mammaemma Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Fikk melding fra barnehagen om at det var oppdaget mugg i vognene i barnehagen. Da begynner jeg å grøsse. Har han ligget i det der lenge? Er det normalt og sånt som skjer? I tillegg til at det er farlig for helsa til barna så blir jo mange av vognene ødelagte. Flere av dem er jo dyre i tillegg. Er dette sånt som bare skjer, eller er det noe man bør ta opp å be om erstatning for av barnehagen. Jeg er vanligvis den som aldri klager på noe.. Hva ville dere gjort?
Orchideae Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Vognene står i bhg på eget ansvar. Men de bør trilles inn på natten, eventuelt taes med hjem. Vår stod i vognskur, ble mugg i kalesjen selv om de tok inn vognposene hver dag. Du kan nok ikke kreve erstatning for dette. 11
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Tydelig at vognene ikke oppbevares riktig i barnehagen. Jeg løste dette selv ved å frakte vognen frem og tilbake til barnehagen hver dag. Tok ikke sjansen på å oppbevare den i uteboden til barnehagen. Anonymkode: 5e745...ddf 2
mammaemma Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Orchideae skrev: Vognene står i bhg på eget ansvar. Men de bør trilles inn på natten, eventuelt taes med hjem. Vår stod i vognskur, ble mugg i kalesjen selv om de tok inn vognposene hver dag. Du kan nok ikke kreve erstatning for dette. Hvordan fjernet dere det?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Jeg bruker en ny dyr vogn som brukes både i barnehagen og privat, så jeg tar den med hjem hver dag. Det er vel den eneste måten å unngå risiko for mugg på. Anonymkode: a5b94...be5 3
mammaemma Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tydelig at vognene ikke oppbevares riktig i barnehagen. Jeg løste dette selv ved å frakte vognen frem og tilbake til barnehagen hver dag. Tok ikke sjansen på å oppbevare den i uteboden til barnehagen. Anonymkode: 5e745...ddf Problemet er at vi ikke har bil og jeg kan ikke gå frem og tilbake med to vogner hver dag. (Tvillingvogn + vanlig vogn)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 Kjedelig 😕 I vår barnehage står vognen heldigvis innendørs i gangen. Men i mange barnehager blir vognene oppbevart i skur/garasjer. Der blir det fuktig fordi det ikke er en jevn temperatur. Kan hende det drypper litt fra taket også feks. Da kommer det mugg. Barn bør ikke sove i vogn med muggskader.. Anonymkode: 43056...a9c 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tydelig at vognene ikke oppbevares riktig i barnehagen. Jeg løste dette selv ved å frakte vognen frem og tilbake til barnehagen hver dag. Tok ikke sjansen på å oppbevare den i uteboden til barnehagen. Anonymkode: 5e745...ddf Enig i dette. Vognene er i bhg på eget ansvar så man kan ikke be om erstatning. Skaff en vogn som du kan bruke både i bhg og utenom som du kan trille hjem hver dag. Anonymkode: a5b94...be5 1
Orchideae Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, mammaemma skrev: Hvordan fjernet dere det? Jeg oppdaget det ikke før vi var ferdig med dagsoving så aner ikke hvor lenge det hadde vært der.😔 Så til bhg at jeg kom til å kaste den, eller at de kunne få den som turvogn. De valgte det siste.
mammaemma Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig i dette. Vognene er i bhg på eget ansvar så man kan ikke be om erstatning. Skaff en vogn som du kan bruke både i bhg og utenom som du kan trille hjem hver dag. Anonymkode: a5b94...be5 Som jeg har nevnt så har vi ikke bil. Vi har to gutter på 30 og 18 mnd. Han ene er ikke i barnehagen. Det betyr at jeg måtte ha gått med en tvillingvogn og en enkeltvogn hjem hver dag.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, Orchideae skrev: Jeg oppdaget det ikke før vi var ferdig med dagsoving så aner ikke hvor lenge det hadde vært der.😔 Så til bhg at jeg kom til å kaste den, eller at de kunne få den som turvogn. De valgte det siste. Du ga bhg en vogn med muggskader?? Anonymkode: a5b94...be5 12
Gjest Kvinne487 Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Det er ikke alle barnehager som har vognskur. Vognene står ute under tak etter stengetid på eget ansvsar. Det er foreldrene sitt ansvar å henge vognposen på plassen til barnet ved henting. Og om vogna ikke blir med hjem, står den ute på eget ansvar. Der jeg jobber har vi ikke mulighet til å oppbevare alle vogner inne.
mammaemma Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2020 Hvordan fjerner man muggen fra vogna?
Orchideae Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du ga bhg en vogn med muggskader?? Anonymkode: a5b94...be5 Jeg skulle kjøre den på fyllingen, men vet at de hadde få turvogner. Så de fikk valget om de ville ha den så barn kunne sitte i den om de ble slitne på tur, eller at den ble kastet. Det var kun bittelitt jordslag i kalesjen, ikke masse overalt. Vognen kunne fint brukes uten kalesje. 6
Orchideae Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, mammaemma skrev: Hvordan fjerner man muggen fra vogna? Mange vil nok tipse om klor, eddik osv. Jeg hadde kastet eventuelt byttet ut delene det er mugg på om det var mulighet for det.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 7 minutter siden, mammaemma skrev: Som jeg har nevnt så har vi ikke bil. Vi har to gutter på 30 og 18 mnd. Han ene er ikke i barnehagen. Det betyr at jeg måtte ha gått med en tvillingvogn og en enkeltvogn hjem hver dag. 30? 30 år? Anonymkode: 32785...c27 6
lysestake Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 30? 30 år? Anonymkode: 32785...c27 Du vet sikkert hva hun mente, 3 år. 🙄 2
Fru Uperfekt Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 17 minutter siden, mammaemma skrev: Problemet er at vi ikke har bil og jeg kan ikke gå frem og tilbake med to vogner hver dag. (Tvillingvogn + vanlig vogn) Mine sov i flerbarns vogn i bh (når de var flere av mine som sov dag brukte de samme vogn) slik at jeg kunne trille de til og fra.
Fru Uperfekt Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: 30? 30 år? Anonymkode: 32785...c27 Utifra konteksten bør en kunne skjønne at det er snakk om 30 mnd Mao 2,5 år. 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 15 minutter siden, mammaemma skrev: Hvordan fjerner man muggen fra vogna? Jeg bruker natron for å fjerne slag fra klær tror det vil funke Anonymkode: 70b25...0fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå