Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Utmattet av 100% butikkstilling.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siste året jobbet i en 100% (37.5t i uka) stilling i butikk. Salgsansvarlig for kosmetikkprodukter. 

Jeg har ila denne tiden kjent stor belastning på kroppen og mentalt i forhold til min forrige jobb som var 80% hos annen arbeidsgiver i samme bransje, til tross med mer ansvar og mer fysisk bæring har det å jobbe 100% gjort meg veldig sliten og nedstemt til tider.

Merker mer og mer nå at jeg føler som jeg kaster bort verdifull tid på absolutt ingenting på en slik arbeidsplass. Jeg har studert bachelor, så dette er absolutt ikke endestasjon, denne jobben er en milepæle. Utfordringen er at jeg blir så utmattet etter arbeidsdagen at jeg har ikke overskudd til å sitte og søke på studierelevante stillinger. Har heller ikke ork til å trene regelmessig.. 

Føler mer og mer at jeg liksom blir småsint fordi jeg skal på den jvla jobben igjen og bli tvunget til noe jeg ikke vil: nemlig å stå (får nemlig ikke lov til å sitte) i 7.5t om dagen.. DET er tøft!! Og jeg klarer ikke mer. Jeg blir sår i knærne og klarer ikke å stå så mye når jeg kommer hjem igjen. Så når jeg har fri sover jeg i mange timer og ligger mest mulig fordi jeg blir rett og slett så sliten... og det er da ikke bra..! 

For ikke å snakke om at jeg nærmer meg slutten av tyveårene og har slitt med å finne den rette potensielle ektemannen og starte et nytt kapittel i livet.. mye tanker som går dit også.. 

Hva kan jeg teste meg for hos legen? Hjelper det å ta sink og magnesium?

Blir også skremt av om bekjente som har CFS .. Jeg tror ikke at jeg har det fordi jeg har ikke smerter i alle muskler og ledd, kaster ikke opp, fryser ikke, er ikke sånn at jeg må legge meg ned idét jeg står opp osv.

Men jeg føler meg altså bare utmattet.. hva kan jeg gjøre for å bli mitt gode,gamle jeg igjen? 

Anonymkode: a6067...5ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som hovedårsaken til problemene dine er at du ikke trives i jobben. Kan du gå ned til 80% en periode slik at du har overskudd til å søke relevante jobber?

Anonymkode: 52d93...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk kjempetungt å jobbe på gulvet hver dag. Har du matte bak disken og gode sko? Hjelper bittelitt men ikke nok. Styrketrening kam hjelpe.

men du, om du jobber på kjøpesenter så er jo det helt jævelig i seg selv m så mye støy, dårlig luft og intenst lyst

Anonymkode: b458e...b0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk kjempetungt å jobbe på gulvet hver dag. Har du matte bak disken og gode sko? Hjelper bittelitt men ikke nok. Styrketrening kam hjelpe.

men du, om du jobber på kjøpesenter så er jo det helt jævelig i seg selv m så mye støy, dårlig luft og intenst lyst

Anonymkode: b458e...b0d

Helt riktig. Der traff du akkurat scenarioen..

jævlig mye støy da min avdeling er rett ved siden av en café (bestikkstøy og knusing), musikkstøy fra flere steder, DÅRLIG luft ja.

Deilig med empati for at å stå på gulv faktisk er tungt hver dag.. må gjøre noe med dette, orker ikke et år til. 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som hovedårsaken til problemene dine er at du ikke trives i jobben. Kan du gå ned til 80% en periode slik at du har overskudd til å søke relevante jobber?

Anonymkode: 52d93...f62

riktig.. dessverre de vil enten ha deg enten 50% eller 100% ... så om jeg går til 50% nedgraderer jeg altså min stillingstittel som «manager» til vanlig selger bare , og da må jeg forklare neste arb giver på intervju hvorfor jeg gikk ned i prosent til 50%... hm... 

Hadde jo ambisjoner om å jobbe på hovedkontoret til denne kjeden her da, men ser at man må ha jobbet der i minst fire år for å lsm bli sett.. og jeg begynner å bli møkklei salg også fra hovedkontor perspektiv.. vil føle at jeg hjelper folks liv og skape en god verdi, ikke tenke tall og penger og fasade

Anonymkode: a6067...5ea

Skrevet

Dette med at det er tungt å stå er noe du kan få fikset med trening og sånt. Men jeg tror ikke du er motivert for den jobben uansett - det du sier meg med at du vil bidra og hjelpe folk er noe du ikke kan løse i den jobben du har. 

Hvis det ikke er mulig for deg å søke nye jobber med den jobben du har nå 100% er det kanskje ikke noe annet å gjøre enn å gå ned i stilling så du kan få byttet jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...