AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #21 Skrevet 6. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis teller over vil du se at det er evigheter fra plass nok til at alle kan ha med kabinkoffert. Kanskje 1,5 slik per seterad. Og da tar man opp plassen til de som ønsker å slippe å ha handveske og jakke under setet foran. Så du er akkurat like ille selv. Anonymkode: f5608...f8a Hallooo... Da må jo flyselskapene sette strengere grenser for hva man kan ta med inn! Anonymkode: 7d810...b17 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #22 Skrevet 6. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallooo... Da må jo flyselskapene sette strengere grenser for hva man kan ta med inn! Anonymkode: 7d810...b17 Det er jo det de gjør nå. Norwegian har begynt å veie alt. Også tax free poser. Anonymkode: f5608...f8a 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #23 Skrevet 6. januar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis teller over vil du se at det er evigheter fra plass nok til at alle kan ha med kabinkoffert. Kanskje 1,5 slik per seterad. Og da tar man opp plassen til de som ønsker å slippe å ha handveske og jakke under setet foran. Så du er akkurat like ille selv. Anonymkode: f5608...f8a Det jeg er mest irritert over er at folk som sitter 10 rader unna mitt sete fyller bagasjehyllen over mitt sete med sine ting. Sist gang jeg opplevde dette var det en som hadde lagt en sammenleggbar sparkesykkel i hyllen, en annen hadde med seg en bag i tillegg til kabinkoffert.. Jeg synes ikke at jeg er en sånn person så drar med meg et halvt flyttelass inn i flyet. Som oftest er det kun en jakke jeg har behov for å legge fra meg. Ts. Anonymkode: cf67c...168 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #24 Skrevet 6. januar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg er mest irritert over er at folk som sitter 10 rader unna mitt sete fyller bagasjehyllen over mitt sete med sine ting. Sist gang jeg opplevde dette var det en som hadde lagt en sammenleggbar sparkesykkel i hyllen, en annen hadde med seg en bag i tillegg til kabinkoffert.. Jeg synes ikke at jeg er en sånn person så drar med meg et halvt flyttelass inn i flyet. Som oftest er det kun en jakke jeg har behov for å legge fra meg. Ts. Anonymkode: cf67c...168 Men i episoden du beskriver hadde du trillekoffert? Du har ikke mer rett på å ha denne på bagasjehylla enn andre. Hadde det vært slik ville hattehylla vært reservert med tilhørende setenummer. Det er førstemann til mølla som teller, i og med at det ikke er plass til alle. Selv sender jeg selv små kolli, eller er en av de første inn på flyet. Og kommer jeg løpende i siste liten er det bare å ha det ved beina. Jeg har ikke større rettigheter enn alle andre som har med tillatt kabinbagasje. Anonymkode: f5608...f8a 2
tirben Skrevet 6. januar 2020 #25 Skrevet 6. januar 2020 Problemet er at det er for dårlig plass til at alle kan ha med seg håndbagasje de skal ha i bagasjehyllen. Dessuten er Norwegian og Sas altfor slepphendte ved gaten. Det er egentlig gatens jobb å passe på at folk ikke har for mye bagasje. Men når de først kommer ombord blir det vanskelig for cabinpersonalet. De har gjerne dårlig tid også, for de vil ikke miste avgangstiden sin. Jeg hater Ryanair, men dette problemet har de ikke. De er nemlig helt nazi på antall kolli og størrelse på håndbagasje. Vet ikke hva jeg foretrekker egentlig. Serviceminded personale og risikere at jeg ikke får plass til håndbagasjen, eller å bli behandlet som en saueflokk og risikere å betale skyhøyt gebyr dersom håndbagasjen veier noen gram for mye? 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #26 Skrevet 6. januar 2020 Det er bare å sjekke inn bagasjen så er problemet løst. Anonymkode: f0b0d...b25
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #27 Skrevet 6. januar 2020 SAS bør pent begynne håndbagasjeregimet som Ryanair har. Virkelig. De fleste som reiser med SAS har med DIGRE kofferter inn på flyet. Sier seg selv at det ikke går! Anonymkode: 153a3...f13 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #28 Skrevet 6. januar 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: SAS bør pent begynne håndbagasjeregimet som Ryanair har. Virkelig. De fleste som reiser med SAS har med DIGRE kofferter inn på flyet. Sier seg selv at det ikke går! Anonymkode: 153a3...f13 Min erfaring med SAS er at der er flere forretningsreisende, mere reisevante folk som er raske og smidige inn i egen stolrekke, har kun en håndbagasje og med mindre kaos rundt seg. Men mulig jeg reiser på tidspunkter med flest slike medpassasjer og fra typiske jobbdestinasjoner. Anonymkode: f6472...a2e 5
Gjest Blondie65 Skrevet 6. januar 2020 #29 Skrevet 6. januar 2020 Min grense for innsjekket/ikke innsjekket bagasje går ved antall overnattinger. Skal jeg overnatte mindre enn to netter sjekker jeg ikke inn begasje (med mindre jeg har med meg ballkjole). Ellers sjekker jeg alltid inn bagasjen, og da har jeg selvsagt ikke med meg en diger koffert på flyet. De gangene jeg ikke sjekker inn prøver jeg å være nøye på å gå ombord så tidlig som mulig - også fordi jeg har vindusplass, alltid. Jeg har ikke verdens største koffert så den går i bagasjehyllen og det eneste jeg har i setet er drikke, bok, lommebok, mobil og jakke.
Djungelvrål Skrevet 6. januar 2020 #30 Skrevet 6. januar 2020 Ja jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal ha med seg TO kofferter med klær på reise. Fyller en koffert med 20 kg som jeg sjekker inn og tar med meg kun håndveske på flyet. En sjelden gang shopper jeg og fyller noen få kilo i en strandveske som håndbagasje når jeg skal hjem. Har folk behov for 30 kg klær på en 1-2 ukers ferie?? Er de kjendiser som må ha nye antrekk hver eneste kveld. Helt utrolig. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #31 Skrevet 6. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: [...] Ellers er det en uting å plassere yttertøyet i bagasjehyllene, da det tar opp unødvendig plass. Kabinkofferter kan fint sendes som innsjekket bagasje. Anonymkode: 0d469...78b Er så uenig i dette. Jeg sjekker ALLTID inn bagasjen min, nettopp fordi jeg ønsker å bruke den plassen kofferten min kunne ligget på til jakken min. Jeg skal ikke straffes for at andre på flyet er late og/eller gniene og ikke sjekker inn bagasjen sin. Anonymkode: 211ff...4a2 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #32 Skrevet 6. januar 2020 Er vel derfor Norwegian har blitt så strenge. Og med rette. Folk drasser med seg latterlig megder inn i kabinen(ser bort fra de som har spesielle behov under reisen seff). Jeg reiser dog ofte med kabinkoffert fordi det ikke koster noe, for at jeg kommer meg kjapt ut av flyplassen og fordi jeg ikke har behov for noe mer om jeg ikke skal være borte lenge. Jeg skulle ønske det ble gratis å sjekke inn kabinbagasje, mens det som er større enn det må man betale gebyr for. Ville løst hele dette tullet. Jeg tror mange som har med seg for mye er uerfarne mtp. hva og hvordan de skal pakke, og har derfor med seg så mye. Husker min mor skulle på langweekend i england og skulle bo hos en familie der. Jeg måtte snakke henne fra å ta med seg strykejern... Et tips til dere som plages med jakkene; pakk den i bagasjen når dere kommer inn i terminalbygget. Anonymkode: 31a3b...f37 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #33 Skrevet 6. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg har skjønt. Kanskje det bare er sånn på de destinasjonene jeg reiste på. Folk handler med seg julegaver og div. og tar med seg alt for mye inn i kabinen. Ts Anonymkode: cf67c...168 Pleier å være slik spesielt hjem fra London ja. Folk shopper. Jeg pleier også være tidlig inne om jeg har med noe som må opp over hodet, men sitter alltid med jakke i setet og veske under stolen. Jeg reiser mye med kun håndbagasje for å slippe dyre gebyrer for å sende (og ikke minst å måtte vente opptil en time ved bagasjebåndet, har skjedd meg 5 ganger i 2019). Da er det om å gjøre å komme seg fort inn, og som jeg nevnte ha det som ikke MÅ opp i setet sitt. Anonymkode: 6f8ce...139
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #34 Skrevet 6. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å sjekke inn bagasjen så er problemet løst. Anonymkode: f0b0d...b25 Det går jo ikke alltid da. Reiser mye med kamerautstyr og laptop, det kan jeg ikke sjekke inn. Da blir det en stor sekk eller trillekoffert. Anonymkode: 6f8ce...139 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #35 Skrevet 6. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så uenig i dette. Jeg sjekker ALLTID inn bagasjen min, nettopp fordi jeg ønsker å bruke den plassen kofferten min kunne ligget på til jakken min. Jeg skal ikke straffes for at andre på flyet er late og/eller gniene og ikke sjekker inn bagasjen sin. Anonymkode: 211ff...4a2 Ikke så veldig smart. Les om forsikringsregler. Anonymkode: 55752...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #36 Skrevet 6. januar 2020 25 minutter siden, SupaWoman skrev: Ja jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk skal ha med seg TO kofferter med klær på reise. Fyller en koffert med 20 kg som jeg sjekker inn og tar med meg kun håndveske på flyet. En sjelden gang shopper jeg og fyller noen få kilo i en strandveske som håndbagasje når jeg skal hjem. Har folk behov for 30 kg klær på en 1-2 ukers ferie?? Er de kjendiser som må ha nye antrekk hver eneste kveld. Helt utrolig. Klær er ikke det eneste folk har med seg på reise. Anonymkode: 79c21...ea1 2
Djungelvrål Skrevet 6. januar 2020 #37 Skrevet 6. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klær er ikke det eneste folk har med seg på reise. Anonymkode: 79c21...ea1 Spiller ingen rolle, man klarer seg med 20 kg hvis man prioriterer det som er viktig.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #38 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, SupaWoman skrev: Spiller ingen rolle, man klarer seg med 20 kg hvis man prioriterer det som er viktig. De fleste gjør det, ikke alle. Det spiller uansett ikke noen rolle for håndbaggasjesituasjonen hvor tung den innsjekkede baggasjen er, håndbaggasjen må uansett være med inn i kabinen. Anonymkode: 79c21...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #39 Skrevet 6. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så veldig smart. Les om forsikringsregler. Anonymkode: 55752...8cf Forsikringen min dekker naturligvis innsjekket bagasje Anonymkode: 211ff...4a2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #40 Skrevet 6. januar 2020 19 minutter siden, SupaWoman skrev: Spiller ingen rolle, man klarer seg med 20 kg hvis man prioriterer det som er viktig. Tja, når jeg er på jobbreise må jeg ha med meg bærbar PC og kamerautstyr (kamerahus og objektiver). Det kan ikke sendes i innsjekket bagasje. Det veier som regel litt mer enn grensa på 10 kg, men får plass i en kabinkoffert innenfor godkjente må. Jeg har kun med meg nevnte kabinkoffert og en liten veske som jeg legger under setet foran meg ombord. Jakka mi legger jeg oppå kabinkofferten i hylla. Reiser alltid Plus/Flex med Priority boarding for å få plass til bagasjen i hylla over setet mitt. Anonymkode: e8cf9...020 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå