Gå til innhold

Bra laminat som ikke er Berry Alloc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørs veldig hvilke rom du skal legge gulvet i, i forhold til hvilke kvalitet du må ha. På soverom er det helt ok med et billig gulv, da det ikke blir utsatt for hakk og vann. På kjøkken f.eks ville jeg heller ha spyttet i litt mer for en bedre kvalitet, men på forskjellige byggevarehus er det ofte kampanje på gulv. Både Berry Alloc og Pergo. 

Anonymkode: d1a61...935

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pergo ❤️

Anonymkode: 709f2...236

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs veldig hvilke rom du skal legge gulvet i, i forhold til hvilke kvalitet du må ha. På soverom er det helt ok med et billig gulv, da det ikke blir utsatt for hakk og vann. På kjøkken f.eks ville jeg heller ha spyttet i litt mer for en bedre kvalitet, men på forskjellige byggevarehus er det ofte kampanje på gulv. Både Berry Alloc og Pergo. 

Anonymkode: d1a61...935

Tenker jeg vil legge samme gulv i hele leiligheten, så det ikke blir sånn lappeteppestemning?

Anonymkode: a815c...dd4

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pergo ❤️

Anonymkode: 709f2...236

Pergo koster vel nesten det samme som Berry. Skulle gjerne hatt noen forslag som er rimelige, men som ikke er IKEA, for det tør jeg faktisk ikke å legge på kjøkkenet :S

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker jeg vil legge samme gulv i hele leiligheten, så det ikke blir sånn lappeteppestemning?

Det synes jeg er veldig lurt. Så mye finere! Blir gjennomført 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nok det fineste, da du får en helhet. Men da ville jeg satses på berry alloc når det er på kampanje/tilbud. Eller gå til en byggevareforetning og spørre om tilbud på gulv, underlag og lister. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, saraal skrev:

Det blir nok det fineste, da du får en helhet. Men da ville jeg satses på berry alloc når det er på kampanje/tilbud. Eller gå til en byggevareforetning og spørre om tilbud på gulv, underlag og lister. 

Finnes det ikke noe rimeligere som er greit nok?

Skrevet

Pergo er veldig bra! Å det kan du vel ofte finne på kampanje ☺️

Skrevet
2 minutter siden, newman01 skrev:

https://megaflis.no/berryalloc-jazz-xxl-lys-gra.html

Berryalloc 171kr/m2

De hadde flere typer til priser vesentlig lavere enn 379 hos Megaflis

Følg med på kampanjene til megaflis, de selger Berry på tilbud til rundt 120.- pr m2 fra tid til annen..

• Liker 1
Skrevet

Men er alt fra BerryAlloc bra? De har vel kanskje forskjellige modeller og kvaliteter som alle andre

Dette er en Aston Martin, men ville ikke kalt det en "superbil" av den grunn.... 

Bilderesultat for aston martin cygnet

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, newman01 skrev:

Men er alt fra BerryAlloc bra? De har vel kanskje forskjellige modeller og kvaliteter som alle andre

Dette er en Aston Martin, men ville ikke kalt det en "superbil" av den grunn.... 

Bilderesultat for aston martin cygnet

Haha

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt parkett i mange år nå i stort hus, og det skal jeg ikke ha igjen! Blir så fort riper selv med vanlig bruk. 
Tidligere hatt Pergo i leilighet, men fliset seg og var aldri fornøyd med det egentlig
Jeg ville personlig aldri kjøpt noe annet enn Berry Alloc høytrykkslaminat! Så mange fine farger, veldig slitesterkt og føles godt å trå på.

Anonymkode: 86269...f02

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt parkett i mange år nå i stort hus, og det skal jeg ikke ha igjen! Blir så fort riper selv med vanlig bruk. 
Tidligere hatt Pergo i leilighet, men fliset seg og var aldri fornøyd med det egentlig
Jeg ville personlig aldri kjøpt noe annet enn Berry Alloc høytrykkslaminat! Så mange fine farger, veldig slitesterkt og føles godt å trå på.

Anonymkode: 86269...f02

Er alt av Berry høytrykkslaminat, eller må jeg lete spesifikt etter dette? Er alt av Berry solide greier?

Annonse
Skrevet

Berry Alloc har laminat, høytrykkslaminat, og vinyl i sortimentet. Den billige serien, GloriousXL, er vanlig laminat. 

Som jeg prøvde å illustrere med den bilen litt oppi her varierer kvaliteten med hva man betaler.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, newman01 skrev:

Berry Alloc har laminat, høytrykkslaminat, og vinyl i sortimentet. Den billige serien, GloriousXL, er vanlig laminat. 

Som jeg prøvde å illustrere med den bilen litt oppi her varierer kvaliteten med hva man betaler.

Lurer på om den billige serien deres er bedre enn Pergo, for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Både Megaflis og Coop Bygg kjører stadig kampagne på Pergo og Berry Alloc laminat, de tar da ofte en type av hver merke, og setter pris ned 40% f.eks. Og da tar de forskjellige gulv, så du har 4 gulv å velge imellom, til enhver tid. 

Jeg er uenig at Pergo er ubrukelig. Berry Alloc Aluloc er bedre gulv, enklere å legge selv hvis det er det du skal gjøre, ja det synes jeg også. Denne type har en låsemekanisme laget med aluminium (alulock) som holder plankene bedre sammen. Men, Pergo er veldig bra gulv det også, men man må være mer nøye med legging og med underlag. Du planlegger skifte gulv i en leilighet i en betongblokk? Da er underlag antaglivis ikke noe problem hos deg, betonggulv er stabilt og ikke fleksibelt, men bare vær nøye med renhold.

vi la pergo laminat, til 185 kr på kampagne i Megaflis, i hele rekkehuset, 120 kvm. Det har gått opp i en skøyt.. og det er vår feil, akkurat i den etasjen skiftet vi ikke undergulv, men burde. :) 

Anonymkode: bf6c2...1c7

Skrevet

Jeg har bodd med Pergo i et hus i 10 år. Det fungerte helt flott. Ulempen var (som med all laminat) at det var kaldere å gå på enn parketten.

Oversikt over hvordan noen av produsentene ligger i forhold til hverandre, sånn prismessig, kan du finne her: https://parketteksperten.no/produktkategori/gulv/laminat/

Pergo er ganske ofte på tilbud hos leverandører som Obs!, Megaflis og andre :)

Anonymkode: accf0...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...