AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #1 Skrevet 6. januar 2020 Hei. Jeg fikk bekreftet på sykehuset i dag om misstanken jeg hadde om spontanabort. Blødde litt i to dager, mistet symptomer i uke 4, embryoet hadde sluttet å utvikle seg i uke 5. Skulle nå vært i uke 7. fikk med meg cytotec hjem, 4 piller man skal føre inn i skjeden slik at kroppen fremkaller rier og støter ut rester. Jeg har også fått smertestillende. Vet noen om hvordan dette vil foregå? Jeg tok disse for 1 time siden, er alene. Redd for om det blir veldig vondt og veldig mye blod 😕 kan det være sånn at siden kroppen allerede hadde startet spontanabort prosessen, at det vil bli mindre vondt og mindre blod for meg ? har noen opplevd lignende ? fæl opplevelse Anonymkode: f8bf7...9a6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #2 Skrevet 6. januar 2020 Beklager at det skjedde meg deg, jeg har opplevd det to ganger selv, så jeg skjønner hvor vondt det er ❤️ Første gangen var det som en vanlig mens, litt mer blod men ellers gikk det bra. Andre gangen var det helt forjævlig. Jeg blødde som bare det, satt på do halvannen time og bare blødde - mer rier og intense smerter. Samboer kom hjem fra jobb og kjørte meg til legevakt, derfra ble jeg henvist til gynekolog som tok utskrapning på meg, så fikk jeg cytotec som jeg skulle ta i skjeden for å få ut alt. Det syntes jeg ikke var så vondt, men da hadde jeg liksom kommet over det verste.. Jeg vet ikke helt hvordan det er når man tar cytotec for å fremkalle rier, men jeg ville forberedt meg på at det kan gjøre ganske vondt. 😕 Bare sånn i tilfelle, det er ikke sikkert det blir like vondt for deg. Du bør helst ikke være alene, det fikk iallefall jeg beskjed om. Ikke noe trening eller fysisk anstrengende aktiviteter, bare slappe av. Forferdelig opplevelse ja Anonymkode: 40780...206
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #3 Skrevet 6. januar 2020 Takk for svar ❤️Uff, to ganger også 😫 stakkar deg! Håper jeg slipper sånn utskrapning som deg! får bare være forberedt jeg da. Bare veldig rart og vondt at dette skjer, føler at det er noe galt med kroppen, siden det resulterte i SA, vet det er vanlig, men likevel 😫 er snart 2 timer siden, litt mensen murringer og litt høy på pillene, ellers bra enn så lenge, håper det ikke blir så ille! Anonymkode: f8bf7...9a6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #4 Skrevet 6. januar 2020 Første gang hadde fosteret sluttet å utvikle seg i uke 7 ca. Andre gang var det ikke noe foster, bare sekk og morkake (BO). Når jeg tok piller første gang var det helt jævlig i flere timer. Veldige smerter og stor blødning. Satt på do en god time, og la meg til å sove på baderomsgulvet, da jeg blødde ut alt av klær. Andre gang var det en litt kraftig menstruasjon, og over på en time med moderate smerter. Tror forskjellen hos meg var lengden på svangerskap, og at det gang nr to var mye mindre som skulle ut. Så jeg håper, når omstendighetene er som de er, at det blir en kort prosess med lite som skal ut. Så håper jeg at spiren sitter neste gang ❤️ Anonymkode: d60ec...4ed
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #5 Skrevet 6. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ❤️Uff, to ganger også 😫 stakkar deg! Håper jeg slipper sånn utskrapning som deg! får bare være forberedt jeg da. Bare veldig rart og vondt at dette skjer, føler at det er noe galt med kroppen, siden det resulterte i SA, vet det er vanlig, men likevel 😫 er snart 2 timer siden, litt mensen murringer og litt høy på pillene, ellers bra enn så lenge, håper det ikke blir så ille! Anonymkode: f8bf7...9a6 Det er ikke noe galt med kroppen din, det er ingenting du har gjort galt! Du kunne ikke ha forhindret dette. Jeg vet at det er lett for å tenke dette, men det er ikke sant. Det er utrolig vondt; ikke bare fysisk men også psykisk. Man føler seg så tom, man hadde noe å glede seg til og hva nå liksom? Håper du har noen rundt deg du kan snakke med og få trøst hos, det er gull verdt. ❤️ Anonymkode: 40780...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå