Gå til innhold

Tror dere 3, verdenskrig kommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utifra alt dette som skjer, tror dere det vil komme krig til Norge? 

Anonymkode: d9e39...6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan kanskje føre til en stor krig i Midtøsten men noen verdenskrig blir ikke.

• Liker 3
Skrevet

"Never say never" - Justin Bieber

Men tviler sterkt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kommet til en tid hvor verdenskrig ikke lenger er "mulig". 

Anonymkode: 48bf7...909

• Liker 1
Skrevet

Det går nok bra! 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. 

Anonymkode: 8a16c...6cc

Skrevet

Så sant Russland ikke blir dratt med, noe de ikke gjør, blir det heller ingen krig i Norge. Det finnes ikke et land i Midtøsten kapable til å angripe Norge, hvilket krever en formidabel logistikk. Eventuelt raketter (helt usannsynlig), men til hvilket formål? 

Skrevet

Ikke krig i tradisjonell forstand, men volden i Norge mot etniske nordmenn, vil temmelig sikkert eskalere dersom konflikten mellom USA og Iran ikke dempes. Den store muslimske innvandrerbefolkningen i Norge har sin lojalitet til den muslimske kulturen. Erfaring fra andre vestlige land tilsier at norske kvinner og barn må være forberedt på å bli fornedret og gjengvoldtatt, norske menn på skambank og lemlestelser fra innvandrergjenger.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er bekymret faktisk. Akkurat nå har jeg ingen god følelse om denne saken. Er bare så skuffa at voksne folk ofte med god utdannelse skal sitte der og måle pikk. 

Hvis det i tillegg blir som Horten her sier så... Jeg har barn selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: cf98f...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Mest redd for 4. verdenskrig. Den tredje tror jeg vi skal klare bra.

Anonymkode: afda2...684

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mja. Jeg tror det kan eskalere til krig i midtøsten. Iran angriper Israel for å ramme USA er et alternativ. Det skumle er hvis Russland begynner å legge seg borti konfliktene, for da aner vi ikke hva Kinas reaksjon blir, og Kina er en militær suveren overmakt.

Men sånn her skjer når menn med makt skal måle pikkstørrelser.

Anonymkode: ac42a...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mja. Jeg tror det kan eskalere til krig i midtøsten. Iran angriper Israel for å ramme USA er et alternativ. Det skumle er hvis Russland begynner å legge seg borti konfliktene, for da aner vi ikke hva Kinas reaksjon blir, og Kina er en militær suveren overmakt.

Men sånn her skjer når menn med makt skal måle pikkstørrelser.

Anonymkode: ac42a...083

Du er klar over at kvinner er like villige til å gå til krig som det menn er ikke sant?.

Les litt historie så finner du fort ut at kvinnelige ledere går like mye i krig som mannlig ledere.

Anonymkode: c58b9...dd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er 50/50 om det blir verdenskrig nå.USA, Kina og Russland har store interesser i Midt-Østen. Men som 1. verdenskrig markerte overgangen til moderne krigføring der tanks, fly, langdistansevåpen og kamuflasjeuniform ble introdusert (franskmennene var i begynnelsen av 1. verdenskrig kledd i sine røde uniformer som gjorde dem til lette mål for skarpskyttere), vil denne krigen i stor grad være sentrert rundt økonomiske sanksjoner, kyberkrigføring og terroraksjoner. Det meste av den klassiske krigføringen vil være i Midt-Østen, men det vil ikke være behov for like mye fysiske ressurser som i 2. verdenskrig. Norge ble invadert pga. strategisk behov for jernmalm som vi produserte i nord, men i en ny verdenskrig vil vi ikke være like strategisk viktige.

Atomvåpen vil nok ikke bli brukt da ingen er tjent med det. 

Anonymkode: 0a0f4...190

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(franskmennene var i begynnelsen av 1. verdenskrig kledd i sine røde uniformer som gjorde dem til lette mål for skarpskyttere),

Anonymkode: 0a0f4...190

Franske soldater hadde blå uniformer, men i 1914 hadde de røde bukser. uansett så var største delen av uniformen blå.

main-qimg-ac39dede38b178c58cb2e67ac96358

Endret av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, HalldirV2 skrev:

Så sant Russland ikke blir dratt med, noe de ikke gjør, blir det heller ingen krig i Norge. Det finnes ikke et land i Midtøsten kapable til å angripe Norge, hvilket krever en formidabel logistikk. Eventuelt raketter (helt usannsynlig), men til hvilket formål? 

Skal ikke akkurat så mye til for å senke noen oljeplattformer da.. Det er jo ganske opp Iran sin gate.

Anonymkode: 7ae79...b5f

AnonymBruker
Skrevet

Israel sier de ikke vil tillate Iran med atomvåpen. Iran er iferd med å få atomvåpen. Så enten vil Israel bombe Irans atomvåpenanlegg for å komme i forkjøpet , kanskje med egen atomvåpen. Eller så vil presteskapet utslette Israel med sine våpen. Noe de har lovet å gjøre lenge.

Ser ikke ut til at noen forsoning skjer i den nærmeste fremtid så Israel og Iran blir før eller senere presset til å ta en avgjørelse.

At Iran kan bli invadert av USA ser jeg på som særdeles urealistisk. Et stort land med 80 millioner innbyggere. Det vil kreve så mye ressurser og menneskeliv at kostnaden ikke er verdt det. 18 år i afghanistan og Irak har nok vært en lærepenge. Da tror jeg heller de vil isolere presteregimet såpass hardt og lenge at samfunnet imploderer av seg selv.

Anonymkode: f7800...b1e

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et stort land med 80 millioner innbyggere.

Anonymkode: f7800...b1e

83 millioner

Anonymkode: c58b9...dd3

Skrevet

Det tror jeg. Men ikke av de grunnene du tror. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...