Gå til innhold

Optiker time, trykk test..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arrg, noe frustrert over å ta en vanlig synsundersøkelse pga noe nærsynt og trengte nye briller/linser, og der det viser seg at trykket på øyet hadde en tendens til å ligge i øverste sjiktet, skal gå til regelmessig sjekk hvert år var det vel. Men beroliger meg her, flere som har tendens til dette? Vet det er noe grå/grønn stær i fam. Men det trenger ikke å bety at jeg utvikler grønn stær allerede eller hva? Er kun 40. Flere som har hatt en tendens til dette og bare hatt det slik over mange år, uten at det har utviklet seg noe mer.. ? (Ussj, legger på meg alt av bekymringer) 

Anonymkode: dfeee...1f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dette. Men det er fordi HVER gang jeg måler trykk er som regel den uka jeg har hatt f.eks nattevakter eller har sovet dårlig. Da vil trykket i øye øke ville jeg fått beskjed om. Den ene gangen det var normalt hadde jeg sovet godt

Anonymkode: a4b56...09d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dette. Men det er fordi HVER gang jeg måler trykk er som regel den uka jeg har hatt f.eks nattevakter eller har sovet dårlig. Da vil trykket i øye øke ville jeg fått beskjed om. Den ene gangen det var normalt hadde jeg sovet godt

Anonymkode: a4b56...09d

Takk for det. Undrer litt på om slikt også kan påvirkes av stoffskifte- lurer på om stoffskiftet mitt kan være litt ute av normalen.. 

Anonymkode: dfeee...1f0

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har dette. Fikk behandling og får oppfølging - alt er nå som normalt. Han fikk helt angst for at han kunne bli blind, men alt er fint nå 🥰👍🏼

Anonymkode: ec4ea...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Medfødt grå stær pluss en hel haug andre "småfeil" i øynene, veldig utsatt for å utvikle grønn stær og måler derfor trykket mange ganger i året. Har høyere trykk enn anbefalt innimellom (de vil ha meg på ca 11-13), og da må jeg tilbake om noen dager for å kontrollmåle. Som regel har det gått ned igjen til da, hvis ikke må jeg tilbake om noen dager igjen. Det er en trykk-grense for når trykksenkende dråper blir gitt, men min grense er satt lavere fordi jeg kun har litt syn på ett øye. Det er ikke noe særlig med syn å spille på. Det er sjeldent jeg bekymrer meg når det kommer til øynene mine, har vært med på for mye rart på øyeavdelinger til at jeg gidder, men når det kommer til trykk blir jeg pissredd. Det samme blir optikeren min, og han sender meg rett på akutten om trykket når medisineringsgrensa mi. 

Husk at høyt trykk ikke er grønn stær - grønn stær er skadene på øyet det høye trykket over tid har ført til. :) 

Anonymkode: 89b61...11d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...