AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Hei, dere erfarne mødre/prøvere. Jeg skal snart ta min første Clear Blue digital test. Det står at man kan ta den opptil 4 dager før forventet mens. Er det noe sikkerhetsmargin innenfor disse 4 dagene, eller forutsetter testen at syklusen er 100% lik som måneden før? La oss si eggløsningen var én eller to dager senere enn forventet, vil man da uansett få negativ test fire dager før forventet mens? Eller er slike små marginer regnet inn i disse fire dagene? Anonymkode: b0120...d16
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Dette er veldig individuelt. Noen får positiv test tidlig, men andre igjen ikke får positiv test før ikm eller etter ikm Anonymkode: 7f6b1...da6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Om eggløsningen var forsinket så er vel forventet mens også et par dager seinere enn vanlig? Så lenge du tar høyde for det burde det være greit. Personlig foretrekker jeg å vente med å teste til etter IKM så jeg vet jeg kan stole på en evt negativ test. Anonymkode: b8b75...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om eggløsningen var forsinket så er vel forventet mens også et par dager seinere enn vanlig? Så lenge du tar høyde for det burde det være greit. Personlig foretrekker jeg å vente med å teste til etter IKM så jeg vet jeg kan stole på en evt negativ test. Anonymkode: b8b75...d5f Jeg har ikke tatt EL-tester, så jeg vet ikke helt sikkert når EL var. Ts Anonymkode: b0120...d16
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 Ved eggløsning bruker det befruktede egget 5-7 dager ned til livmoren, der det fester seg. Deretter begynner det å dele seg, og HcG, som graviditetstestene måler, starter å øke. Det starter på 3-4, og dobles annenhver dag. De mest sensitive testene gir svar 3-4 dager etter dette igjen, da hcg er på et merkbart nivå. (12-16). Derav reklamen som sier "så tidlig som ti dager" Oppsummert - om du har lutealfase på 14 dager. Om eggløsningen ikke har vært sen denne syklusen. Så kan testen vise riktig svar. Men - Du kan også risikere et falskt negativt svar, eller et riktig negativt svar. Eller et falskt positivt svar, om det er en kjemisk graviditet, som er ganske vanlig ved tidlig testing. Så det er i grunn opp til deg om du velger å krysse fingrene og svi av en test. Eller gi det 3-4 dager til og få et sikkert svar. Anonymkode: f7ebc...575 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå