AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Jeg er en mann i førtiåra, men har kun vært i et langvarig forhold før. Derfor vet jeg ikke helt hva man må se på som normal krangling osv. Jeg er nå sammen med ei dame, som jeg er veldig forelsket i. Når vi har det bra, så er hun veldig sjarmerende og morsom og vi har det fint sammen. Utfordringen er at det skal ingen ting til før dette snur! Det kan være at jeg ikke sier meg enig med henne, at vi ikke har råd til ting hun har lyst på (hun jobber ikke), at jeg ikke vil finne på det samme som henne... noen ganger kommer det også litt ut av det blå. Problem nr to er graden av reaksjon! Hun slår opp med meg, smeller dører, kjører av gårde, pakker sakene sine og sier at hun skal flytte ut osv. Vil gjerne at dette skal funke, men forholdet blir fryktelig slitsomt med slike utbrudd hver/annenhver uke 😳 What to do ? Anonymkode: 45816...300
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Kvitt det med det svinet av ei kjerring. Om hun ikke kan å oppføre seg som 40-åring, så er det ikke håp. Anonymkode: a7bc6...078 17
Minitroll Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Du har tydeligvis blitt sammen med ei prinsesse. Enten er hun altfor ung for deg, eller så har hun vært altfor bortskjemt altfor lenge. Må du gi deg for at hun skal bli glad igjen? Eller ser hun selv at hun er urimelig? 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Høres ut som at hun har aggresjonsproblemer. Orker du å leve med det? Anonymkode: 8a29a...018 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Hvorfor jobber hun ikke? Har hun ingen inntekt? Anonymkode: 7404c...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 Er sexen så god at det veier opp for den ubrukelige oppførselen der? Hun er en snylter og dramaqueen. Anonymkode: 034ac...0d2 9
Duftavsommerregn Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil gjerne at dette skal funke, men forholdet blir fryktelig slitsomt med slike utbrudd hver/annenhver uke 😳 What to do ? Du vet jo svaret! Et slikt forhold er ikke bra for deg på noen måte, og slik adferd kan du bare glemme forsvinner. Voksne mennesker endrer seg ikke mye, og slikt vil bare ikke endre seg. Hvordan kan du være forelsket i en som behandler deg slik, for meg ville noe slikt vært noe som drepte en forelskelse etter første gang det skjedde. 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 Ts her. Svarer litt sånn på alle her, i et innlegg... nei hun jobber ikke, har hatt problemer med å holde på jobber. Forrige mann var betydelig bedre bemidlet enn meg, så hun er nok vant til en viss livsstil ja. Hun blir svært sjelden blid igjen, vanligvis er det jeg som unnskylder meg. Har kranglet tilbake noen ganger, men da eskalerer det veldig... godt å høre at det ikke er jeg som er urimelig.. er veldig i tvil om jeg orker å leve med dette.. Anonymkode: 45816...300 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Jeg hadde en slik dame engang. Jeg tenkte at jeg kan ikke leve med slikt. Så ble det slutt etter ca 7år. Herrgud hvor jeg savner den "bitchen". Har ny dame som er blid hele tiden, men alt jeg tenker på er A.M. Anonymkode: e3862...acb
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Er denne dama betydelig yngre enn deg? Anonymkode: af35a...be6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Utrolig utmattende og ødeleggende å være sammen med en dame (eller mann) som er så emosjonelt ustabil som det du beskriver. Uansett hvor sjarmerende, begavede eller vakre de måtte være, tar de knekken på en partner i lengden. Anonymkode: 8d901...b0a 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 Det er jo hersketeknikk nr1, kun får at du skal krype og hun få vilja si. Stå opp for deg selv, vær klar på at nei er nei og hun får slutte å oppføre seg som en 4 åring som ikke får gå i badedrakt på vinteren eller spise pepperkaker før middag. Og hvis hun ønsker seg noe så får hun skaffe seg en inntekt som kan finansiere det. Ønsker hun ikke å høre på det øret så drar du, eller får damen til å flytte ut. Neste gang hun truer med det så sier du bare "ok, husk å få med deg alle tingene for jeg gidder ikke pakke de for deg" så skal du se visa for en annen låt, eller du endelig er kvitt miss primadonna. Jeg skjønner du er glad i damen likevel, men sånt skal du ikke bare godta. Det dreper selvrespekten. Anonymkode: e8341...268 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 Så hun blir sur og stikker om du ikke vil betale for hu? 😛 Snu det. Om du var ei dame som hadde en mannlig kjæreste som ikke jobba, men ble drit forbanna, slang igjen døra og stakk hver gang han ikke fikk penger av deg. Blitt sint fordi du ikke ville forsørge livsstilen hans, etter ett kort forhold. Neste gang hu begynner pakke, sier du rett ut at hun ikke trenger komme tilbake. Anonymkode: cbdf5...991 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #14 Skrevet 6. januar 2020 Jeg sliter med det samme som din dame, og det er kun de som tåler det, som blir. Terapeuten min sa det. Det er mulig å endre seg, men hun må ville det sjøl. Og du må ta opp med henne at det ikke er greit, på en rolig måte. Nå er jeg nok litt ulik din dame, siden jeg har grei utdanning, jobb, inntekt, hus og bil. Men går ting meg i mot, går stresssnivået mitt fra 0 - 50 000. Så jeg går i terapi, og det blir litt enklere for hver dag. I tillegg hjelper det at mannen min ber meg roe meg ned, så vi kan snakke om det. At vi bør finne en løsning. Å må gi og ta for begge. Anonymkode: ef22e...74a 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Svarer litt sånn på alle her, i et innlegg... nei hun jobber ikke, har hatt problemer med å holde på jobber. Forrige mann var betydelig bedre bemidlet enn meg, så hun er nok vant til en viss livsstil ja. Hun blir svært sjelden blid igjen, vanligvis er det jeg som unnskylder meg. Har kranglet tilbake noen ganger, men da eskalerer det veldig... godt å høre at det ikke er jeg som er urimelig.. er veldig i tvil om jeg orker å leve med dette.. Anonymkode: 45816...300 Det blir nok ikke bedre, Slik du beskriver henne så er det faktisk manipulering fra hennes side. Du er forelska og gir etter?? Akkurat hva hun forventer. Ikke sitt der som en hundevalp med tunga ute. Du er voksen og hun umoden. Er dame selv og har klart og manipulere en som var forelska i meg for noen år siden. Han skjønte det bare ikke. Men jeg var i jobb og hadde nok penger selv. Men var ikke sur. Jeg kunne få akkurat hva jeg ville. Kjekt en stund så ble jeg lei Tror ikke det forholdet du har til henne har liv laga. Du skal ikke gjøre hva som helst for og holde på henne og du finner nok noen som ikke er så kravstore og forlangende. Anonymkode: 4c366...f03 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sliter med det samme som din dame, og det er kun de som tåler det, som blir. Terapeuten min sa det. Det er mulig å endre seg, men hun må ville det sjøl. Og du må ta opp med henne at det ikke er greit, på en rolig måte. Nå er jeg nok litt ulik din dame, siden jeg har grei utdanning, jobb, inntekt, hus og bil. Men går ting meg i mot, går stresssnivået mitt fra 0 - 50 000. Så jeg går i terapi, og det blir litt enklere for hver dag. I tillegg hjelper det at mannen min ber meg roe meg ned, så vi kan snakke om det. At vi bør finne en løsning. Å må gi og ta for begge. Anonymkode: ef22e...74a Men regner du slike tinh som "går deg imot"? At ett menneske f eks nekter å kjøpe noe til deg? Anonymkode: cbdf5...991
Era Vulgaris Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 Du har funnet deg et manipulerende, aggresivt hespetre som du attpå til må forsørge. Gratulerer med det! 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men regner du slike tinh som "går deg imot"? At ett menneske f eks nekter å kjøpe noe til deg? Anonymkode: cbdf5...991 Alt som ikke går min vei, som jeg har tenkt i mitt hode. Siden jeg tjener mest og kjøper mine egne ting, er ikke dette viktig for meg. Har en mistanke om at hennes kjærlighetsspråk er gaver... Anonymkode: ef22e...74a 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 Jeg er også sånn som dama di (ikke like ille da håper jeg), og jeg hater det virkelig! Jeg er klar over problemet og jobber med meg selv for å bli bedre. For jeg skjønner jo at det er åndssvakt 😟 jeg er heldigvis god på å beklage og legge meg flat. Men det kan være små ting som at han nevner fortida, prater om venner....etc. Så blir jeg sur. Helt på trynet, I know. Føler med deg Anonymkode: 6c1bf...aaf 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 Syns det er rart slike i det hele tatt får seg kjæreste jeg da. Eller venner 😛 Jeg hadde ikke tolerert slik adferd overhode, og kuttet personen ved første utbrudd. Slikt man forventer av fjortiser, og man skal vokse det av seg. Anonymkode: cbdf5...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå