AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 De siste gangene jeg har flydd til utlandet(London og Manchester), har jeg opplevd at bagasjehyllen over mitt sete har vært stappfull så jeg har ikke hatt plass til å legge fra meg håndbagasje eller ytterjakke. Dette skjer spesielt hvis jeg kommer sent inn i flyet. Jeg har da sittet med kåpen og veske i fanget og i tillegg hatt kabinkofferten mellom knærne. Er det ikke kabinpersonalet sin jobb å tilse at, frekke folk ikke fyller flere bagasjerom?Mange reisende tar med seg alt for mye med seg inn i kabinen, spesielt på hjemreisen. Anonymkode: cf67c...168 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Høres ikke ut som du er så mye bedre. Anonymkode: 606a1...9c0 10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Det er ikke lov å ha bagasje mellom beina. Har ikke kabinpersonalet gitt det beskjed om det? Dersom det er fullt i bagasjehyllene over deg, så må du lete etter ledig plass andre steder. Ellers er det en uting å plassere yttertøyet i bagasjehyllene, da det tar opp unødvendig plass. Kabinkofferter kan fint sendes som innsjekket bagasje. Anonymkode: 0d469...78b 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høres ikke ut som du er så mye bedre. Anonymkode: 606a1...9c0 Hva mener du? Jeg fyller ikke andres bagasjehylle med mine ting og jeg har med meg kun det jeg har lov til å ta med inn i flyet. Jeg har maks med meg håndveske og noen ganger en liten kabinkoffert. Ts. Anonymkode: cf67c...168 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Jeg fyller ikke andres bagasjehylle med mine ting og jeg har med meg kun det jeg har lov til å ta med inn i flyet. Jeg har maks med meg håndveske og noen ganger en liten kabinkoffert. Ts. Anonymkode: cf67c...168 Har du håndbagasje må du komme deg ombord så fort som mulig. Jeg står nesten alltid først i køen pga dette, eller betaler for prioboarding. Anonymkode: 95884...ced 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #6 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å ha bagasje mellom beina. Har ikke kabinpersonalet gitt det beskjed om det? Dersom det er fullt i bagasjehyllene over deg, så må du lete etter ledig plass andre steder. Ellers er det en uting å plassere yttertøyet i bagasjehyllene, da det tar opp unødvendig plass. Kabinkofferter kan fint sendes som innsjekket bagasje. Anonymkode: 0d469...78b Det var fulle bagasjehyller i hele flyet og det var heller ikke plass til å legge kofferten noe annet sted i flyet, så flyverten sa jeg bare måtte ha den mellom beina. Der jeg satt var det fullt av bager og poser under setene også foran mitt sete.Og de var ikke mine poser. Ts. Anonymkode: cf67c...168
Ulven Skrevet 6. januar 2020 #7 Skrevet 6. januar 2020 Det er slik det er blitt, og var en av grunnene til at Norwegian gjorde et røsk i høst. Folk tar med seg alt for mye bagasje ombord på flyet, og når mer enn halvparten av de reisende har med en cabinkoffert, sier det seg selv at det blir fullt over alt. Løsningen min er blitt å bruke en myk bag som cabinbagasje(kan stappes under setet), eller sjekke inn kofferten. 4
Husholdning1 Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 Legg det under stolen foran deg. Litt irriterende med tanke på benplassen, men slik er det nå.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 Så det er ikke plass lengre foran eller lengre bak til sakene dine? Andre siden av midtgangen? Anonymkode: ec416...b57
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du håndbagasje må du komme deg ombord så fort som mulig. Jeg står nesten alltid først i køen pga dette, eller betaler for prioboarding. Anonymkode: 95884...ced Ja det er det jeg har skjønt. Kanskje det bare er sånn på de destinasjonene jeg reiste på. Folk handler med seg julegaver og div. og tar med seg alt for mye inn i kabinen. Ts Anonymkode: cf67c...168
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var fulle bagasjehyller i hele flyet og det var heller ikke plass til å legge kofferten noe annet sted i flyet, så flyverten sa jeg bare måtte ha den mellom beina. Der jeg satt var det fullt av bager og poser under setene også foran mitt sete.Og de var ikke mine poser. Ts. Anonymkode: cf67c...168 Rart. Flyverter burde heller fått den sendt som innsjekket bagasje. Med tanke på sikkerhet var løsningen svært dårlig. Anonymkode: 0d469...78b 2
Whistler Skrevet 6. januar 2020 #12 Skrevet 6. januar 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: De siste gangene jeg har flydd til utlandet(London og Manchester), har jeg opplevd at bagasjehyllen over mitt sete har vært stappfull så jeg har ikke hatt plass til å legge fra meg håndbagasje eller ytterjakke. Dette skjer spesielt hvis jeg kommer sent inn i flyet. .............. Anonymkode: cf67c...168 Hvis dette er noe som skjer ofte kan det kanskje være en ide å komme seg på flyet tidlig, eller legge mer i den innsjekkede bagasjen så du slipper å ha en stor kabinkoffert med inn?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #13 Skrevet 6. januar 2020 Nå har vel de fleste flyselskapene blitt litt strengere med å sjekke om folk har med seg for mye håndbagasje. Og bra er det, har flere ganger vært veldig forundret over hva folk har fått med seg inn på flyet. Selv sjekker jeg inn bagasjen, men pleier å ha med meg en liten sekk som får plass under setet Anonymkode: 7d810...b17 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 1 minutt siden, reiseglad skrev: Reiser du med Norwegian? De stappfulle flyene var SAS, men ganske fullt på Norwegian også. Ts Anonymkode: cf67c...168
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 Hvis jeg har med kabinkoffert så er det en av de aller minste kabinkoffertene på kun 23 liter. Den får jeg lett under setet foran og de tar også opp veldig liten plass i bagasjehyllen. De største kabinkoffertene er på rundt 40 liter. Ts Anonymkode: cf67c...168
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #17 Skrevet 6. januar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var fulle bagasjehyller i hele flyet og det var heller ikke plass til å legge kofferten noe annet sted i flyet, så flyverten sa jeg bare måtte ha den mellom beina. Der jeg satt var det fullt av bager og poser under setene også foran mitt sete.Og de var ikke mine poser. Ts. Anonymkode: cf67c...168 Da ville jeg sagt fra til kabinpersonalet at noen har lagt bagasje under stolen foran deg (som jo er ditt sted å legge bagasje). Om du blir bedt om å ha den mellom beina, så følger jo ikke flyvertene selskapets regelverk, da man ikke skal ha løs bagasje rett foran beina (annet enn under stolryggen foran) eller i midtgang. Anonymkode: fe4fb...612 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 Det der er jævlig irriterende og faktisk ikke greit. Folk får fylle hyllene som "tilhører" setene de sitter på, og holde seg til det. Anonymkode: 5cf2c...597 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 Ettersom du må betale for å sjekke inn bagasje både hos Norwegian og SAS nå, så er det jo ikke rart at folk som bare skal ha med seg en liten koffert/ bag vil ta den med som håndbagasje. Anonymkode: 7d810...b17 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Jeg fyller ikke andres bagasjehylle med mine ting og jeg har med meg kun det jeg har lov til å ta med inn i flyet. Jeg har maks med meg håndveske og noen ganger en liten kabinkoffert. Ts. Anonymkode: cf67c...168 Hvis teller over vil du se at det er evigheter fra plass nok til at alle kan ha med kabinkoffert. Kanskje 1,5 slik per seterad. Og da tar man opp plassen til de som ønsker å slippe å ha handveske og jakke under setet foran. Så du er akkurat like ille selv. Anonymkode: f5608...f8a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå