av Noddy og Franklin. Ungen digger denne, men jeg lengter tilbake til gode gamle😂 Har lagt merke til det selv i Mikke Mus Klubbhus🤔

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er.så.lei. Brillebjørn 

Anonymkode: 0f3c0...15f

Skrevet (endret)

Min er fortsatt så liten at det er TV for de aller minste han ser på. Der er ikke programmene så veldig «logiske». Han liker Poppeloppane, Minibarna og Kan Selv fra NRK.

Poppeloppane: Figurer som bor på en Ubåt og som flyr med ørene på hodet inn i en sky av skum for å observere mennesker.

Minibarna: 2-åringer som kaster ball, dytter stabletårn og Fantus (mini fantorang) som sender kuler ned en bane. 

Kan selv: Barn fra en barnehage som smører brød, plukker bær eller blåser bobler. Hver episode er ca 2-5 min lange.

Edit: Jeg får litt mark av Poppeloppane, for jeg tenker alt for ofte på hvor rusa de må ha vært for å komme på det konseptet. Ellers liker jeg ikke Peppa Gris (for mye gråting på lillebroren) i tillegg til det skal være politisk korrekt. Vennebyen har en uendelig ressursbruk av nødetatene osv. Men jeg er jo voksen. Det er ikke ment for meg.

Endret av Milio
Skrevet

Jeg synes Daniel tiger er ok, selv om den er litt intens i lyden. Men den har en del gode poeng og ungene har faktisk lært mye av den. 

Jeg liker Thomastoget, bubble guppys, mikke mus klubbhus og racinggjengen, paw patrol, brannmann sam som jeg kommer på i farta. 

Takler ikke Umizoomi, synger falskt og høyt og er grusomme å høre på. Peppa gris må være verdens mest irriterende serie. Og dinotrucks gjør meg rett og slett agressiv av alle de bråke og krasjelydene. 

AnonymBruker
Skrevet

Hater Brannmann Sam og Daniel tiger, liker Sauen Shaun og Grizzly og Lemen.

Anonymkode: 793cd...c0e

Skrevet

Ler meg ihjel av den Peppa gris-episoden hvor de har besøk av en baby som bare sover når det er bråkete. Veldig gjenkjennelig foreldre som har gjort mye rart for å få babyen til å sove. 😂

• Liker 4
  • 10 måneder senere...
Skrevet

Jeg vil gjøre alle som leser dette oppmerksom på at dersom du skille sitte på opptakskassetter fra Barne-TV er jeg interresert i ALT. Absolutt alt. 

Alt er ikke tilgjengelig på NRK-TV, og mye er f.eks dubbet to ganger. Jeg vil oppfordre alle som leser til å kikke etter om de har noe som helst som de sitter på. 

Kommenter gjerne om du vet noe du har. 

Skrevet

Jeg liker ikke Karsten og Petra. Absolutt alt er jo pedagogisk og voksenstyrt. Ungene er bortskjemt også.

Peppa gris liker jeg. Mye jeg som voksen kan le litt av der. 

Anonymkode: 16144...dc3

Skrevet

Fikk baby for noen mnd siden, kjenner at jeg ikke kommer til å takle noe drømmehagen og pappiloppane.

Kjøpte disney + når det kom ut, og mikkes klubbhus er aksepert her i hus både hos baby og voksne.
Ellers kommer jeg til å vise hen både power puff jentene, edd ed'N eddy, fosters hjem for fantasivenner, og mange av den gamle sjangern. Skal forsåvidt vente med Grim og Randi, og Tapper den pysete hunden til han er litt eldre :P 

Av de "nyere", så vil det nok bli My Little Pony, siden de har mye voksenhumor også, og Steven univers. Fins også mange barnevennlige animeer jeg kommer til å vise, som CardCaptor sakura, pokemon, Hayao Mayazaki filmene, sailor moon og dragon ball. Vil Hen skal vokse opp med noe av det mammaen og pappaen vokste opp med!

Anonymkode: 53b88...a66

Skrevet
På 7.1.2020 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Jenta mi vil bare se på peppa gris så da blir det peppa gris 😅 Det er en morsom serie der mye er politisk korrekt, fine behagelige farger og morsomme stemmer. Jeg merker at jeg har lært meg alle sangene og all mulig slags tullball som finnes i en fredfulle Peppa-byen uten at jeg var helt klar over det 🙄

Anonymkode: 122d2...f36

Hva er politisk korrekt i peppa gris?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...