AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Lever på budsjett/trygd, og har ikke anledning til å betale 370,- kvadratmeteren, men vil jo heller ikke kjøpe noe skvip. Har en leilighet på 70 kvadrat, og vil gjerne legge lys eikelaminat Jeg er medlem i oppussingsgrupper på Facebook, og følger generelt med i forumer, og det som går igjen er at tømrere sier at de "aldri ville lagt noe annet enn Berry Alloc" og at "alt annet er ubrukelig!!!!". Er det sant? Har fått med meg at mange har problemet med Pergo, så jeg kommer ikke til å kjøpe det. Men det må da finnes noe annet som kanskje ikke er "det beste", men bra nok? Vi er to, ingen barn, og gulvet skal legges i hele leiligheten, inkludert kjøkken. Skjønner at IKEA sine ikke er holdbare, men håper det finnes en grei mellomting! Anonymkode: a815c...dd4
kaleidoskop Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Du får det du betaler for. Billig laminat er det av en grunn, kontra dyrere laminat. Uansett merke. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, kaleidoskop skrev: Du får det du betaler for. Billig laminat er det av en grunn, kontra dyrere laminat. Uansett merke. Den er grei, men er det virkelig sånn at alt annet enn Berry Alloc er dritt? Anonymkode: a815c...dd4
Akay Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Vet ikke hvor du holder hus men Monter i lyngdal selger berry alloc til halv pris og vel så det (skjønnhetsfeil + fabrikkutsalg for berry alloc). skal du ha noe annet enn berry alloc så er pergo longplank å anbefale. Du kan gjøre meget gode kjøp tidvis på det på obs bygg f.eks
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Hvilke problemer er det folk har med pergo? Vi la det for noen år siden, og er fortsatt superfornøyd. Anonymkode: b9abc...9eb 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilke problemer er det folk har med pergo? Vi la det for noen år siden, og er fortsatt superfornøyd. Anonymkode: b9abc...9eb Mange forteller at det glir fra hverandre i skjøter og at det sprekker. Men helt sikkert mange som slipper dette også! Anonymkode: a815c...dd4
Fru Uperfekt Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lever på budsjett/trygd, og har ikke anledning til å betale 370,- kvadratmeteren, men vil jo heller ikke kjøpe noe skvip. Har en leilighet på 70 kvadrat, og vil gjerne legge lys eikelaminat Jeg er medlem i oppussingsgrupper på Facebook, og følger generelt med i forumer, og det som går igjen er at tømrere sier at de "aldri ville lagt noe annet enn Berry Alloc" og at "alt annet er ubrukelig!!!!". Er det sant? Har fått med meg at mange har problemet med Pergo, så jeg kommer ikke til å kjøpe det. Men det må da finnes noe annet som kanskje ikke er "det beste", men bra nok? Vi er to, ingen barn, og gulvet skal legges i hele leiligheten, inkludert kjøkken. Skjønner at IKEA sine ikke er holdbare, men håper det finnes en grei mellomting! Anonymkode: a815c...dd4 Vi har Ikea sitt billige på barnerommene og 5 år etter legging er de fortsatt like pene.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: Vi har Ikea sitt billige på barnerommene og 5 år etter legging er de fortsatt like pene. Ja, det kan jeg faktisk tenke meg at går helt greit! Men tror det blir litt annerledes når det er snakk om kjøkken, gang og stue. Blir brukt mer, og får mer vann på seg. Anonymkode: a815c...dd4
Fru Uperfekt Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan jeg faktisk tenke meg at går helt greit! Men tror det blir litt annerledes når det er snakk om kjøkken, gang og stue. Blir brukt mer, og får mer vann på seg. Anonymkode: a815c...dd4 Å mine søler godt spesielt når de har holdt på med vannmaling o.l men har gått helt fint. En må jo uansett tørke opp når en har sølt. I stuen kan du nok iallefall trygt ta ikea sitt billigste alternativ. Endret 6. januar 2020 av Fru Uperfekt Autocorrect
kaleidoskop Skrevet 7. januar 2020 #10 Skrevet 7. januar 2020 9 hours ago, kaleidoskop said: Du får det du betaler for. Billig laminat er det av en grunn, kontra dyrere laminat. Uansett merke. Jeg vet ikke. Tror ikke det har noe å si. Har ikke hørt at pergo er dårlig. Selv har vi berry alloc hlytrykkslaminat. Det kostet, men jeg føler likevel vi kom godt ut av det kontra dyr parket. Vi skal ikke bytte ut om få år. Men vi har lagt I enebolig og ikke leilighet. Tenker sjansen for å flytte fra leilighet kanskje er større. Som noen har nevnt, ofte tilbud på gulv. Jeg ville kjøpt etter lommeboka. Viktigste er at det ikke spretter opp. Det tror jeg uansett skal litt til.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #11 Skrevet 7. januar 2020 Vi satt den billigste laminat man kan kjøpe hos Ikea. Tror den koster 60kr per kvm. Lys i fargen ,nesten som første bilde i tråden. Gulv ble lagt i hel ovre etasje ,3 soverom og gang. 2 av soverommene er barna sine. 3 år nå og ingen skadet ,striper eller lignende. Ser ut fortsatt som ny. Ingen bleking pga sola heller. For den prisen så er gulvet konge ! Anonymkode: fb114...caf 1
Oppgitt78 Skrevet 7. januar 2020 #12 Skrevet 7. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange forteller at det glir fra hverandre i skjøter og at det sprekker. Men helt sikkert mange som slipper dette også! Anonymkode: a815c...dd4 Oftest skyldes dette feilmontering. Hvis gulvet blir slått for hardt sammen, så sprekker det i kjernen (og da fungerer ikke låsesystemet som det skal etterpå). Den andre vanlige feilen folk gjør, er å drite i å akklimatisere laminaten en stund der den skal legges. Jeg anbefaler å kun bruke hendene til å montere laminatgulv, ikke hammer/brekkjern/klosser. Pass på at skjøtene er helt rene underveis i jobben, og at det ikke oppstår skader på låsesporene når man jobber.. Jeg har brukt laminat fra byggmax, IKEA, Berry, Pergo, Tarkett, samt en gjeng andre jeg ikke husker navnet på i farta. Har aldri hatt problemer med at det sprekker/sklir fra hverandre. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #13 Skrevet 7. januar 2020 Vi har Berry som vinylklikk i huset og jeg har aldri vært mer fornøyd med et gulv som nå! Vinyl er fremtidens gulv. Anonymkode: 4fa1a...50a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #14 Skrevet 7. januar 2020 Kan dere ikke heller spare en stund til da, og få det beste kvalitetsgulvet? Det er vel neppe noen bråhast å få byttet et gulv, med mindre dere har store vannskader? Anonymkode: 01d45...134 3
Medullaoblongata Skrevet 7. januar 2020 #15 Skrevet 7. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange forteller at det glir fra hverandre i skjøter og at det sprekker. Men helt sikkert mange som slipper dette også! Anonymkode: a815c...dd4 Vi har Pergo longplank, lys eik. Kjempefornøyd. Ekstremt viktig å passe på at man legger skjøtene ORDENTLIG sammen når man legger gulvet. Vær nøye, ikke aksepter 1 mm glippe. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #16 Skrevet 7. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange forteller at det glir fra hverandre i skjøter og at det sprekker. Men helt sikkert mange som slipper dette også! Anonymkode: a815c...dd4 Det er sikkert tidligere varianter av klikkvinyl. Pergo er ikke bare laminat. Anonymkode: 10bb8...45d 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #17 Skrevet 7. januar 2020 Pergo i alle etasjer her🙋🏼♀️ Bikkjer løpene og snart en tass, eslker gulvet mitt💞 Anonymkode: 97d65...a8a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #18 Skrevet 7. januar 2020 Vi kjøpte byggmax sitt eget merke, ikke det billigeste av de. Har også dyrt fra berry alloc, billig fra ikea. Og helt ærlig, er det lite forskjell til hverdags. Skal du ha på kjøkken, finnes det en type lim man har i skjøtene slik det tåler mer, dette kan brukes på alle. Selv er jeg nå ferdig med laminat og skal ha parkett. Anonymkode: 4db18...941
newman01 Skrevet 7. januar 2020 #19 Skrevet 7. januar 2020 Ulempen med billig parkett er at de føles kalde å gå på. Det er ofte et mindre problem med Pergo og Berryalloc. Klikkvinyl føles også lunt å gå på. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #20 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert tidligere varianter av klikkvinyl. Pergo er ikke bare laminat. Anonymkode: 10bb8...45d Det har vært snakk om laminat også. Bare sjekk ut Facebook-gruppa "Husbygging, oppussing og interiør" og søk på Pergo. Da vil du se mange fortvilte Pergo-eiere som fraråder andre å gå i samme fella. Men jeg er helt sikker på at mange lever lenge med Pergo-gulv, og at problemene heller er unntaket enn regelen Anonymkode: a815c...dd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå