AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Hei. Mann på 30 år her, jeg og min kone snakker om å prøve å få barn. vi har vurdert å kjøpe "eggløsningstest" på apoteket, men vi tenker at det er kanskje tidlig? Vi vil gjerne prøve normalt først. Jeg har googlet litt og det står masse forskjellig svar, så jeg håper at mange her svarer så "likt" som mulig slik at vi vet nå ca det er best å prøve. Det står ganske så likt at man bør prøve 10 dager etter sist menstruasjonsblødning. Slik jeg har skjønt det så kommer det ann på syklusen, min kone har hatt en syklus på 27-29 dager de to siste månedene. kortere sagt: når bør vi ha samleie? og hvor ofte innen den tid? Håper på svar.. :-) Anonymkode: 25ba8...ad1
Neutral90 Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Jeg ville sikret meg og prøvd annenhver dag fra cd8 til og med cd18
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Syklusdag 1 starter ved første blødning i menstruasjonen. Fra syklus dag 10-20 bør man ha samleie annenhver dag om man ønsker å oppnå graviditet. Da er man ihvertfall sikker på at man ikke har bommet på eggløsningen. har hun sykluser på 27-29 dager så skjer eggløsningen mest sannsynlig rundt syklusdag 13-15 😊 10 dager etter menstruasjonsblødning kan blir for sent om man teller fra siste dag med blødning, men også dette er individuelt. Noen blør i 4 dager, så 10 dager kan gå fint. Mens andre blør i 8 dager å da kan man være for sent ute til å rekke eggløsningen. sædceller KAN leve opp til 5 døgn inne i egglederen, mens de venter på egget, men egger må bli befruktet innen 12-24 etter det har sluppet. Derfor det det lurt og også ha samleie før eggløsning. håper dette var forståelig Anonymkode: dee3f...59c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 Synes det er greit å invisrere 400 kr bare for å finne ut om kroppen fungerer bra og at ho faktisk har eggløsning. Anonymkode: cf2a0...da2 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er greit å invisrere 400 kr bare for å finne ut om kroppen fungerer bra og at ho faktisk har eggløsning. Anonymkode: cf2a0...da2 Hun er 30? Klart hun har eggløsning. Det normale er i all fall å anta at hun har det. Syns bare dere skal kjøre på som normalt ts, uten prevansjon bare. Anonymkode: 1f98f...c0c
Havfrue8 Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 På 6.1.2020 den 17.12, AnonymBruker skrev: Syklusdag 1 starter ved første blødning i menstruasjonen. Fra syklus dag 10-20 bør man ha samleie annenhver dag om man ønsker å oppnå graviditet. Da er man ihvertfall sikker på at man ikke har bommet på eggløsningen. har hun sykluser på 27-29 dager så skjer eggløsningen mest sannsynlig rundt syklusdag 13-15 😊 10 dager etter menstruasjonsblødning kan blir for sent om man teller fra siste dag med blødning, men også dette er individuelt. Noen blør i 4 dager, så 10 dager kan gå fint. Mens andre blør i 8 dager å da kan man være for sent ute til å rekke eggløsningen. sædceller KAN leve opp til 5 døgn inne i egglederen, mens de venter på egget, men egger må bli befruktet innen 12-24 etter det har sluppet. Derfor det det lurt og også ha samleie før eggløsning. håper dette var forståelig Anonymkode: dee3f...59c Synes dette svaret var veldig greit. Ha sex regelmessig. Blir hun ikke gravid innen et år, kan dere begynne med hjelpemidler. Jo mindre man vet, jo bedre er det eeeegentlig. Det er bare vi utålmodige prøvere som henger oss opp i testing, utredninger osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå