Gå til innhold

Vil ned at kg skal ned - å ja jeg er mann som vil bli kvitt noen kg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Damer, nå trenger jeg tips fra dere.

Jeg har noen kg for mye (ikke for mye, men nok), nå vil jeg ned i vekt. Så da trenger jeg gode råd fra det motsatte kjønn om hva de gjør for å få ned vekta. Jeg vil ikke drikke slankedrikk. Noe jeg har smakt eller ikke vil drikke pga jeg har diabetes. Så nå vil jeg høre hva dere damer gjør.

Målet mitt er å få et fint blodsukker og ikke minst ta totalt innersvingen på fastlegen min neste gang jeg skal på kontroll forbindelse med diabetesen.

Så Damer nå vil jeg høre på hva dere har å fortelle, og ikke minst de gode rådene/tipsene som dere har med dette. For er jeg virkelig motivert til å ta av meg noen kg.

Kanskje kunne få meg dame også før 1. juli med :)

Hilsen

Mann 34år, singel med noen få kg for mye.

Anonymkode: 1af7c...492

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropp dietter, spis sunt og variert. Last ned en app som kan telle kaloriene for deg. Unn deg noe godt innimellom, feks en gang i uken, men i små mengder. Det bør være en livsstilendring, ikke diett. Hvis du ikke vet hvor du skal begynne, fins det onlinekurs som grete roede eller vektklubb.no

Om mulig, ta sykkelen til jobb og finn en aktivitet du liker. 

Anonymkode: 04d56...43c

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Damer, nå trenger jeg tips fra dere.

Jeg har noen kg for mye (ikke for mye, men nok), nå vil jeg ned i vekt. Så da trenger jeg gode råd fra det motsatte kjønn om hva de gjør for å få ned vekta. Jeg vil ikke drikke slankedrikk. Noe jeg har smakt eller ikke vil drikke pga jeg har diabetes. Så nå vil jeg høre hva dere damer gjør.

Målet mitt er å få et fint blodsukker og ikke minst ta totalt innersvingen på fastlegen min neste gang jeg skal på kontroll forbindelse med diabetesen.

Så Damer nå vil jeg høre på hva dere har å fortelle, og ikke minst de gode rådene/tipsene som dere har med dette. For er jeg virkelig motivert til å ta av meg noen kg.

Kanskje kunne få meg dame også før 1. juli med :)

Hilsen

Mann 34år, singel med noen få kg for mye.

Anonymkode: 1af7c...492

Tell kalorier. Det er den enkleste måten å gå ned i vekt på, men du må være innstilt på å ha kontroll på kaloriene resten av livet. Finn ut hvor mye du trenger for å gå ned i vekt - vil tippe 1900 kcal om dagen, kanskje litt mer, finn en app som passer deg, kjøp en kjøkkenvekt og vei og tell. Det finnes ingen snarveier til å gå ned i vekt. Det ER vanskelig, men å telle kalorier er den enkleste måten. 

Anonymkode: 6c7f7...673

AnonymBruker
Skrevet

Signerer det over

men vil gi deg litt praktiske tips som hvertfall gjør ting lettere for meg, du må finne ut hva som funker for deg såklart, ingen er like. 

-ikke drikk kaloriene dine, regner med du tenker på dette fra før av da du har diabetes. Vann og sukkerfrie drikker!

- ha alltid sunn snacks tilgjengelig (frukt og grønnsaker, nøtter (obs kaloriinnhold), riskake ol.

- hvis du er glad i for eksempel kyllingsalat: lag slik at du har noen dager i stedet for å måtte tilberede hver gang du skal ha. Lettere å velge sunt da. 

- i appen lifesum kan du telle kalorier på enkelt vis

- syns selv det er kjekt med aktivitetsklokke, som teller skritt og gir et estimat av forbrente kalorier. men dette er såklart ikke et must å bruke mye penger på.

- planlegg måltidene dine!! Skriv ukesmenyer fra morgen-kveld for en uke i gangen, da vet du hele tiden HVA  du skal spise og NÅR, og det blir enklere å holde kontroll på både kcals å fristelser.

Masse lykke til! 

hilsen kvinne 27, vekttap 25 kg 😊

Anonymkode: fa650...934

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...