Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det som deg. Da jeg begynte å ta igjen, bestemte hun seg ganske raskt for p gjøre det slutt. Nå har jeg en dame som bidrar og vil meg vel. Utrolig deilig, men vanskelig å finne.

Anonymkode: 2b43b...9cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi etter for hennes drama. Hun er nok vant til å få alt hun peker på... Men hun er ingen fjortis, men en voksen kvinne. Om hun ønsker seg noe kan hun vel skaffe seg en jobb og kjøpe det selv. 

Om dere ikke klarer å kommunisere og hun bare stikker av, så la henne dra. Om hun ikke er villig til å endre seg... Innse at hun har en destruktiv oppførselen, så betyr det enten at hun ikke bryr seg om deg som person - Hun skal bare ha ting og opplevelser. Eller så har hun en alvorlig personlighetsforstyrrelse og bør oppsøke hjelp. 

Dette forholdet høres ikke bra ut for noen av dere. 

Anonymkode: d33d8...e21

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende hun ikke kan noe for det. Men da må hun oppsøke hjelp for å ordne opp i problemene sine. For dette fungerer ikke i et forhold! Det merker du jo. Mulig hun er svært umoden. Men i og med at du er 40, så snakker vi ikke om ei tenåringsjente som vokser det av seg.

Anonymkode: e44b2...bf0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den dama kunne vært meg, men det er fordi forholdet vårt er dysfunksjonelt og jeg klarer ikke mer. Den delen med penger gjelder ikke oss da jeg jobber riktignok. 
Men jeg blir sånn at jeg kjefter og smeller, fordi typen gjør de samme tingene han lovte å ikke gjøre 10min tidligere. Jeg kjenner ikke meg selv igjen og blir fly forbanna, sier rett ut at dette forholdet fungerer ikke og en gang kastet jeg fra meg feiekosten i rent sinne. 
jeg veit mine feil Som har blitt et problem ( noen av de skrev jeg jo nå nettopp). Men jeg sliter med å slutte, siden mannen fortsetter med å gjøre de samme tingene som trigger meg. Han er fult klar over dette. 
så utifra min erfaring så tenker jeg at du gjør noe som rett og slett gjør dama gal. Du forteller neppe hele sannheten her. Forståelig nok, du kommer for å få sympati. Noe får du av meg også, det må være slitsomt å være med en som blir så sinna. Det er feil måte å uttrykke seg på.  Men ho må virkelig slite for å bli så sint. 

det skal sies at det ikke er greit at ho holder på slik heller. Jeg tok nylig valget om å pakke baggen min og dra, for å jobbe med meg selv. Muligens dere trenger avstand for å finne ut av deres problemer, håper ho ser selv at det ikke er sunt. Ho må være ekstremt frustrert for å reagere sånn. 

Anonymkode: c6954...13d

Skrevet

Kan være personlighetsforstyrrelse. Emosjonelt ustabil for eksempel.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

utifra min erfaring så tenker jeg at du gjør noe som rett og slett gjør dama gal. Du forteller neppe hele sannheten her. Forståelig nok, du kommer for å få sympati. Noe får du av meg også, det må være slitsomt å være med en som blir så sinna. Det er feil måte å uttrykke seg på.  Men ho må virkelig slite for å bli så sint. 

Ja, jøss, det må jo egentlig være den andres feil når noen blir sint?

Nei, det første man lærer om sinnemestring er at man selv er ansvarlig for egne utbrudd. Det er ALDRI noen andres feil. 

Anonymkode: 779de...744

Gjest Dævendøtte
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

What to do ? 

Dama di kommer aldri til å forandre seg, hun kommer til å bli verre og verre mot deg. Til slutt sitter du der som en vrengt tøffel.

Så hva jeg ville gjort er enkelt, trenger vel ikke skrive mer.... 

Skrevet

Jeg ville ikke latt henne behandle meg slik. Neste gang hun pakker sakene sine og sier at det er slutt så ta henne på ordet. Eneste grunnen for at hun oppfører seg som troll er for at hun oppnår det hun vil med oppførselen sin. Du gir henne det det hun vil ha enten du ber om unnskyldning for å bevare husfreden, enda det er du som fortjente den siden hun startet det lille helvete. Eller så gir du kanskje henne det hun vil ha, selv om du egentlig ikke har økonomi.

Dette er ikke et sunt forhold, selv om du kun har hatt et langvarig forhold, så tror jeg du vet dette. Og hun kommer nok til å fortsette å behandle deg dårlig så lenge du lar henne. Personlig så syns jeg ingen fortjener å bli behandlet slik av kjæresten sin. Men om du føler det er verdt å prøve så må hun skjerpe seg, kanskje dere kan prøve parterapi. Men om hun ikke er villig til å jobbe med oppførselen sin, så må du behandle deg selv bedre og forlate noen som behandler deg på denne måten.

Gjest Alterego666
Skrevet

Hva ser du i henne, TS? Hva er målet ditt med forholdet? Bor dere sammen?

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann i førtiåra, men har kun vært i et langvarig forhold før. Derfor vet jeg ikke helt hva man må se på som normal krangling osv. 

Jeg er nå sammen med ei dame, som jeg er veldig forelsket i. Når vi har det bra, så er hun veldig sjarmerende og morsom og vi har det fint sammen. 

Utfordringen er at det skal ingen ting til før dette snur! Det kan være at jeg ikke sier meg enig med henne, at vi ikke har råd til ting hun har lyst på (hun jobber ikke), at jeg ikke vil finne på det samme som henne... noen ganger kommer det også litt ut av det blå. Problem nr to er graden av reaksjon! Hun slår opp med meg, smeller dører, kjører av gårde, pakker sakene sine og sier at hun skal flytte ut osv. 

Vil gjerne at dette skal funke, men forholdet blir fryktelig slitsomt med slike utbrudd hver/annenhver uke 😳 

What to do ? 

Anonymkode: 45816...300

Jeg liker ikke dette rådet, men «stikk». Har erfaring med det der fra jeg var ung og naiv,  men du sparer deg for mye dritt om du bare lar vær.

Alternativt, ha selvrespekt og ikke tillat dårlig oppførsel. La det få samme konsekvenser som du ville gjort med noen du ikke er forelsket i. Ikke la en drittsekk leke med deg.

Anonymkode: 66f2a...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...