Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Leie ut til en ungdom på Airbnb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått booking av en ungdom på Airbnb som er under 20år på Lørdag. Jeg har ikke hørt noe fra henne, ingen tekst med reiseformål, bare en ren booking. 

Jeg blir litt skeptisk.. og vil gjerne ha aldersgrense på leiligheten min (men dette er diskriminering). Hva ville dere gjort?

- Spurt henne rett ut?

- Avbestilt og så sagt at jeg manglet informasjon som gjør at bookingen kan bli godtatt. 

- Lagt til et depositum? (btw, har noen av dere erfaringer med airbnb depositum som reisende eller verter?).

Skrevet

Ingen direkte anmeldeser forresten

AnonymBruker
Skrevet

Booking for hvor lenge? En natt? Og bor ungdommen i nærheten? Da er sjansen til stede for at boligen din skal brukes til fest. Det er en del som har fått ødelagt boligen sin på den måten. 

Hvorfor kan du ikke ha aldersgrense?

Anonymkode: 22126...e3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At ungdommer booker for fest forekommer dessverre, men trenger ikkje å være det. Vile tatt kontant. 

Anonymkode: a6128...dbd

Skrevet

Bookingen er for en natt, personen kommer fra lenger nord i norge. 

Jeg blir litt skeptisk, når de er flere som bo sammen, står "3 reisende" men ingen kommunikasjon i "hei"- feltet som skal fylles inn. 
Selv skriver jeg alltid en melding til verten. 

Kan ikke ha aldersgrense pga Airbnbs lover om aldersdiskriminering tror jeg. (sorry meg men 25-års -utesteder er diskriminerende da isåfall også, jaja sukk).  

Poenget er at jeg vil sikre meg selv, særlig med tanke på større skader som kan angå forskringen (små røfvinsflekker på teppene kan jeg ordne.) Men samtidig vil jeg ikke ødelegge helgen deres rett før reisen dersom det ikke er noe ugang på ferde

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

At ungdommer booker for fest forekommer dessverre, men trenger ikkje å være det. Vile tatt kontant. 

Ja ikke sant, men om jeg tar kontakt vil hun ikke si noe annet da? 
Kan jo ikke stole mye på det

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, anonym ss skrev:

Ja ikke sant, men om jeg tar kontakt vil hun ikke si noe annet da? 
Kan jo ikke stole mye på det

Kan jo være enn logiske forklaring på hvorfor hun booker, du får jo litt inntrykk av enn samtale. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min datter og hennes venner er 22, de har ofte de siste årene leid air bnb, aldri vært noe tull, har vært pga priser, lage mat selv etc, tror ungdom synes dette er en bedre/enklere mulighet enn hotell. De har bodd på hostell også, men det er kjipt da man aldri vet hvem man må sove med. Forøvrig kjenner jeg er voksent par i 50 årene som arrangerer partreff i airbnb leiligheter/hus. De har regelrett gangbang, så man vet aldri om alderen har så mye å si. MEN det er lov å skrive noe i kommentarfeltet, lov å spørre, det er hjemmet ditt. Jeg skriver ikke alltid noe i det feltet. 

Anonymkode: b3283...550

• Liker 4
Skrevet

ja det er sant, det er jo noen som drar på kjærestetur. Men når de er 3, vet jeg ikke helt. Får gi det en sjangs da tror jeg

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, anonym ss skrev:

Ingen direkte anmeldeser forresten

Aldri lei ut til noen som ikke har en ordentlig profil med anmeldelser.

Er så mange idioter der ute, så her bør du kontakte å kreve skikkelig svar!!

Jeg leier kun ut til de som har anmeldelser.

Anonymkode: 830d8...9c1

• Liker 1
Skrevet
På 6.1.2020 den 19.56, AnonymBruker skrev:

Min datter og hennes venner er 22, de har ofte de siste årene leid air bnb, aldri vært noe tull, har vært pga priser, lage mat selv etc, tror ungdom synes dette er en bedre/enklere mulighet enn hotell. De har bodd på hostell også, men det er kjipt da man aldri vet hvem man må sove med. Forøvrig kjenner jeg er voksent par i 50 årene som arrangerer partreff i airbnb leiligheter/hus. De har regelrett gangbang, så man vet aldri om alderen har så mye å si. MEN det er lov å skrive noe i kommentarfeltet, lov å spørre, det er hjemmet ditt. Jeg skriver ikke alltid noe i det feltet. 

Anonymkode: b3283...550

Tuller du? Kjenner du faktisk noen som arrangerer gangbang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...