Fibonacci Skrevet 2. juni 2005 #1 Del Skrevet 2. juni 2005 Sønnen min på litt over 7 måneder er ikke så voldsomt interessert i puppen lengre. Han er ivrig om morgenen, men på dagtid har han liksom ikke tid, blir lett distrahert osv. Gidder ikke alltid... Så jeg er litt bekymra for om han får i seg nok væske, han får jo grøt og middag og sånt, men han er den typen som ikke vil ha flaske, og prøver vi med tutekopp gnager han bare på tuten, og får ikke i seg noe. Har prøvd vann og sviskesaft, men det er ikke store mengdene som går ned... Hva drikker deres 7-8 mnd babyer? Må legge til at han drikker morsmelk fortsatt altså, men jeg merker at han ikke er så interessert rett og slett. Og hvis den utviklinga fortsetter, hva skal han da få å drikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 2. juni 2005 #2 Del Skrevet 2. juni 2005 På den alderen drakk Vesla Hipp økologisk eplejuice (i barnehyllen på bla. Meny) blandet ut 50/50 med vann. Det var storveies for henne ihvertfall. Ellers vann. Sviskene ble ikke poppis her heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 2. juni 2005 #3 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei vennen! Hipp økologisk eplejuice (uten sukker) kan jeg få i Maren også. Det er det eneste hun får i seg noe av utenom melk. Ikke snakk om at hun vil ha vann, men målet mitt er å venne henne til det da. Tutekopp har ikke vært særlig vellykket hos oss enda heller, men Maren drikker jo av flaske. Gi med tesje, det er vist noe som gjør da at ungen "må" svelge.. Men kanskje ikke så effektivt, men får de smaken da, så kanskje de vil ha det av noe annet etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. juni 2005 #4 Del Skrevet 2. juni 2005 Eplejuicen er suksess til lillegutten til venninna mi og. Vi har bare latt Torstein smake på den en gang, men han drikker både sviskesaft og vann han da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 2. juni 2005 Takk for svar jenter! :-) Eplejuice har vi prøvd, og det var visst det vondeste han hadde smakt, ut fra ansiktsuttrykket Kanskje lurt å gi med teskje ja, siden tutekopp og flaske ikke går noe særlig bra! Eller kan han rett og slett drikke av vanlig kopp/glass (tenker bare litt høyt her...)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. juni 2005 #6 Del Skrevet 2. juni 2005 Prøv med vanlig kopp du. Hender seg vi gjør det og Torstein blir bare så stolt da. Skinner som sola. Blir litt søl, men pytt pytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 2. juni 2005 #7 Del Skrevet 2. juni 2005 KLART han kan drikke av vanlig kopp!! Vesla begynte ikke med tutekopp før hun var året, men drakk av vanlig glass fra dagen etter at hun ble født. Tutekopp er når de skal holde koppen sjøl, ellers er det ingen vits i å venne dem til sånne ting. Blandet du ut juicen? Ublandet er det veldig sterk for en liten som aldri har smakt annet enn søt og mild morsmelk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. juni 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 2. juni 2005 oioi... :oops: Trodde den var ferdig blandet jeg... men det var ikke Hipp, det var Nestle økologisk eplejuice, og jeg kunne ikke se at det sto konsentrat eller noe sånt..? Vi får prøve kopp! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 2. juni 2005 #9 Del Skrevet 2. juni 2005 Hmmm, kanskje jeg skal prøve vanlig kopp til Maren også. Det skal jeg jammen meg gjøre! Bra noen tenker høyt her og bra man får respons da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 2. juni 2005 #10 Del Skrevet 2. juni 2005 Det er ikke så lett å skjønne at man skal suge på en tut-kopp - i alle fall ikke om det er en sånn som ikke søler. Jeg klipte hull i ventilen på den første koppen til gullet, slik at det kom litt - slik ble han oppmuntret til å suge på tuten for å få mer. Nå har han lært det og vi har kjøpt ny kopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amarq Skrevet 2. juni 2005 #11 Del Skrevet 2. juni 2005 Skje eller engangssprøyte kan også prøves hvis annet ikke funker. Det kan også hjelpe å lunke det litt til kroppstempratur, slik som morsmelken er......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 2. juni 2005 #12 Del Skrevet 2. juni 2005 Vann, vann, vann.... begge mine jenter har vent seg til dette tidlig og begge er meget glad i vann idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 3. juni 2005 #13 Del Skrevet 3. juni 2005 oioi... :oops: Trodde den var ferdig blandet jeg... men det var ikke Hipp, det var Nestle økologisk eplejuice, og jeg kunne ikke se at det sto konsentrat eller noe sånt..? Vi får prøve kopp! :-) Nei, det står nok ikke. Står det ikke noe sånt at man kan gi en skje som vitamintilskudd eller noe sånt? Smak på den, den er like sterk som vanlig eplejuice (ikke nektar altså) . Jeg blandet 50/50 med vann. Brukte Nestle sin noe også, men vesla likte hipp best, jeg kjente ikke forskjell. Dersom det noen gang blir varmt i dette landet, er det viktig med væske, så prøv litt til du. Du KAN jo prøve med sånne ferskensafter etc. som de har på barneglass, men jeg syns det ble nesten som sånn juice som er i fruktcoctailboxer, og at det var ekkelt når snuppa var så liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. juni 2005 Forfatter #14 Del Skrevet 3. juni 2005 Ja, det sto det, så vi prøvde med én skje, og det var da han satte opp den berømmelige grimasen Smakte på den selv også, og syntes ikke den var spesielt god jeg heller! Helte ut resten... Vann er sikkert det beste å gi i sommervarme. Men han skjønner ingenting av det vannet foreløpig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thei Skrevet 3. juni 2005 #15 Del Skrevet 3. juni 2005 Vil anbefale å gi mye vann, kan hende han vil ha det etterhvert. Vesla vår hu drikker mye vann fra flaske nå, får en etter hvert måltid som hun leker med og drikker av. Hun Har også fått fra vanligt plastglass siden hun var 5 mnd. Er 8 mnd nå. Har hørt at hvis de blir amma på morgenen og spiser 4 måltider ellers så får de egentlig nok væske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå