Gå til innhold

Du som ikke har barn :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva de som ikke har barn jobber med/som. Jeg jobber i omsorgsyrket, og der er det visst mest vanlig at alle har mann og barn og den typiske kjernefamilien. Iallefall der jeg er. Er omtrent ingen som er singel heller. Litt lei av å ikke kjenne noen likesinnede, og føle meg annerledes. Er singel på 3.året etter et langt forhold.

Anonymkode: 0d7a1...555

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva de som ikke har barn jobber med/som.

For min del: ingeniør

Anonymkode: c19bd...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Drister meg å legge inn ett svar selv om jeg har barn. Jeg jobber sammen med 2 damer (begge frivillig uten barn) i slutten av 30årene. Jobber i barneverntjenesten. Jeg har i hele min jobbkarriere vært i typiske omsorgsyrker. Jobbet på sykehus med eldre, jobbet i barnehage, på skole, og i barneverntjenesten. Har alltid hatt kvinnelige kollegaer uten barn (frivillig). 
Har du få kollegaer rundt deg? Jeg forstår godt at det kan føles «ensomt» om alle dine kollegaer har barn og partere, men da hjelper det kanskje å forsøke fokusere på andre ting dere har til felles? Hobbyer? 

Anonymkode: 30056...c14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan bli kjedelig i lengden å bare høre på familie og barneprat hos kollegaer.

Ikke alt man MÅ vite.

Anonymkode: 18cea...81f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingeniør på et laboratorium. Blanding av både de som har barn og barnløse. Men mye barneprat ved lunsjbordet likevel. 

Anonymkode: d0fa7...ca2

Skrevet

Jobber som radiograf. Veldig mange på min arbeidsplass, både med og uten barn. Så heldigvis går det an å snakke om annet enn gulping, raping og bleieskift :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med digital markedsføring. Kollegaene mine har imidlertid barn eller planlegger barn.

Jeg er heldig og har venninner uten barn, har også en del homofile menn som venner som ikke vil adoptere. Vil tro at dersom du utvider bekjentskapskretsen vil du finne barnløse. Kanskje gjennom idrett eller andre organisasjoner.

Anonymkode: a09ba...801

AnonymBruker
Skrevet

På jobben min var inntil nylig alle barnløse. Så ansatte vi et samboerpar som har to barn sammen. Så nå snakker vi utelukkende om barn i lunsjen. Vi jobber med IT.

Anonymkode: 30266...acd

AnonymBruker
Skrevet

Jobber på museum, de fleste av mine kolleger har enten ganske store barn (tenåringer og eldre) eller er single og barnløse som meg. Det er lite barneprat i lunsjen, vi er en gjeng med nerder som gjerne snakker fag også da.

Anonymkode: 8b7aa...dd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg student, men kommer til å jobbe innenfor kultur. Håper at det er litt variasjon innenfor bransjen. Jeg jobbet i et veldig mannsdominert yrke tidligere (IT) og der var det lite barneprat. 

Anonymkode: fc0ff...116

AnonymBruker
Skrevet

Psykolog, og de fleste har barn.  Meg selv inkludert nå.

Men selv med barn prøver jeg å snakke om andre ting enn barn i lunsjen. Å snakke om barn er noe av det mest upersonlige, men samtidig personlig man kan snakke om. Det er kollegeer hvor jeg vet mer om sønnene enn dama selv..

Anonymkode: 338d2...879

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn og skal ikke ha barn, jobber som økonomirådgiver. 

Anonymkode: 20c14...cb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel at jeg gjerne skulle ønsket meg barn og kjæreste, men årene går, og det er snart for sent. Og det blir ikke barn alene, det er uaktuelt. Og venner presser ut den ene ungen etter den andre for å si det sånn. Prøver så godt jeg kan å akseptere situasjonen, men det er vanskelig når alle rundt meg har det jeg vil ha, og jeg er den eneste uten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jurist. Jobber i det offentlige, og flere av kollegaene mine er også frivillig barnløse. 

Anonymkode: c5994...8a6

• Liker 1
Skrevet

Frivillig barnløs, jobber som kontormedarbeider i en bedrift med flest menn, særdeles lite barnesnakk i pausen, plager ikke meg^^

Skrevet

Det er en veldig klar sammenheng mellom lav utdannelse og mange barn.

Tror det lover veldig dårlig for fremtiden dessverre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har barn og virkelig misliker kollegaer som skal snakke om barna sine i lunsjen. På jobben min har de fleste barn, men det er bare to (en kvinne og en mann) som konstant snakker om barna. Det er så kjedelig at jeg sovner. Er kvinne selv. 

Ellers vil jeg tro at barnløse jobber i absolutt alle yrker. :) Poenget er vel mer alder, hvis de fleste er i 30-40 årene vil nok de fleste ha barn. 

Anonymkode: 8d6ce...62e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv barn, men ville bare si at begge jordmødrene til barna mine var barnløse og pedlederen til eldste har heller ikke barn. Tror det er derfor de jobber med barn kanskje😊

Anonymkode: fe310...181

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva de som ikke har barn jobber med/som. Jeg jobber i omsorgsyrket, og der er det visst mest vanlig at alle har mann og barn og den typiske kjernefamilien. Iallefall der jeg er. Er omtrent ingen som er singel heller. Litt lei av å ikke kjenne noen likesinnede, og føle meg annerledes. Er singel på 3.året etter et langt forhold.

Selvstendig næringsdrivende som journalist, forfatter og fotograf. Tilbringer omtrent halve året utenfor Norges grenser, og lever det livet jeg alltid har ønsket meg. Med barn hadde jeg vært låst til et A4-liv som jeg definitivt hadde mistrivdes i. 

Anonymkode: 43643...620

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber også i omsorgsyrke og kjenner meg delvis igjen i det du sier. Få voksne som ikke har barn her. Har dog flere kollegaer uten barn, men de er veldig unge. Ellers lite barneprat på jobb (litt familieprat synes jeg bare er hyggelig). 

Anonymkode: 5f9cb...bd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...