Gå til innhold

Far har ikke sett datteren sin på 1 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far har ikke hatt samvær med henne på 1 år, samværet er annen hver helg og det er avtalt at far skal ringe en gang I uken. Dette stoppet far plutselig opp med, både samvær og ringing uten forvarsel. Jeg etterlyste far hver gang han ikke dukket opp til samvær og lurte på om han kom men fikk ikke respons på uker/måneder. Tok etterhvert kontakt med fars samboer  men hub ville ikke svare meg.

Rett etter får jeg melding fra far om at jeg skal slutte og ta kontakt med han, hans samboer eller noen som helst andre han kjenner...

Etter det har det vært helt stille er ca 5/6 måneder jeg fikk den siste meldingen fra far. Jeg er forbannet og lei meg pä datteren min sine vegne, hun hae sluttet og spörre etter han. 

Jeg trenger nytt pass til henne og I tillegg har jeg lyst til og ta med meg datteren min til utlandet og flytte sammen med kjæresten min som bor der. Jeg kan jo ikke verken det ene eller det andre uten samtykke fra far, vil ikke at den udugelige faren hennes styre hva vi kan og ikke kan.. Hva kan jeg gjøre I en slik situasjon.. er det mulig og få fjernet fellesforeldre ansvar på papiret slik at han ikke sitter med denne makten?

Anonymkode: 062bd...071

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret, eller hva det heter?

Anonymkode: 576cc...2ea

Gjest Blondie65
Skrevet

Jepp, familievernkontoret - krev at du får hovedomsorg ut fra at far ikke har oppfylt samværsforpliktelsene sine. Vær smart og ikke nevn med et ord at du har tenkt å flytte før han har gitt fra seg den delte omsorgen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hovedomsorgen på papiret, men vi har felles foreldreansvar, det er to helt forskjellige ting 

• Liker 2
Skrevet

Hovedomsorg har ingenting å si ifht foreldreansvar..har man foreldreansvar har man også noe man skulle ha sagt ved feks flytting.

Jeg ville ha kontaktet en advokat, slik at dette blir rett, helt fra starten av. 

• Liker 5
Skrevet

Håper han betaler bidrag...? Snakk med familievernkontoret, og bare vis meldingen du fekk fra han så kan dei råde deg til hva du skal gjøre. 

• Liker 3
Gjest Von Erich
Skrevet

Snakk med familievernkontoret som de over meg nevner. Kan ikke kjæresten din flytte til Norge?

For en far som ikke vil se sin egen datter. Stakkars jente. Enkelte eier ikke følelser og samvittighet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er jenta? Hvilket land vil du flytte til? 

Anonymkode: dc566...099

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Ta kontakt med en advokat og forklar at du trenger å ha foreldreansvaret alene, jeg tror nemlig det må til retten for å frata noen foreldreansvar? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, The_Stig skrev:

Håper han betaler bidrag...? Snakk med familievernkontoret, og bare vis meldingen du fekk fra han så kan dei råde deg til hva du skal gjøre. 

Han betaler bidrag ja.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er jenta? Hvilket land vil du flytte til? 

Anonymkode: dc566...099

Hun er 11. Er Nederland det er snakk om.

Gjest Blondie65
Skrevet

Beklager - jeg blander disse ordene (jeg synes dette er helt håpløst ulogisk).

Du TS kan fremsette krav om at du skal ha foreldreansvaret alene til de rette myndigheter. Da må far protestere. Les mer her.

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre veldig vanskelig å frata noen foreldreansvaret. Men du kan fint få nytt pass til datteren din selv om han ikke svarer. Du bare bestiller time til nytt pass også sier du når du kommer dit at du ikke får kontakt med far og at han derfor ikke er med for å skrive under på samtykket. Da sender politiet et krav til han om at han må skrive under eller komme med en begrunnelse for hvorfor hun ikke skal få pass. Svarer han ikke innen fristen får du passet i posten. 
Men flytting til utlandet blir det jo da verre med ettersom han har foreldreansvar.

Anonymkode: dec91...c63

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...