AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Hva er alder og aldersforskjell? Ble det greit sånn, eller skulle de helst vært tettere eller lengre mellom? Har tre barn, men vi tenker at vi kanskje ønsker ett barn til på sikt. Hvordan har overgangen vært fra tre til fire? Er det galskap å i det hele tatt tenke tanken på flere enn tre? Anonymkode: 4bf8a...623
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er alder og aldersforskjell? Ble det greit sånn, eller skulle de helst vært tettere eller lengre mellom? Har tre barn, men vi tenker at vi kanskje ønsker ett barn til på sikt. Hvordan har overgangen vært fra tre til fire? Er det galskap å i det hele tatt tenke tanken på flere enn tre? Anonymkode: 4bf8a...623 Jeg har ikke barn enda så tenkte ikke å svare, men jeg er eldst av 5 så det er absolutt ikke galskap. Kjenner mange familier med 4 barn. Men jeg er vokst opp i en mellomstor bygd, hvor det er billig å bo. Anonymkode: d0e66...569 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er alder og aldersforskjell? Ble det greit sånn, eller skulle de helst vært tettere eller lengre mellom? Har tre barn, men vi tenker at vi kanskje ønsker ett barn til på sikt. Hvordan har overgangen vært fra tre til fire? Er det galskap å i det hele tatt tenke tanken på flere enn tre? Anonymkode: 4bf8a...623 Overgangen fra tre til fire er ganske stor. Både med tanke på at de fleste har biler med plass til fem, familierom på hoteller har ofte plass til fire eller fem, det å reise med fire barn er ofte litt vanskeligere enn med tre. Men får du først fire, så kan du fortsette. Da er det ikke noen forskjeller å snakke om fremover 😂😂. Vi har åtte og det går strålende. Men den største overgangen var definitivt fra tre til fire. Anonymkode: 7a39e...f11 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overgangen fra tre til fire er ganske stor. Både med tanke på at de fleste har biler med plass til fem, familierom på hoteller har ofte plass til fire eller fem, det å reise med fire barn er ofte litt vanskeligere enn med tre. Men får du først fire, så kan du fortsette. Da er det ikke noen forskjeller å snakke om fremover 😂😂. Vi har åtte og det går strålende. Men den største overgangen var definitivt fra tre til fire. Anonymkode: 7a39e...f11 Hvordan klarer man livet med 8 barn? Jobber du? Anonymkode: 04b99...5cc
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Galskap er det nok ikke. Hvordan har dere lagt opp fremtidsplanen? Bil med plass til alle? Hus stort nok med rom til alle? Jobb/studier/karriere til dere voksne? Ferie tanker for hele familien? Følge opp barnas med tanke på individuelle behov for hjelp faglig og sosialt. Følge opp innsats på fritid og frivillighet rundt barnas aktiviteter, i tillegg til at deres/dine foreldre (besteforeldre til barna) også blir eldre og trenger mer oppfølging. Økonomi og overskudd? Hjelpe barna og barnebarna i fremtiden med tid, overskudd og økonomi? Anonymkode: 4483e...87b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Vi fikk fire barn på seks år. Vi måtte jo ha penger for å få det til, både med tanke på at vi måtte pusse opp huset, kjøpe ny bil og ferieturene var dyrere. Men vi ferierer med fire unger hvert eneste år, har hytte og båt og stor eiendom. Vi har besteforeldre i nærheten som elsker å passe, der gjør at mannen og jeg får pleie forholdet. Vi bor på bygda og fikk kjøpt hus før det ble så hinsides dyrt her. Anonymkode: 6d6bb...559
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarer man livet med 8 barn? Jobber du? Anonymkode: 04b99...5cc Det er bare snakk om planlegging, logistikk og et godt samarbeide med partneren. Vi er også så heldige at vi har hjelp i huset på heltid, så mye av husarbeid og matlaging blir overlatt til henne. Men barna skal følges opp, lekser skal gjøres og det skal følges til fritidsaktiviteter, skoleavslutninger, bursdager mm, så det kan i perioder bli ganske så detaljert planlegging her i huset. Og ja, jeg jobber. Anonymkode: 7a39e...f11
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare snakk om planlegging, logistikk og et godt samarbeide med partneren. Vi er også så heldige at vi har hjelp i huset på heltid, så mye av husarbeid og matlaging blir overlatt til henne. Men barna skal følges opp, lekser skal gjøres og det skal følges til fritidsaktiviteter, skoleavslutninger, bursdager mm, så det kan i perioder bli ganske så detaljert planlegging her i huset. Og ja, jeg jobber. Anonymkode: 7a39e...f11 Hvor mye tjener dere til sammen? Hvor mye koster det å ha aupair? Anonymkode: d35c0...9c9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #9 Skrevet 7. januar 2020 Jeg og mannen min har fire barn sammen. De er 23, 21,14 og 6 år gamle. Vi har et stort hus på 600kvm. Så masse plass. De eldste hjelper mye til med barnepass siden de bor hjemme. Er enebarn selv så har alltid ønsket meg stor famile. Kan være hektisk men ikke mere enn de fleste tror jeg:) Anonymkode: 365c3...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå