Gå til innhold

Noen som temper som kan hjelpe meg med graf?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Foreløpig ikke funnet eggløsning og jeg pleier å Ha hatt det til nå. Som regel innen dag 14 senest. Denne forstår jeg ikke og håper noen erfarne kanskje vil ta en titt og synse?

C46C8A5F-8328-420E-A7FD-953B61986D91.jpeg

Anonymkode: 5b8b0...df1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Appen trenger noen flere dager til med temperaturer for å bli enig med seg selv når eggløsning har vært :) Kan hende eggløsning var 14 eller 15 selv om du ikke har fått kryss i fertilityfriend enda

Skrevet

Enig med Vestalinn. Det som er litt dumt med temping er at du ikke vet at du har hatt EL før det har gått 2-3 dager..Men dere har jo lagt bra med aksjer, så det er gode sjanser 😄

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Ja vi har ikke turt annet enn å kjøre på frem til vi ser eggløsning, men ser jo ikke ut som det skjer? Litt fortvilende! Føler grafen ser så ustabil ut, så håper den stiger snart og indikerer eggløsning. Kan man ha hatt eggløsning med slike svingninger?

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar begge to. Ja vi har ikke turt annet enn å kjøre på frem til vi ser eggløsning, men ser jo ikke ut som det skjer? Litt fortvilende! Føler grafen ser så ustabil ut, så håper den stiger snart og indikerer eggløsning. Kan man ha hatt eggløsning med slike svingninger?

Har du eggløsningstester? Tror ikke svingningene skal ha så mye å si, men det kan hende at kroppen din har forsøkt å få til en EL, men ikke fått det til. Evt at den prøver igjen. Det har hendt med meg :) Men du har hatt riktig symptomer, så da er det bare å fortsette ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd eggløsningstester også, men får bare negativt utslag. Tok morgen og ettermiddag fra dag 9-14 uten hell. Da ga jeg opp. Blir veldig spennende å se denne måneden da fordi jeg ikke har peiling nå!

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd eggløsningstester også, men får bare negativt utslag. Tok morgen og ettermiddag fra dag 9-14 uten hell. Da ga jeg opp. Blir veldig spennende å se denne måneden da fordi jeg ikke har peiling nå!

Ja da gjelder det vel bare å følge med. Hvis du har regelmessige sykluser, så kommer nok EL etterhvert :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er det som er så pussig, har alltid og da mener jeg aaaalltid 26 dagers sykluser, og eggløsning på ca dag 12/13/14, det varierer noe. Skal sies at jeg har sovet litt annerledes i ferien nå, kanskje det har påvirket litt. Seeeeene kvelder og noe variert temping som jeg har justert med denne siden: 

https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

Håper bare så inderlig jeg har hatt eggløsning, utrolig kjedelig å ikke ha eggløsning når man har prøvd en stund! Man mister liksom en hel mnd 😕 føles som mye når man er prøver!
tusen takk for svar!

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det som er så pussig, har alltid og da mener jeg aaaalltid 26 dagers sykluser, og eggløsning på ca dag 12/13/14, det varierer noe. Skal sies at jeg har sovet litt annerledes i ferien nå, kanskje det har påvirket litt. Seeeeene kvelder og noe variert temping som jeg har justert med denne siden: 

https://www.whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

Håper bare så inderlig jeg har hatt eggløsning, utrolig kjedelig å ikke ha eggløsning når man har prøvd en stund! Man mister liksom en hel mnd 😕 føles som mye når man er prøver!
tusen takk for svar!

Det kan jo hende at den varierte tempingen gjør at FF ikke har klart å finne EL. Det betyr jo ikke at du ikke har hatt EL! Skjønner at det er vanskelig.. Har holdt på en stund selv.

Jeg drev med temping i flere måneder helt til jeg fikk time hos gyn som sa at det ikke var nødvendig, siden jeg da hadde kartlagt at jeg får EL hver syklus. Den måneden jeg la vekk temperaturmåleren, ble jeg gravid! Endte dog opp i en MA. Vet ikke om det var tilfeldig, eller om at en avslappende holdning gjorde at det skjedde. Helt umulig å vite forsåvidt.

Ville bare lagt fra meg sånne ting og heller lytte til kroppen ❤️ Håper det klaffer for deg snart! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Havfrue8 skrev:

Det kan jo hende at den varierte tempingen gjør at FF ikke har klart å finne EL. Det betyr jo ikke at du ikke har hatt EL! Skjønner at det er vanskelig.. Har holdt på en stund selv.

Jeg drev med temping i flere måneder helt til jeg fikk time hos gyn som sa at det ikke var nødvendig, siden jeg da hadde kartlagt at jeg får EL hver syklus. Den måneden jeg la vekk temperaturmåleren, ble jeg gravid! Endte dog opp i en MA. Vet ikke om det var tilfeldig, eller om at en avslappende holdning gjorde at det skjedde. Helt umulig å vite forsåvidt.

Ville bare lagt fra meg sånne ting og heller lytte til kroppen ❤️ Håper det klaffer for deg snart! 

Ja sant, la oss håpe på det. Har selv opplevd to spontanaborter på 7 mnd, så håper virkelig det er vår tur snart. Jeg pleier å kjenne eggløsning også, men har ikke kjent noenting nå. Til syvende og sist så får man ikke gjort noenting, men vi er som par ganske lei av prøvesex nå. Det blir jo «kommandosex», og som du ser så har vi jo hatt det hver dag i to uker nå! Det blir slitsomt i lengden altså! Så nå klør vi oss litt i hodet på hvor lenge vi bør fortsette denne mnd.

Håper det klaffer for deg også snart ❤️ godt å snakke med likesinnede!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sant, la oss håpe på det. Har selv opplevd to spontanaborter på 7 mnd, så håper virkelig det er vår tur snart. Jeg pleier å kjenne eggløsning også, men har ikke kjent noenting nå. Til syvende og sist så får man ikke gjort noenting, men vi er som par ganske lei av prøvesex nå. Det blir jo «kommandosex», og som du ser så har vi jo hatt det hver dag i to uker nå! Det blir slitsomt i lengden altså! Så nå klør vi oss litt i hodet på hvor lenge vi bør fortsette denne mnd.

Håper det klaffer for deg også snart ❤️ godt å snakke med likesinnede!

Uff.. Det er ikke noe særlig å ikke lykkes. Hold gjerne kontakten! ❤️ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk @Havfrue8

Da ser det ut til at fertility friend har bestemt seg:) jeg lurer allikevel på hvorfor EL da ikke likegjerne slo ut på dag 12, kanskje pga litt lavere temp? Iallfall godt at den har bestemt seg:) vet ikke helt om jeg stoler på det men🙈

ACA72202-84AF-4462-88DF-50A0443935D3.jpeg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk @Havfrue8

Da ser det ut til at fertility friend har bestemt seg:) jeg lurer allikevel på hvorfor EL da ikke likegjerne slo ut på dag 12, kanskje pga litt lavere temp? Iallfall godt at den har bestemt seg:) vet ikke helt om jeg stoler på det men🙈

ACA72202-84AF-4462-88DF-50A0443935D3.jpeg

Endelig! Deilig å se det på grafen 😄 Den har bestemt seg på dag 15 fordi du etter dette har 3 temperaturer over coverline. Du har uansett kjempegode sjanser 😄 Krysser fingrene for deg! Velkommen til dpo land og symptomjakten :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja så klart:) tusen takk som hjelper meg!

Ja veldig deilig å være i dpo-land, nå trenger vel ikke jeg og sambo og danse sengevals i kveld? Vi er ganske lei nå om det er lov å si?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja så klart:) tusen takk som hjelper meg!

Ja veldig deilig å være i dpo-land, nå trenger vel ikke jeg og sambo og danse sengevals i kveld? Vi er ganske lei nå om det er lov å si?

Haha skjønner deg godt! Nei nå er du 3 dpo, egget har sluppet og livmortappen din er mest sannsynlig også lukket :)

AnonymBruker
Skrevet

Okei:) får bare nesten stole på det for jeg er så lei av «tvangssex» he he! Skal til legen i dag for noe annet, men tenkte å høre om vi kunne målt progesteronet mitt sånn at jeg kan få en indikasjon på om eggløsning har vært siden jeg allikevel skal dit i dag:)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei:) får bare nesten stole på det for jeg er så lei av «tvangssex» he he! Skal til legen i dag for noe annet, men tenkte å høre om vi kunne målt progesteronet mitt sånn at jeg kan få en indikasjon på om eggløsning har vært siden jeg allikevel skal dit i dag:)

Man er mest fertil dagen før EL, selve EL dagen og dagen etter, uten at du må stole blindt på hva jeg sier :P .. Ja det er lurt! 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vet jo egentlig alt dette jeg også, men har aldri måtte tenke før da jeg alltid har fått EL så tidlig og påvist + den har alltid vært så tydelig at det ikke har vært noen tvil. Så nå når den blir varierende blir man jo helt satt ut sant!

Hører med legen, bør ikke være noe problem da legen vet vi er prøvere også:) tusen tusen takk som hjelper meg! Hvor lenge har du prøvd?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet jo egentlig alt dette jeg også, men har aldri måtte tenke før da jeg alltid har fått EL så tidlig og påvist + den har alltid vært så tydelig at det ikke har vært noen tvil. Så nå når den blir varierende blir man jo helt satt ut sant!

Hører med legen, bør ikke være noe problem da legen vet vi er prøvere også:) tusen tusen takk som hjelper meg! Hvor lenge har du prøvd?

Legen min ville ikke ta blodprøver av meg, så håper din gjør det.. kjente jeg ble litt irritert når jeg vet hva som skal måles. Hun mente hun ikke hadde nok kvalifikasjon på området.. 

Bare hyggelig! Jeg har lært så mye av disse forumene, så det er viktig at vi prøvere støtter hverandre. Jeg har prøvd i et år nå. Ble gravid i oktober, men det endte i en MA. Er endelig ordentlig i gang igjen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja ingenting er mer frustrerende enn når legen ikke lytter. Er det noe mer enn progesteron jeg må si, heter det noe annet på «legespråk»? 
Helt enig! Prøver alltid jeg også, å hjelpe andre! Derfor uvant å være uvitende selv hva angår temping nå, og da er det veldig godt med et objektivt øye som ditt ❤️ 

Så trist med MA. Er i min prøveperiode 11 nå, mistet til SA to ganger. 2020 blir året vårt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...