Gå til innhold

Rådvill sykepleier- hva passer jeg egentlig til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sykepleier i 30- årene som sliter veldig med å finne meg til rette i yrket. Utad merker nok ingen det, men jeg har en stadig indre kamp. Føler at jeg egentlig passer mer til å jobbe med administrasjon, eller noe annet innen helse som ikke innebærer så mye sykdom, ansvar for medisiner, liv og død. Jeg føler at jeg har en styrke til å se sammenhenger, jeg er flink til å snakke med folk (kolleger, pasienter osv), god på å gi støtte og være en rolig og ordentlig person i miljøet, det er der mitt fokus ligger. Er utrolig lite interessert i sykdommer og medisiner i praksis, og kjenner jeg krymper meg hver gang jeg må ta ansvar for det. Føler en avsmak. Å lese om det eller se det på TV, er noe helt annet enn å måtte gjøre det selv! Noe av det jeg liker best med sykepleierjobben er å lese journal, dokumentere ved dagens slutt, praktiske/sosiale ting jeg gjør med pasientene (ikke medisiner eller prosedyrer). Synes arbeidsmiljø og sykefravær er interessant, hva som ligger bak historien til den enkelte kollega. Jeg jobbet litt innen administrasjon tidligere på et lavere nivå, jeg likte det, men følte det ble litt kjedelig og lite faglig utfordrende.

Har noen noe tips til meg om hva som kanskje kan passe bedre å jobbe med? Jobber å søke på, omskolering?

Anonymkode: 09e63...90f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avdelingsleder? 

Anonymkode: b02ce...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjon - og byttet til en stilling i NAV. Sykefraværsoppfølging er for eksempel ganske spennende som sykepleier.  

Anonymkode: 484a9...2ac

• Liker 3
Skrevet

Syns det høres ut som du passer til HR arbeid. Men da må du kanskje ta psykologi? Jeg vet ikke. 

Evt ta master og begynn som lærer på spl utdanning. Evt ta ped og bli lærer på fagskole. 

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ikke en master du kan ta som fører til at du blir leder, planlegger av noe slag, eller annet i administrasjonen? Høres ut som det kan være noe for deg. Se hva som finnes ved utdanningsinstitusjonene i nærheten.

Anonymkode: 77226...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta noe innen hms og få jobb i bedriftshelsetjeneste? Mange muligheter med en bachelor i sykepleie i bunnen.

Anonymkode: a85aa...4f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er f.eks bare 30 studiepoeng og samlingsbasert: https://www.nord.no/no/studier/helse-miljo-og-sikkerhet#&acd=h-d49bad09-7c0c-4950-a09d-3a8580e0142b&acd=StudyModelContentHeader&acd=StudyAdmissionRequirementsHeader&acd=StudyAbroadHeader&acd=04eac182-957c-b81f-6cf8-7e02ffeef72b

Har du lyst til å studere litt mer ville jeg tatt en master. Jeg har tatt noe innenfor helsestatistikk. Har en veldig spennende jobb i dag. 

Anonymkode: a85aa...4f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg kommunal helsetjeneste (miljøtjeneste) eller saksbehandling.

Anonymkode: 07b6f...284

AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler i nav 😁

Anonymkode: 99d42...440

Gjest Middelmådig
Skrevet

Du kan jo se på stillinger som passer til sosionom. De gjør mye av arbeidsoppgavene du nevner at du liker å gjøre, og mange sykepleiere kan få jobb i sosionomstiling, dersom de ikke er mange sosionomer som søker. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bygge på utdanningen med en master?

Ved universitetet i Bergen har de eksempelvis en master i Helsefremmende arbeid som mannkan søke opptak til med bachelor i sykepleie i bunn. 

Anonymkode: db05c...931

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svarene jeg har fått, interessant å få andres perspektiv! Det blir nevnt endel ting som jeg selv har tenkt på. 🙂

Anonymkode: 09e63...90f

AnonymBruker
Skrevet

Studiesykepleier ved forskningspost 

Anonymkode: 6be2a...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...