Gå til innhold

Dere som er konsulenter. Betaling via faktura?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal starte mitt eget AS om et par måneder. Dette er min "baby" og jeg hsr gjort en stor jobb alene for å få det til. 

Men jeg lurer på dette. Tar dere betalt samme dag som oppdrag er utført (for eksempel via izettle) eller sender dere faktura på e-post eller tar med fakturaen fysisk til oppdraget som er avtalt varighet på? 

Min frykt er at hvis jeg ikke har izettle kan det være vanskeligere å få betalt fra privatpersoner som i starten vil være 100% av mine kunder. Er folk slappere med betaling nå de får en faktura i hånda eller i mail i forhold til når de drar kortet? 

Anonymkode: 3de8a...6a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må legge til at jeg drar på oppdrag hjem til folk. Hvis det kom litt uklart frem i det jeg skrev sist. 

Skrevet

Definitivit izettle! Til bedrifter er faktura greit, men til privatpersoner ville jeg hatt mulighet for betaling med kort der og da. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du reiser hjem til folk, anbefaler jeg å ta det der og da! Finn en fin måte å opplyse om at det er standarden før avtalen. Så kan du vurdere saken om noen spør om unntak. 

Hilsen kjæresten til en med enkeltmannsforetak som har en ubetalt faktura på mange titusen som han ikke får inn😩😆 (med så høye beløp må man jo sende faktura. Poenget er at å drive for seg selv er risikabelt, og å få pengene inn asap er veldig lurt...)

Anonymkode: 1885c...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vipps er kanskje billigere og enklere? 

Anonymkode: acc6e...365

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vipps er kanskje billigere og enklere? 

Problemet med vipps er at man kan trekke betalingen og vedkommende ikke får betalt for jobben h*n har gjort

Anonymkode: ce599...6e5

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med vipps er at man kan trekke betalingen og vedkommende ikke får betalt for jobben h*n har gjort

Nei, det kan man ikke. Kan du dokumentere den påstanden? Jeg har lest det motsatte, at når man først har vippset, er det gjort og ikke mulig å trekke tilbake. Som det f.eks. forklares i denne artikkelen. Det står også på Vipps egne sider.

Anonymkode: 7819d...86f

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker Vipps på jobben når vi betjener privatpersoner. Før måtte vi slite kontantene ut av dem, og ikke hadde vi veksel heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill 🤗 Ja, det er nok best å drive inn pengene med en gang. Og med Vipps føles det nesten ikke som en betaler 😅 Ser de tar ca 2% gebyr, men det utgjør jo ikke så mye. Mulig jeg kan tilby faktura til de som ikke har vipps. En del eldre personer som ikke har det vet jeg. Jeg vil få noen av de også som kunder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...