AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Bor i et ganske depressivt hjem. Jeg er voksen på 27 år og ble tvunget til å flytte hjem igjen pga sykdom og den lille inntekten jeg får fra NAV. Nå har jeg har nav sagt de ville jeg skulle søke ufør, så det har jeg gjort og venter bare nå på svar. hvis jeg får svar blir det etterbetaling og ung ufør. Da kan jeg endelig «starte på ny». Endelig få min egen plass og kunne betale regningene mine.. men AKKURAT nå som i de siste 3 årene så bor jeg hjemme med mamma som er veeeldig ME-syk, min stefar, og min lillebror på snart 14. Jeg fikk en ide, om å kanskje lage et ark som jeg kunne printe ut som kan henge på kjøleskapet f.eks, der alle skriver en ting noen ble glad for idag. Og det kan være så mye, spesielt med syke i huset. Stefaren ser jeg for meg kunne skrevet «jeg ble glad av å komme hjem til godt humør og at oppvasken var tatt». litt sånne enkle ting, men oppmuntrende om dere forstår? og jo mer oppmuntrende ting man ser på lista så kan man jo bli enda mer motivert til ting og faktisk få lyst til å gjøre visse forskjellige oppgaver. hva tenker dere? Innspill? ❤️ Anonymkode: adefb...004 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Eller er dette helt teit å tenke å gjøre? Ts Anonymkode: adefb...004 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Ikke teit i det hele tatt, men veldig lurt! Det å "tvinge seg" til å legge bevisst merke til og sette ord på gode ting i livet - selv om de er små og hverdagslige - virker veldig godt mot depresjon. Fokuset blir flyttet mot det som er bra, gode små ting blir mer viktige og verdifulle. Anonymkode: b323c...38b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå