AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har aspergers, og føler ofte at det kan være mest utfordrende i relasjoner med jenter (jeg er jente selv). En av de tingene jeg har lagt merke til på some, eller her inne, er at når jenter poster bilder av seg selv på nettet så er det de som er mindre attraktive og gjerne overvektige feks som får masse likes og fine kommentarer av damer mens de som er konvensjonelt pene får mest likes og kommentarer av menn. Jeg opplever det selv også. Poster ikke så mye, men når jeg har stylet meg opp og ser bra ut så får jeg mye oppmerksomhet fra menn, både på nettet og irl, men et bilde, feks treningsbilde hvor jeg er svett og fæl og rødsprengt og helt klart ikke ser noe bra ut, så er det alltid jenter som sier at jeg ser så bra ut. Men jeg gjør jo ikke det! Det gjør meg så usikker. Hva er psykologien bak dette? Er det fake eller noe annet? Sympati? Hva er greia? Jeg er ikke så blåst altså at jeg vil si til en jente jeg kjenner at du ikke ser bra ut i dag. Men jeg vil heller ikke si at hun ser bra ut når hun faktisk ikke gjør det. Og dersom jeg liker bildet ditt er det fordi jeg syns du ser pen ut på det bildet. Er det bare et sosialt spill som jeg ikke har nøkkelen til? Anonymkode: 675ed...52c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Jeg tror psykologien bak er å heie andre frem. Kanskje de som setter mest pris på det og som man er glade i. Anonymkode: cc6a1...a57 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har ikke Aspergers, men jeg forstår den psykologien bedre, en psykologien bak å poste bilder av seg selv på some 🤔 Jeg fatter virkelig ikke det enorme eksponeringsbehov folk ser ut til å ha. Jeg synes det er pinlig! Anonymkode: 762a1...2e3
Hr. Aktiv Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aspergers, og føler ofte at det kan være mest utfordrende i relasjoner med jenter (jeg er jente selv). En av de tingene jeg har lagt merke til på some, eller her inne, er at når jenter poster bilder av seg selv på nettet så er det de som er mindre attraktive og gjerne overvektige feks som får masse likes og fine kommentarer av damer mens de som er konvensjonelt pene får mest likes og kommentarer av menn. Jeg opplever det selv også. Poster ikke så mye, men når jeg har stylet meg opp og ser bra ut så får jeg mye oppmerksomhet fra menn, både på nettet og irl, men et bilde, feks treningsbilde hvor jeg er svett og fæl og rødsprengt og helt klart ikke ser noe bra ut, så er det alltid jenter som sier at jeg ser så bra ut. Men jeg gjør jo ikke det! Det gjør meg så usikker. Hva er psykologien bak dette? Er det fake eller noe annet? Sympati? Hva er greia? Jeg er ikke så blåst altså at jeg vil si til en jente jeg kjenner at du ikke ser bra ut i dag. Men jeg vil heller ikke si at hun ser bra ut når hun faktisk ikke gjør det. Og dersom jeg liker bildet ditt er det fordi jeg syns du ser pen ut på det bildet. Er det bare et sosialt spill som jeg ikke har nøkkelen til? Anonymkode: 675ed...52c Damer som har overvekt og ikke passer inn i glansbildet som alle strever etter blir mere jordnære og oppnåelige der veldig mange damer klarer å identifisere seg med. De blir liket frem pga. at de er tøffe og tørr å stå frem med den kroppen de har selv om den ikke passer helt inn i glansbildet som sosiale medier har skap om perfeksjon. Disse fitnessbertene blir liksom bare et uoppnåelig teit mål og dermed heller ikke respektert av damene. For damer hater at noen ser bedre ut enn dem selv. Menn er veldig visuelle og tenner på det estetiske "riktige". Derfor vil en dame som ligner en delfin være mye hottere enn en hval. Det er ikke dermed sagt at i det virkelige liv er den hotte fitnessberta som trekker flest menn. Bildet hennes henger på veggen det og pent å se på, men ofte er det best at det forblir på veggen for det er så mye annet som må stemme for at det skal bli noe mere enn et bilde. Det er noe som heter like barn leker best. Hvis det mentale treffes og man liker det ytre så kan man vel ende opp med hvem som helst og hvilken som helst kropp vil jeg tro. Det at jenter liker deg svett på trening tror jeg har litt med at du er på trening og holder en fin livsstil. Ei svett dame er ikke noe turn off det selv om glansbildet sier noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Den kyniske tolkningen er at menn gir deg pluss når de ønsker å ha sjansen på deg og kvinner gir deg pluss når du gir dem minst konkurranse. Anonymkode: 0324e...cb0 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke Aspergers, men jeg forstår den psykologien bedre, en psykologien bak å poste bilder av seg selv på some 🤔 Jeg fatter virkelig ikke det enorme eksponeringsbehov folk ser ut til å ha. Jeg synes det er pinlig! Anonymkode: 762a1...2e3 Det er jo kjempepinlig. I realiteten er det egentlig taper-flokken som har turd å begi seg ut på ‘tynn is’, og isen holder enn så lenge. for meg er det helt greit at tapere prøver desperat å se ut som noe annet enn de er, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for dem at vi andre ‘skal se på’ ...? Kan de ikke lage sitt eget album av seg selv og onanere til det, i stedet for ...? alle vinner på det. Jeg slipper å se deg og du slipper å stresse masse med å ‘se bra ut’. Anonymkode: a8881...984
Alex_rude Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo kjempepinlig. I realiteten er det egentlig taper-flokken som har turd å begi seg ut på ‘tynn is’, og isen holder enn så lenge. for meg er det helt greit at tapere prøver desperat å se ut som noe annet enn de er, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for dem at vi andre ‘skal se på’ ...? Kan de ikke lage sitt eget album av seg selv og onanere til det, i stedet for ...? alle vinner på det. Jeg slipper å se deg og du slipper å stresse masse med å ‘se bra ut’. Anonymkode: a8881...984 Hvem er «taperne»? 🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå