Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei lita jente på 4 mnd som den siste mnd har begynt å våkne hyppigere på nattestid. Dette har blitt verre den siste ukene.

Hun legger seg rundt kl 20 og kan da sove til 23-24 før første oppvåkning. Deretter er det oppvåkning hver 1-2 time gjennom hele natten til det er morgen rundt 8-9. Jeg prøver å dytte i smokken, men hun vil ikke roe seg med mindre hun får amme. Og selv da kan det ta laaang tid før hun sovner igjen. Hun gråter ikke, men ligger å prater for seg selv og veiver med armer og ben. Resultatet er at jeg maks får sove 1,5 time sammenhengene (om jeg er heldig) og jeg tør ikke tenke på hvor lite jeg sover tilsammen gjennom et døgn. Baby er også veldig lite glad i flaske, så jeg kan ikke få avlastning til matingen heller.

Dagsovingen er også blitt veldig vanskelig i denne perioden. Sover maks en halvtime, om vi er så heldig å få henne til å sove i vugga. Så dagsovingen gjøres enten oppå en av oss eller i vogna i bevegelse. Jeg kan derfor ikke ta igjen litt tapt søvn på dagtid heller.

Vi skal være i et utviklingssprang nå. Kan endringene i søvn skyldes dette? Jeg klenger meg til håper om at dette snart går over og vi kan gå tilbake til å få sove minimum tre timer sammenhengende igjen.

Hilsen utslitt😣

Anonymkode: 81dea...5c4

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres kjent ut. Min jente er også 4 mnd og midt i dette spranget, både spising og dagsoving er blitt helt tullete. Spiser lite og ukonsentrert, og dagsovingen er tilnærmet borte.

Gleder meg til dette spranget er over. Står i Preglife appen at «mange foreldre er slitne når dette spranget er over» og det holder meg gående, vi er mange som fortviler litt i den alderen😅

ingen tips dessverre annet enn hold ut.

Anonymkode: 6569a...447

AnonymBruker
Skrevet

4 month sleep regression 

Anonymkode: d65f0...aed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange lys om babyer søvn gikk opp for meg etter at jeg oppdaget den britiske søvneksperten Sarah Ockwell-Smith. Har bl.a. sett en graf hos hebbr som viser at babyens søvn går opp og ned.

I løpet av det første leveåret sover babyer best når det er 3 måneder, og de sover veldig dårlig når de er 4-5 måneder gamle. Fant ikke igjen grafen, men lenker til en annen tekst hun har skrevet om babyer på 4 måneder som sover dårlig. https://sarahockwell-smith.com/2013/08/29/help-my-4-5-month-old-is-sleeping-like-a-newborn-again-aka-as-the-4-5-month-old-babie

Anonymkode: 73631...d53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange lys om babyer søvn gikk opp for meg etter at jeg oppdaget den britiske søvneksperten Sarah Ockwell-Smith. Har bl.a. sett en graf hos hebbr som viser at babyens søvn går opp og ned.

I løpet av det første leveåret sover babyer best når det er 3 måneder, og de sover veldig dårlig når de er 4-5 måneder gamle. Fant ikke igjen grafen, men lenker til en annen tekst hun har skrevet om babyer på 4 måneder som sover dårlig. https://sarahockwell-smith.com/2013/08/29/help-my-4-5-month-old-is-sleeping-like-a-newborn-again-aka-as-the-4-5-month-old-babie

Se graf her https://sarahockwell-smith.com/2015/11/18/what-the-heck-goes-wrong-sleep-wise-at-8-10-months/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Baby på 4 mnd her og kjenner meg igjen. Rett etter 3 mnd sov hun plutselig en uke 4-5 timer i strekk første del av natten, og jeg ble sååå glad men nå i det siste har det vært mer 1-3 timer. Før sov hun som regel 3 timer det første strekker på natten, men de siste to ukene har hun våknet etter 30-40 min igjen og må bysses i søvn igjen. (Kan ta opp til 30-40 min) legging for kvelden er plutselig også mye vanskeligere (lys våken, men gråter heldigvis ikke) Og dagsovingen er det veldig tull med. Pleide å sove godt i vogn, men nå er hun lys våken igjen etter 30 min! 

Så ikke så mye råd herfra, annet enn å si at vi sliter med det samme :) håper som deg det går over snart!

Anonymkode: bd137...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...