Gå til innhold

Trent i et år men er ikke tynn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ifjor begynte jeg på treningsenter og trent mye 5 ganger i uken. Men jeg hat enda ikke fått er sikkelig resultat, jeg har blitt tynnere men ikke mye! Jeg er ikke veldig stor men trener for å få muskler og bli fit. Jeg er 15 år gammel gutt. Men kanskje kostholdet mitt er dårlig. Noen som har tips om hva man må spise eller hva man nå gjøre for å få slankere lår eller bli tynnere og få muskler

Anonymkode: 2eebc...622

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å bli tynnere spiller det liten rolle hva du spiser, bare du er i underskudd. For helsen er et sunt kosthold å foretrekke.

Å bygge muskler i energiunderskudd er krevende, tilnærmet umulig om man ikke er overvektig og/eller svært dårlig treng i utg.pkt.

Du har altså to motstridende mål akkurat nå. Dessuten, du er et barn i vekst. Du burde ikke eksperimentere med slanking, faktisk ikke slanke deg i det hele tatt med mindre du har et overvektsproblem.

Fortsett med trening, og lær deg hva et sunt kosthold du kan ha livet ut innebærer. 

Anonymkode: 0f50b...3da

• Liker 5
Gjest justloseit
Skrevet (endret)

Dette burde du ta med helsepersonell (fastlege, helsesykepleier på skolen, ...). Du er en ungdom i puberteten, det er mange hensyn som skal tas når det kommer til omlegging av livsstil.

Endret av justloseit
AnonymBruker
Skrevet

Du må sannsynligvis spise mer proteiner. Om du spiser det gutter typisk spiser på din alder får du i deg for lite proteiner sannsynligvis, og for mye sukker og fin hvete. Dropp iste, boller og cola, og spis en ekstra bit kylling eller fisk når du spiser middag. Spis også nok grønnsaker. 

Anonymkode: bea9c...9aa

Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ifjor begynte jeg på treningsenter og trent mye 5 ganger i uken. Men jeg hat enda ikke fått er sikkelig resultat, jeg har blitt tynnere men ikke mye! Jeg er ikke veldig stor men trener for å få muskler og bli fit. Jeg er 15 år gammel gutt. Men kanskje kostholdet mitt er dårlig. Noen som har tips om hva man må spise eller hva man nå gjøre for å få slankere lår eller bli tynnere og få muskler

Du må spise masse mat! Sunn og proteinrik mat. Så kan du trene fem dager i uka, pass på at du får nok hvile mellom øktene. 

Ikke vær redd for å spise, for hvis du ikke spiser, vil du heller ikke få muskler eller bli særlig sterk. 

Endret av Dævendøtte
AnonymBruker
Skrevet

Gutter i vekst, da spesielt tenåringsgutter, trenger MYE mat. Mye SUNN mat. Alt fra grovt brød, egg, fisk, kjøtt, havregryn, melk, cottage cheese, grønnsaker i alle varianter, frukt og bær, potet og søtpotet, bønner og linser osv... Du må også ligge i overskudd for å bygge muskler, men en gutt på 15 har helt andre behov enn en mann på 25. Du må bare konsentrere deg om å spise riktig og nok, trene og kose deg. Tro meg, vekta kommer etterhvert! Kjæresten min var 186 cm høy på videregående og veide 60 kg, så han var tynn. Nå er han i 20 åra og veier 90, uten å egentlig gjøre noe særlig annet enn og spise riktig og sunt, trene og stresse ned.

Anonymkode: 352e1...864

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Dævendøtte said:

Du må spise masse mat! Sunn og proteinrik mat. Så kan du trene fem dager i uka, pass på at du får nok hvile mellom øktene. 

Ikke vær redd for å spise, for hvis du ikke spiser, vil du heller ikke få muskler eller bli særlig sterk. 

Mat som hva?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mat som hva?

Vanlig mat, frokost, lunsj og middag. Hva spiser du på en helt vanlig dag? Havregrøt, frukt, grønnsaker, pizza, burger, taco, gryterett, supper osv.. det er mat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...